1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

راهنمای خرید و مشخصات انواع دستگاه های شیر سرد کن

شروع موضوع توسط fatemeh7997 ‏12/4/22 در انجمن بازارچه انجمن

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏26/1/22
    ارسال ها:
    25
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    شیر سرد کن
    [​IMG]


    برای این که بتوانیم از شیرهایی که دوشیده شده اند، نگه داری کنیم، به مخزن هایی احتیاج داریم، تا بتوانیم این کار را انجام دهیم، این مخزن ها شیر سرد کن ها هستند، و باید با خنک نگه داشتن شیرها از خراب و فاسد شدن آن ها جلوگیری کنیم، که این کار را با چرخش دائم شیر در این مخزن ها انجام می دهند، و در دامداری ها، دامپروری ها، فروشگاه ها، لبنیاتی ها، محل عرضه شیر خام و کارخانه های تولید بستنی و کیک و کلوچه استفاده می شود. مخزن شیر سرد کن دارای گنجایش های مختلف (100، 200، 300، 400، 500) می باشند. شیر سرد کن یا دوغ سرد کن می توانند شیرها را تا چهار روز سالم نگه دارند. اما معمولاً نگهداری شیر خام بیشتر از 72 ساعت امکان پذیر نیست.


    در تولید دستگاه شیر سرد کن ها تمام شرایط و استاندارهای بهداشتی را به صورت کامل رعایت می کنند، و با استفاده از استیل استنلس که مخصوص تولید شیر می باشد، و با استفاده از جوش آرگون برای مونتاژ آن استفاده می کنند. شیر سرد کن های صنایع برودتی نارنیا سرما هم به عنوان یکی تجهیزات صنعتی محسوب می شود، که در کنار تولید انواع یخچال صنعتی آن را تولید و عرضه می کنیم. شیر سردکن لبنیاتی دارای گنجایش های 1000 لیتری یا یک تن شیر مناسب هستند، که در دامداری های بزرگ، کارگاه ها و مغازه های تولید محصولات لبنی مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که قبل تر هم گفتیم شیر سرد کن صنعتی می توانند شیر را تا 4 روز به طور کامل سالم نگه دارند، و جنس بدنه ی داخلی این دستگاه ها به گونه ای می باشد، که باعث می شود، در طعم، رنگ و مزه شیر هیچ تغییری به وجود نیاید. مکان هایی که دارای برق سه فاز باشند، می توانند از این شیر سرد کن ها استفاده کنند. موتوری که داخل دستگاه سرما می سازد، از نوع دانفوس آلمان بوده، و به خاطر وجود ترموستات های دمایی از مصرف بیش از اندازه برق جلوگیری می کند.

    انواع لیتراژ شیر سرد کن های صنعتی
    • شیر سرد کن ۱۰۰لیتری
    • شیر سرد کن ۳۰۰لیتری
    • شیر سرد کن ۵۰۰لیتری
    • شیر سردکن یک تنی
    اجزای شیرسرد کن
    درطراحی شیرسرد کن دقت بسیارزیادی به کار گرفته شده است به طوری که مناسب با نیاز مشتری ساخته می شود برای مثال شیرسرد کنی که برای لبنیاتی استفاده می شود با شیرسرد کنی که برای دامداری استفاده می شود بسیار متفاوت است جنس بدنه و داخل این دستگاه استیل نگیراست که این نوع استیل باعث جلوگیری از پوسیدگی ذاخل و بیرون دستگاه می شود بدنه شیرسرد کن عایق تزریق فوم پلی یورتان می باشد که از هدر رفتن انرژی به بیرون جلوگیری می کند در داخل دستگاه از لوله های 10 سانتی مسی استفاده شده که به قسمت مخزن وصل می شود و باعث می شود شیر درون شیر سرد کن برای مدت زمان بیشتری خنک بماند برای هم زدن مداوم شیر از همزن گیر بوکسی پر قدرت استفاده شده که از فاسد شدن و عوض شدن طعم شیر جلوگیری می کند در قسمت جلوی دستگاه شیر تخلیه تعبیه شده تا مشتریان به توانند شیر درون دستگاه را به راحتی تخلیه کنند

    مشخصات فنی شیر سردکن
    در بدنه ی این دستگاه از عایق تزریق فوم پلی یورتان استفاده شده که باعث می شود از اتلاف انرژی جلوگیری کند بدنه و داخل وان محصول استیل نگیر و دوجداره کارشده که در هر محیط و دمایی قابل استفاده است و به هیچ عنوان زنگ نمی زند در شیر سرد کن های صنعتی از کمپرسورهای پر قدرت استفاده شده است. همزن پر قدرت گیربوکسی در این شیر سرد کن قرار داده شده است برای اینکه بطور مداوم شیر درون مخزن را هم بزند و از فاسد شدن آن جلوگیری کند
    قیمت خرید دستگاه شیر سرد کن صنعتی (آپدیت اسفند 1400) + تصاویر

     
  2. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏14/9/22
    ارسال ها:
    51
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    8
    یکی از تجهیزات ضروری و مورد نیاز که شما برای راه اندازی دامداری ها و دامپروری ها به آن ها نیاز خواهید داشت شیر سرد کن می باشد. دستگاه شیر سرد کن یک دستگاه است که به شما کمک می کند تا بتوانید برای نگهداری شیر از آن استفاده کنید. پس می توان گفت که به عنوان یکی از تجهیزات مورد نیاز و ضروری برای استفاده در دامداری ها و لبنیاتی ها می باشد. پس شما می توانید با توجه به این که قرار است چقدر شیر را نگهداری کنید یکی از مدل های شیرسردکن (تک مخزن و یا دو مخزن) را برای خرید انتخاب کنید. نکته ی مهم دیگری که باید هنگام خرید شیر سرد کن به آن توجه داشته باشید گنجایش دستگاه می باشد. ظرفیت های در نظر گرفته شده برای شیر سرد کن ها 50 تا 1000 لیتری می باشد. پس بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید تا ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

    [​IMG]

    با توجه به این که به صورت دائمی قرار است با شیر در ارتباط باشد بدنه ی دستگاه شیر سرد کن باید از نوع استیل باشد تا دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نشود. همزنی که داخل مخزن شیر سرد کن قرار داده شده است با چرخش دائمی شیر داخل مخزن از یکنواخت ماندن شیر جلوگیری می کند. همزن انتخابی می تواند از نوع پارویی و یا گیربکسی باشد. پس با توجه به این که قرار است همزن این کار را انجام دهد، باید موتوری برای نصب انتخاب شود که قدرت مورد نیاز را داشته باشد. بعد از این که شما شیر خام را داخل مخزن بریزید، حداکثر 2 روز امکان نگهداری شیر وجود دارد. شیر خام در زمان دوشیدن دارای حرارت 35 درجه سانتی گراد می باشد و در صورتی که دمای شیر پایین نیاید، باعث می شود تا به خاطر فعالیت شیمیایی رنگ، بافت و یا مزه شیر تغییر و غیر قابل مصرف می شود. برای این که بتوانید از اتفاق افتادن این مسئله جلوگیری کنید بهتر است بالافاصله بعد از دوشیدن شیر داخل یخچال شیر سرد کن بریزید. این دستگاه قادر است شیر را از دمای اتاق به دمای سردتری که مناسب برای مصرف است، خنک کند.

    جهت استعلام قیمت شیر سرد کن کوچک و شیر سرد کن اقساطی تماس بگیرید.

    انواع شیر سرد کن
    شیر سرد کن لبنیاتی
    جنس بدنه ی دستگاه شیر سرد کن لبنیاتی از نوع استیل می باشد. استیل بودن بدنه ی دستگاه شیر سرد کن از اکسیده شدن شیر داخل مخزن جلوگیری می کند. برای جلوگیری از پوسیده شدن شیر سرد کن در جوشکاری بدنه از جوش آرگون استفاده می شود.

    شیر سرد کن دامداری
    شیر سرد کن دامداری در مدل ها و ظرفیت های مختلف (کوچک یا بزرگ) طراحی و تولید می شود و امکان استفاده از این مدل به عنوان دوغ سرد کن وجود دارد. این دستگاه به عنوان یکی از تجهیزات مورد نیاز برای استفاده در دامپروری ها، فروشگاه ها، دامداری ها، لبنیاتی ها، کارخانه های ساخت بستنی و... می باشد. ظرفیت های در نظر گرفته شده برای شیرسردکن دامداری 100 تا 500 لیتری می باشد و قادر خواهند بود که شیر را تا چهار روز سالم نگهداری کند.

    مشخصات فنی شیر سردکن
    برای این که بتوانید بهترین مدل را برای خرید انتخاب کنید نیاز است تا در مورد مدل های مختلف این دستگاه اطلاعات کافی داشته باشید. مشخصات فنی مهم دستگاه شیر سرد کن شامل موارد زیر می باشد.

    • گنجایش: ظرفیت در نظر گرفته شده برای تولید شیر سرد کن ها بین 50 تا 2000 لیتر می باشد. شما می توانید با توجه به کسب و کار خود یکی از گنجایش ها را انتخاب کنید.
    • دمای خنک کننده دستگاه: دمای استاندارد شیر سرد کن ها برای خنک نگه داشتن شیر داخل مخزن بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد می باشد.
    • بدنه: برای طراحی بدنه ی شیر سردکن از ورق های استیل استفاده می شود. استیل بودن بدنه کمک می کند تا نگران زنگ زدگی بدنه ی دستگاه نباشید.
    • ابعاد: برای انتخاب ابعاد شیر سردکن باید به فضایی که قرار است محصول را در آن جا قرار دهید انتخاب کنید.
    • سیستم خنک‌ کننده: برخی شیرهای سردکن با سیستم خنک‌ کننده هستند که می‌ تواند از طریق یک کمپرسور و یا خنک‌ کننده پیلتونیک کار کند.
    • قدرت مصرفی: قدرت مصرفی شیر سردکن معمولا در حدود 100 تا 150 وات است.
    • موتور انتخاب شده برای نصب بر روی بدنه ی شیرسردکن از نوع امبراکو و کلترون می باشد و قدرت موتور این یخچال ها با توجه به ظرفیت شیرسرد کن انتخاب می شود.
    • در نظر گرفتن همزن و میکسر برای دستگاه از یخ زدگی مواد داخل وان جلوگیری می کند و دیگر نیاز نیست نگران ساکن ماندن شیر باشید.
    • جهت تنظیم و کنترل دمای شیر داخل مخزن دستگاه شیر سردکن می توانید این کار را از طریق نشانگر دما انجام دهید.
    • برای این که بتوانید بدون مشکل شیر سرد کن را جا به جا کنید پایه های دستگاه دارای چرخ می باشند و شما می توانید بدون مشکل شیر سرد کن را جا به جا کنید.
    • جهت جلوگیری از هدر رفت سرمای داخل مخزن از عایق تزریق فوم پلی یورتان جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی و سرما استفاده می شود.
    • جهت اتصال بخش های داخلی و بیرونی از جوش آرگون برای پیوند خوردن استفاده می شود.
    • مجهز به همزن برای در چرخش بودن شیر داخل مخزن استفاده می شود. جنس این همزن از نوع استیل نگیر می باشد.
    ابعاد شیر سرد کن
    • شیر سردکن 200 لیتری: 115*65*65 سانتی متر
    • شیر سردکن 300 لیتری: 135*85*85 سانتی متر
    • شیر سردکن 500 لیتری: 155*100*100 سانتی متر
    • شیر سردکن 1000 لیتری: 185*120*120 سانتی متر
    شیر سرد کن تک مخزن
    شیر سرد کن تک مخزن بهترین گزینه برای انتخاب در زمینه عرضه و پخش مواد لبنی، لبنیاتی ها و بستنی فروشی ها و... می باشد. مسئله ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در دامداری ها شیر به صورت مستقیم دوشیده می شوند و دمای بالاتری دارند انتخاب مخزن نگهداری شیر به دلیل این که سیستم برودتی قدرتمندی دارد کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن دمای شیر را پایین بیاورید. شما می توانید به غیر از شیر برای نگهداری دوغ هم از این دستگاه استفاده کنید. برای این که برای خرید این دستگاه با مشکل رو به رو نشوید در این بخش به بررسی مزایا و معایب شیر سرد کن تک مخزن می پردازیم.

    مزایا
    • به کارگیری بهترین و با کیفیت ترین قطعات برای تولید
    • امکان کنترل و تنظیم دما به واسطه ی ترموستات برای شما فراهم شده است.
    • دارای کندانسور و کمپرسور برای تامین سرمایش
    • هزینه ی مربوط به تعمیر و نگهداری آن زیاد نمی باشد.
    • انتخاب بهترین عایق بندی مناسب برای پیشگیری از اتلاف دمای داخل مخزن
    معایب
    • با توجه به این که دارای یک مخزن می باشد در صورتی که بخش سرمایشی دستگاه با مشکل رو به رو شود امکان استفاده از دستگاه وجود ندارد.
    • در مواردی که مقدار شیر کم باشد حتماً باید دستگاه را روشن و از آن استفاده کنید.
    • امکان نگهداری شیر یک نوع دام را برای شما فراهم کرده است.
    فرق بین شیر سردکن تک مخزن و دو مخزن در چیست؟
    تمام قطعات به کار گرفته شده برای تولید هر دو مدل یکسان می باشد و تنها تفاوت موجود در بین این دو شیرسرد کن در مورد مخزن آن ها می باشد. مخزن های در نظر گرفته شده برای مدل دو مخزن به صورت جداگانه از هم می باشد و این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از این دستگاه برای نگهداری شیر و دوغ به صورت همزمان اقدام کنید. هم چنین به شما کمک می کند تا بتوانید شیر جمع آوری شده را در شیفت های مختلف را نگهداری کنید. این قابلیت در شیر سردکن های تک مخزن وجود ندارد و امکان نگهداری یک نوع مایع برای شما فراهم شده است. برای این که با مزایای و معایب انتخاب شیر سردکن های دوقلو آشنا شوید در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

    • تولید مخازن شیر سردکن با استفاده از استیل درجه یک و مرغوب
    • ساخت بدنه ی دوجداره با لایه ای از عایق حرارتی
    • جهت ثابت نگه داشتن دمای شیر مجهز به ترموستات می باشد.
    • قابلیت نظافت و شستشوی دستگاه برای شما فراهم شده است.
    • مجهز به شیر تخلیه از نوع کلاجی جهت تخلیه شیر
    • دارای سیستم سرمایشی قدرتمند برای تامین برودت لازم جهت سرد کردن شیر
    معایب
    بزرگ ترین مشکل مربوط به شیر سردکن های دوقلو مربوط به ابعاد آن ها می باشد. این دستگاه برای جای گیری نیاز به فضای بزرگی دارند. هم چنین به خاطر وجود قطعات بیشتر و جفت بودن هر قطعه هزینه های مربوط به نگهداری و تعمیرات شیر سردکن صنعتی دو مخزن بیشتر می باشد.

    قطعات شیر سرد کن
    موتور سرمایشی
    انتخاب موتور مناسب برای نصب بر روی بدنه ی شیر سردکن کمک می کند تا میزان مصرف انرژی به کمترین میزان برسد.

    همزن
    همزن از مهم ترین قطعات تشکیل دهنده شیر سردکن می باشد و با توجه به این که به صورت مستقیم با شیر در ارتباط می باشد بهتر به گونه ای انتخاب شود که دچار مشکلاتی مانند زنگ زدگی نشوند. بهتر است همزن شیر سرد کن از جنس استیل ضد زنگ باشد. این همزن ها با گردش مداوم از تغییر فازی شیر از جلوگیری و عمل خنک شدن را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهد.

    شیر تخلیه
    برای این که بتوانید شیر موجود در داخل مخزن را تخلیه کنید، شیر تخلیه برای دستگاه در نظر گرفته شده است. این قطعه بر روی بدنه ی شیر سرد کن نصب می شود. جهت تخلیه ی شیر کافیست آن را باز کرده تا شیر خارج شود. جنس شیر تخلیه باید از نوع استیل خالص باشد تا دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نشود.

    نمایشگر دما
    وجود این قطعه کمک می کند تا شما بتوانید دمای داخل مخزن را کنترل و بررسی کنید.

    ترموستات
    کنترل دما به صورت اتوماتیک برعهده ی این قطعه می باشد.

    مخزن
    مخزن شیر سردکن که محل نگهداری شیر می باشد برای رفع نیاز شما در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می شود. شما می توانید با توجه به نوع کسب و کار خود یکی از ظرفیت ها را انتخاب کنید. نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از هر بار استفاده از شیر سردکن باید نسبت به شست و شوی محیط داخلی مخزن اقدام کنید.

    قیمت دستگاه شیر سرد کن
    در تعیین قیمت شیر سرد کن پارامترهای مختلفی اعم از جنس بدنه، تعداد مخزن ها، گنجایش و نوع موتور به کار رفته، در تولید آن ها تأثیرگذار هستند. اگر قصد خرید شیر سرد کن را دارید می توانید جهت استعلام قیمت هر یک از محصولات زیر با کارشناس فروش صنایع برودتی یخچال سازان ونوس تماس بگیرید.

    • قیمت شیر سرد کن ۵۰ لیتری
    • قیمت شیر سرد کن 100 لیتری
    • قیمت شیر سرد کن ۲۰۰ لیتری
    • قیمت شیر سرد کن ۳۰۰ لیتری
    • قیمت شیر سرد کن ۵۰۰ لیتری
    • قیمت شیر سرد کن ۱۰۰۰ لیتری
    نکات مهم هنگام خرید شیر سردکن
    • توجه به قطعات اصلی تشکیل دهنده شیرسرد کن (بدنه، موتور، یونیت برودتی، شیر مخزن خروجی)
    • بدنه ی دستگاه حتماً باید از نوع استیل باشد.
    • در نظر گرفتن رعایت اصول بهداشتی با توجه به استانداردهای وزارت بهداشت
    • نوع عایق بندی جداره ها و لوله های برودتی
    • نوع برق مصرفی (تک فاز و یا سه فاز
    • نوع جوشکاری انتخاب شده برای اتصال بخش های مختلف
    • گارانتی و خدمات پس از فروش
    عملکرد شیر سردکن به چه صورتی می باشد؟
    عملکرد شیر سرد کن با توجه به سیستم خنک کننده دستگاه انجام می شود. این سیستم به گونه ای می باشد که از جریان هوا و یا یک ماده خنک کننده مانند یخ استفاده می‌ کند. در برخی دستگاه‌ ها، شیر از طریق یک لوله درونی در داخل یک مخزن قرار می‌ گیرد و در اطراف آن، ماده خنک کننده قرار داده می‌ شود. وقتی شیر از طریق لوله می‌ گذرد، حرارت آن به ماده خنک کننده منتقل می‌ شود و شیر سرد می‌ شود. شیر سردکن عموماً شامل یک مخزن آب خنک‌ کننده، یک کمپرسور، یک پمپ، یک شیر و یک کنترلر دماست. نحوه کار این دستگاه به صورت زیر پیش می رود.

    • پر کردن مخزن: در ابتدای کار نیاز است تا مخزن شیر سردکن با آب پر شود. این آب توسط کمپرسور سردکننده خنک می‌ شود.
    • خنک کردن آب: کمپرسور سردکننده با استفاده از فرآیند فشرده سازی گاز، گاز را فشرده می‌ کند و حرارت آن را از بین می‌ برد. بعد از آن گاز فشرده شده به یک سیکل خنک کننده منتقل می‌ شود. در این جا، گاز فشرده شده از حالت گازی به حالت مایع تبدیل می‌ شود و حرارت آن به هوا منتقل می‌ شود.
    • پمپ شیر: پمپ شیر شیر سردکن را به داخل لوله‌ ها و از طریق فشار آب به بیرون می‌ فرستد.
    • کنترل دما: در نهایت، کنترلر دما به منظور کنترل دمای آب، دمای داخل مخزن و دمای خروجی آب استفاده می‌ شود. این کنترلر می‌ تواند دمای آب را در محدوده مشخصی نگه دارد و در صورت لزوم، آن را تنظیم کند.
    • با توجه به این که شیر سردکن‌ ها با استفاده از کمپرسورهای الکتریکی عمل می‌ کنند، لازم است همیشه از آن‌ ها به درستی نگهداری و نظافت شود تا در کارایی و عملکرد آن‌ ها کاستی ایجاد نشود.