1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

با این 5 ماده غذایی خشم خود را کنترل کنید

شروع موضوع توسط m naizar ‏5/4/22 در انجمن تغذیه سلامت

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,265
    تشکر شده:
    98,877
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    با این 5 ماده غذایی خشم خود را کنترل کنید
    [​IMG]

    به گزارش ایسنا، روزنامه جام جم نوشت: «مواد غذایی مصرفی ما علاوه بر تاثیراتی که بر سلامت جسم مان دارند بر روحیات ما هم تاثیرگذار هستند. یکی از این روحیات، خشم است. خشم نوعی انفجار انرژی است که تاثیرات فیزیکی هم دارد. اثرات فیزیکی طولانی مدت عصبانیت کنترل نشده شامل افزایش اضطراب، فشار خون بالا و سردرد است. نتایج بررسی ها نشان می دهد درصد بالایی از افراد در کنترل خشم خود دچار مشکل هستند. بر اساس مطالعه ای که در آکادمی ملی علوم آمریکا انجام شد، سطوح پایین گلوکز ناشی از گرسنگی می تواند باعث پرخاشگری شود. بنابراین مصرف درست مواد غذایی برای جلوگیری از عصبانیت ضروری است. اگر از افرادی هستید که در کنترل خشم مشکل دارید مواد غذایی زیر را که به مدیریت خشم کمک می کنند در رژیم غذایی تان بگنجانید.

    کیوی

    احساس عصبانیت مداوم ممکن است نشانه ای از آسیب اکسیداتیو باشد. بنابراین مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین C می تواند آنتی اکسیدان ها را در بدن افزایش دهد. کیوی منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است. می توانید یک فنجان کیوی را در صبحانه یا به عنوان میان وعده میل کنید. سعی کنید سه تا چهار بار در هفته کیوی بخورید.

    دانه کدوتنبل

    از جمله مواد غذایی غنی از منیزیم است. ثابت شده کمبود منیزیم می تواند سبب روان پریشی، عصبانیت و تحریک پذیری شود. مصرف روزانه ۳۰ گرم کدوتنبل ۳۷درصد از نیاز روزانه به منیزیم را تامین می کند. آجیل و دیگر دانه ها مانند بادام و بادام زمینی نیز حاوی منیزیم هستند. مصرف ۲۸ گرم از این دانه ها در طول روز ۲۰ درصد از نیاز روزانه به منیزیم را برطرف می کند. میزان نیاز روزانه به منیزیم، ۴۰۰ میلی گرم است.

    شکلات تلخ

    اگر موقعیت های استرس زا باعث عصبانیت شما می شود، شکلات تلخ بهترین درمان برای این مشکل است. نتایج تحقیقات نشان داده است شکلات تلخ هورمون های استرس را کاهش می دهد و روحیه را تقویت می کند. هر زمان که احساس استرس یا عصبانیت کردید یک تکه شکلات بخورید. مصرف تقریبا ۴۰ گرم شکلات تلخ می تواند با موفقیت استرس را کاهش دهد و خشم را آرام کند.

    اسفناج

    حاوی اسید فولیک است که به جریان خون در مغز کمک می کند. بنابراین شما با مصرف اسفناج هوشیارتر خواهید بود و می توانید به راحتی یک موقعیت بد را کنترل کنید. اسفناج یک افزودنی عالی برای سالاد یا اسموتی است. سه تا چهار بار در هفته یک وعده اسفناج مصرف کنید.

    چای سبز

    نتایج تحقیقات نشان می دهد نوشیدنی چای سبز حاوی ماده ای به نام تیانین است که تاثیر قابل توجهی روی کاهش استرس و سطح کورتیزول در بزرگسالان سالم و جوان دارد. وجود این ماده در چای سبز باعث می شود این نوشیدنی خاصیت آرام بخشی داشته باشد و حالت تنش و استرس و هیجان را از بین ببرد.

    منبع: howtocure.com و howtocure.com/anger

    انتهای پیام

     
    traffic و M @ H @ K از این پست تشکر کرده اند.