1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

هزینه مهاجرت به آلمان + شرایط لازم در سال 2022

شروع موضوع توسط happyman01993 ‏9/3/22 در انجمن خانه و خانواده

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏8/3/22
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    هزینه مهاجرت به آلمان

    هزینه مهاجرت به آلمان از طریق کار

    به طور کلی اخذ ویزای کار آلمان و مهاجرت کاری به آلمان از دو طریق امکان پذیر است. در شیوه نخست فرد لازم است پیشنهاد شغلی را از یک کارفرمای معتبر در آلمان دریافت نماید. در این روش اثبات کمبود نیرو در موقعیت شغلی مورد نظر در آلمان بسیار ضروری است و لازم است کارفرما ثابت کند نیروی کاری مشابه آن فرد در آلمان و یا اتحادیه اروپا وجود ندارد و حداقل حقوق و دستمزد کارکنان آلمانی برای فرد در نظر گرفته شده است. به علاوه، استخدام فرد لازم است طبق الزامات کشور آلمان از نظر ثبت اسناد و صدور گواهینامه انجام شود. یکی دیگر از شیوه های مهاجرت کاری به آلمان اقدام از طریق ویزای job seeker (جستجوی کار) آلمان است. فرد در صورت دارا بودن شرایط لازم و اخذ این ویزا می تواند به مدت 6 ماه در کشور آلمان به جستجوی کار مشغول شود و در صورت یافتن شغل نوع ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهد. از الزامات اخذ این ویزا داشتن مدرک حداقل لیسانس، سه سال سابقه کاری و مدرک زبان آلمانی حداقل تا سطح B1 است و البته فرد نباید بالای 40 سال سن داشته باشد. به علاوه، باید توجه داشت که بازار کار رشته های فنی همچون مکانیک، IT، برق، و کامپیوتر برای اقدام از طریق این روش مناسب تر است. با توجه به نیاز بازار کار آلمان مهاجرت پرستاران به آلمان نیز روش مناسبی است که پس از معادلسازی مدارک خود برای این روش می توانید اقدام کنید.

    در این روش لازم است فرد تمکن مالی معادل 9 هزار یورو در حساب خود به سفارت نشان دهد و به طور کلی هزینه مهاجرت به آلمان از طریق کار زیاد نیست.

    هزینه مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل
    همانطور که شاید مطلع باشید؛ نظام تحصیلی آلمان حتی برای دانشجویان بین المللی رایگان است. خبر خوب آن است که با وجود مقرون به صرفه و گاهاً رایگان بودن هزینه تحصیل در آلمان ، بورسیه هایی نیز از سوی بخش دولتی و خصوصی ارائه می شوند که گاهی تنها هزینه تحصیل و در برخی موارد دیگر هم هزینه تحصیل و هم هزینه اقامت و زندگی دانشجویی را پوشش می دهند. از این گذشته دانشجویان بین المللی که در آلمان مشغول به تحصیل هستند تا 120 ساعت در سال هم اجازه کار دارند که خود بخش قابل توجهی از هزینه های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل را پوشش میدهد. یکی از روش های مقرون به صرفه برای مهاجرت به کشور آلمان، شرکت در دوره های کار تحصیل است. دانشجویان با شرکت در این دوره ها علاوه بر تحصیل به کار می پردازند و درآمد دریافت می کنند.

    لطفا توجه داشته باشید که لازم است متقاضی پیش از فرارسیدن وقت سفارت تمکن مالی لازم برای یک سال زندگی در آلمان (حدود 12 هزار یورو) را به سفارت نشان دهد. اصولاً دانشجویان طی مدت اقامت تحصیلی خود در آلمان ملزم به پرداخت هزینه های زیر هستند:

    شهریه هر ترم تحصیلی
    مخارج زندگی شامل اجاره بها، خوراک، پوشاک، کتب درسی، قبض تلفن، …
    بیمه درمانی
    هزینه های تحصیلی جانبی
    هزینه درخواست ویزای دانشجویی معادل 75 یورو

    هزینه مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری
    طبعا برای بسیاری ها واضح است که هزینه مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری بیشتر از سایر روش های مهاجرت به این کشور است؛ اما مهاجرت از طریق سرمایه گذاری؛ خود روشهای متنوعی دارد. بعنوان مثال :

    سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
    سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
    سرمایه گذاری از طریق خرید سهام
    سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی
    و …
    نکته بسیار مهم این است که همه این روشها منجر به اخذ اقامت نمی شوند و میزان سرمایه مورد نیاز نیز در هریک از روشهای فوق متفاوت است.

    آلمان مانند بریتانیا، فرانسه، بلژیک و آلمان نوعی ویزای کارآفرینی را به منظور ترغیب افراد به سرمایه گذاری در صنعت این کشور ارائه می دهد. در واقع، در این نوع سرمایه گذاری هیچ حداقلی برای سرمایه گذاری وجود ندارد اما متقاضی می بایست پشتوانه مالی کافی برای راه اندازی یک بیزینس و ایجاد فرصت های شغلی در آلمان و در واقع، تأمین هزینه مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری داشته باشد. می توان گفت بهترین نوع سرمایه گذاری در آلمان از طریق راه اندازی کسب و کار در قالب یک شرکت است. از آنجائیکه آلمان دارای اقتصادی بسیار قوی است روی بیزینس پلن های ارائه شده سخت گیری فراوانی وجود دارد و لازم است تأثیر مثبت این طرح ها بر اقتصاد آلمان به اثبات برسد، علاقه مندان به کسب آگاهی درباره هزینه مهاجرت به آلمان باید توجه داشته باشند که عموماً برای ثبت شرکت در آلمان 3 تا 4 هزار یورو سرمایه نیاز است و لازم است سرمایه 35000 یورویی به عنوان سرمایه اولیه شرکت نشان داده شود. خرید سهام و اوراق قرضه نیز از شیوه های دیگر سرمایه گذاری در آلمان محسوب می شود که البته شرایط اقامت در آلمان را برای فرد به دنبال ندارد.

    مهمترین نکته ای که در مورد سرمایه گذاری در آلمان باید در نظر داشته باشید این است که طرح تجاری شما از قدرت کافی برخوردار باشد تا بتوان از آن تاییدیه گرفت. همچنین این سرمایه گذاری اگر با مشورت وکیل مجرب انجام شود به نتایج خوبی منجر خواهد شد.

    هزینه مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج
    در صورت تمایل به برگزاری مراسم ازدواج در کشور آلمان، فرد غیر آلمانی می تواند با دریافت ویزای توریستی برای بازه زمانی 6-3 ماهه وارد آلمان شود تا مراسم ازدواج برگزار شود. در این شرایط ازدواج با فردی آلمانی می تواند منجر به اقامت شود که البته این مسئله دارای پیش شرط هایی همچون داشتن سطح درآمد مناسب برای تأمین هزینه های زندگی خود فرد و همسرش، داشتن مدرک و دانش زبان آلمانی است. در واقع، هزینه مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج خیلی زیاد نیست و تنها کافی است فرد تمکن مالی لازم از نظر تأمین هزینه های زندگی را نشان دهد. کپی برداری از مطالب این مقاله در هیچ شرایط و به هیچ نحوی پذیرفته شده نیست و موسسه مشاوره ای MIE آن را خلاف قانون و شرع می داند.

    هزینه مهاجرت به آلمان و اخذ تابعیت از طریق تولد
    همانطور که قبلا نیز گفته شد، به دنیا آمدن طفل در هر کشور تابع یکی از 2 سیستم خاک یا خون است. در مورد کشور آلمان باید گفت در این کشور عموماً قانون خون اعمال می شود اما نوزادانی که بعد از سال 2000 به دنیا آمده اند در صورت اینکه پدر و مادر وی اقامت دائمی داشته باشند و حداقل 8 سال در این کشور زندگی نموده باشند می توانند تابعیت کشور آلمان را از طریق تولد اخذ نمایند. افرادی که در پی کسب آگاهی از هزینه مهاجرت به آلمان از طریق تولد هستند، در صورتی که شرایط مذکور را داشته باشند می توانند اطمینان داشته باشند که این روش هزینه چندانی به دنبال ندارد. هزینه مهاجرت به آلمان از طریق تولد شامل هزینه های زایمان و هزینه های دولتی می باشد.

    هزینه مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی
    افرادی که قصد دارند درخواست پناهندگی خود را به آلمان ارائه دهند، لازم است در آلمان حضور داشته باشند و شخصاً درخواست خود را ارائه دهند. بنابراین فرد می بایست هزینه های رفتن به کشور آلمان را داشته باشد. بسیاری از افراد برای پناهندگی روش های ورود غیر قانونی را انتخاب می کنند. در این صورت خطرات بسیاری ممکن است سر راه آن ها قرار گیرد. به طور کلی پناهندگی شیوه ای پر خطر و غیر قانونی است که به هیج وجه مورد تأیید موسسه MIE نیست و این موسسه در زمینه آن هیچ اقدامی ندارد و این بخش از مقاله تنها به جهت ارائه اطلاعات برای شما عزیزان تهیه و نگارش شده است. در واقع، در مورد هزینه مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی باید توجه داشت که اگرچه فرد در این پروسه هزینه ای را به دولت آلمان پرداخت نمی نماید، هزینه روحی ( معنوی ) و فیزیکی که متحمل می شود جبران ناپذیر است.

    هزینه مهاجرت به آلمان برای هنرمندان و افراد فوق موفق
    بسیاری از کشورها بستری را برای مهاجرت افراد نخبه و موفق به قلمرو خود فراهم می آورند تا از این طریق به جامعه خود کمک کنند و بتوانند از مهارتها و تخصص این افراد در جهت رشد کشور خود بهره جویند. کشور آلمان برنامه ویژه ای برای چنین افرادی ندارد و اگر افراد قصد دارند از این شیوه به آلمان مهاجرت کنند بهتر است شیوه های دیگری را جایگزین نمایند. به عنوان مثال، بسته به شرایط خود می توانند شیوه تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری را مد نظر قرار دهند و در محیط از مهارت ها و تخصص خود بهره بجویند. بنابراین، هزینه مهاجرت به آلمان از این طریق بسته به شیوه انتخابی توسط فرد می تواند متغیر باشد. به عنوان مثال، یکی از شیوه های مناسب برای افراد موفق آن است که اگر در حوزه خاصی تخصص دارند از طریق شیوه ثبت شرکت اقدام کنند و مهارت های خود را به کار گیرند.

    حداقل سرمایه و هزینه برای مهاجرت به آلمان
    در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، آلمان کشور خیلی گرانی محسوب نمی شود. در حقیقت، بهای غذا، مسکن، پوشاک و فعالیت های فرهنگی نسبت به میانگین اتحادیه اروپا کمی بالاتر است. به طور میانگین، دانشجویان در آلمان حدود 850 یورو در ماه را صرف هزینه های زندگی می کنند و هزینه زندگی در آلمان برای یک فرد غیر دانشجو حدود 1200 یورو در ماه است. فرد باید در ماه حداقل 105 یورو بابت بیمه درمانی پرداخت نماید. به طور کلی، هزینه زندگی در شهرهای بزرگ آلمان تفاوت زیادی دارد. به عنوان مثال، هزینه های زندگی و تحصیل در مونیخ نسبت به لایپزیگ بالاتر است. در واقع، به عنوان یک قانون کلی هزینه زندگی در شهرهای کوچک تر نسبت به شهرهای بزرگ کمتر است. البته باید توجه داشت که میزان صرفه جو بودن و سبک زندگی شخصی افراد نیز در هزینه های زندگی آنان تأثیرگذار است. همانطور که اشاره شد، بالاترین هزینه زندگی ماهیانه در راستای تأمین هزینه مهاجرت به آلمان به اجاره خانه مربوط می شود. بسته به محل زندگی، افراد عموماً ماهیانه 290 تا 1200 یورو را صرف اجاره ماهیانه می کنند. در برخی شهرهای بزرگ همچون کلن، مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت هزینه زندگی نسبت به میانگین هزینه زندگی در آلمان بالاتر است.

    برای مهاجرت به آلمان از کجا شروع کنم؟

    قبل از هر چیز بهتر است در خصوص کشوری که به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده اید، اطلاعات لازم را کسب کرده و این کشور را بهتر بشناسید. کشور آلمان در اروپای غربی واقع شده است و یکی از صنعتی ترین و ثروتمند ترین کشورهای جهان می باشد. آلمان دارای 16 ایالت است، پایتخت کشور آلمان شهر برلین و شهرهای مهم و بزرگ این کشور شهرهای هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت می باشد. افراد زیادی از سراسر دنیا تمایل به مهاجرت به آلمان دارند. با توجه به افزایش سالخورده در این کشور، بستر مناسبی توسط دولت برای جذب مهاجر به این کشور ایجاد شده است. راه های مهاجرت به کشور آلمان متفاوت می باشد و فرد می تواند با توجه به شرایط خود یکی از روش های مهاجرت را برگزیند. در اولین گام برای شروع امر مهاجرت به کشور آلمان، لازم است این روش ها را شناخته تا بتوانید با توجه به شرایط خود مناسبترین و بهترین روش مهاجرت به آلمان را انتخاب کنید. البته بهتر است این کار که بسیار مهم می باشد را با کمک و مشورت مشاوران مجرب و مطمئن انجام دهید. در این مقاله با بررسی جدیدترین قوانین مهاجرت به آلمان، روش ها و شرایط مختص هر یک را بیان می کنیم.


    روش های مهاجرت به آلمان

    همانطور که گفته شد، شناخت راه های مهاجرت به کشور آلمان و انتخاب بهترین روش مهاجرتی، اولین کار برای شروع پروسه مهاجرتی شما خواهد بود. برای مهاجرت به آلمان نیز مانند سایر کشورهای دنیا 7 روش مهاجرتی اساسی مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیان می بایست از بین این 7 روش، با توجه به شرایط خود یکی از روش های مهاجرت را برگزیند. در اکثر روش های مهاجرت به آلمان فرد می تواند در هنگام مهاجرت، خانواده خود را اعم از همسر و فرزند زیر 18 سال را به همراه داشته باشد. همسر برای الحاق به فرد باید تا حدی به زبان آلمانی آشنایی داشته باشد. بهترین روش مهاجرت به آلمان بسته به شرایط هر فرد متفاوت است.

    شرایط مهاجرت به آلمان
    آلمان کشوری با حدود 84 میلیون جمعیت است که یک سوم مساحت آن را جنگل و بیشه زار تشکیل داده است. آلمان عضو اتحادیه اروپاست و جالب است بدانید که 65% بزرگراه ها در این کشور محدودیت سرعت ندارند. کشور آلمان هفتمین کشور اروپا از نظر وسعت است و دارای بیشترین تراکم جمعیت در اروپاست. با وجود این تراکم جمعیت به دلیل وجود صنایع گسترده، اقتصاد قدرتمند و رفاه اجتماعی شرایط کار و زندگی برای مهاجرین نیز فراهم است. به علاوه تحصیل رایگان حتی برای افراد غیر آلمانی در این کشور است. همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا شرایط مهاجرت به آلمان از روش های متعدد کار، تحصیل و سرمایه گذاری همواره مورد توجه افراد زیادی در سراسر دنیا قرار بگیرد.

    برای اینکه شخص برای شرایط مهاجرت به آلمان را داشته باشد می بایست معیارهای زیر را داشته باشد.

    اثبات توانایی پوشش هزینه های مهاجرت به آلمان
    متقاضیان برای مهاجرت به این کشور می بایست شرایط مالی خود را ثابت نماید و باید ثابت نمایند که می توانند هزینه های خود در آلمان را تامین نمایند، حتی اگر شخص با ویزای کاری به آلمان ورود می کند یا با ویزای جستجوی کار به آلمان ورود می کند می بایست هزینه های ابتدایی زندگی خود را پوشش دهد تا حقوق و دستمزد در آلمان دریافت کنند، اصولا شخص می بایست مبلغی در حدود ۸ تا ۱۰ هزار یورو برای مدت یک الی سه ماه با توجه به روش مهاجرت در حساب خود داشته باشد، این حساب می بایست در یک بانک معتبر و نوع حساب کوتاه مدت باشد .
    ارائه بیمه درمانی یا سلامت
    متقاضی نمی تواند بدون پوشش بیمه بهداشتی و درمانی معتبر به آلمان مهاجرت کنند و حتما باید بیمه نامه معتبر تهیه نماید .

    تسلط کافی به زبان آلمانی
    که شخص می بایست با توجه به روش مهاجرت خود به سطحی از زبان آلمانی برسد و مدرک معتبر که به زبان آلمانی مسلط است را ارائه نماید .

    البته جزئیات هزینه های زندگی در شهرهای مختلف آلمان و هزینه مهاجرت به آلمان نیازمند بررسی دقیق تر است که در ادامه به آن پرداخته می شود.

    شرایط سنی مهاجرت به آلمان

    شرایط سنی مهاجرت به آلمان نیز یکی از مسائلی است که ممکن است ذهن متقاضیان مهاجرت به این کشور را به خود مشغول کرده باشد. طبیعتا شرایط سنی در هر روش مهاجرتی به این کشور متفاوت است. برای مثال شرط سنی برای مهاجرت از طریق تحصیل حداکثر به اندازه 4 الی 5 سال پس از فارغ التحصیلی در مقطع قبلی است. بعنوان مثال شما اگر دیپلم دارید، حداکثر تا سن 22 تا 23 سالگی می توانید جهت تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی اقدام کنید. یا اگر مدرک کارشناسی خود را از ایران گرفته اید، تا 28 الی 29 سالگی حداکثر می توانید به منظور اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایید.

    شرایط سنی مهاجرت از طریق کار به آلمان هم 41 تا 42 سالگی است. به این معنی که اگر زیر 40 سال باشید شانس شما جهت اخذ ویزای کار آلمان بیشتر است.

    شرایط سنی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این کشور نیز محدودیتی ندارد. بعنوان مثال متقاضی تا 60 سال هم که باشد، هیچ منعی برای وی در خصوص سرمایه گذاری در آلمان وجود ندارد.

    شرایط سنی مهاجرت از طریق ازدواج نیز حداقل 18 سال است. یعنی متقاضی ازدواج با یک شهروند آلمانی حداقل باید 18 سال داشته باشد تا با درخواست وی مبنی بر اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج موافقت شود.


    بهترین و سریع ترین روش مهاجرت به آلمان

    سریع ترین راه مهاجرت به آلمان، روشی است که شما را سریعتر به نتیجه برساند که بر اساس شرایط هر فرد ممکن است متفاوت باشد. به و طور مثال فردی که دارای تجربه کار، مدرک زبان و تحصیلات کافی است ممکن است از روش کار سریعتر به نتیجه برسد اما فردی که فاقد توانایی و تجربه لازم برای کار است و سرمایه زیادی نیز ندارد، روش تحصیل او را سریعتر به نتیجه برساند. بنابراین توجه داشته باشید که برای انتخاب بهترین و سریع ترین راه مهاجرت به آلمان، همواره شرایط خود را در نظر بگیرید.
    همانطور که به راه های مهاجرت به آلمان اشاره شد، اخذ تابعیت آلمان به هفت طریق امکان پذیر است. هریک از این شیوه ها ویژگی های خاص خود را دارا می باشد و به همین دلیل هزینه مهاجرت به آلمان از طریق شیوه های مختلف متفاوت است. به علاوه، باید توجه داشت که برخی از شیوه های مهاجرتی منجر به شرایط اقامت در آلمان می شوند و برخی شیوه های دیگر مستقیماً اخذ تابعیت آلمان را به دنبال ندارند. به عنوان مثال، ازدواج، اقامت کاری و سرمایه گذاری شیوه های سریع تری برای مهاجرت و در نتیجه دستیابی به اقامت دائم سپس تابعیت یا پاسپورت آلمان هستند. در اکثر این شیوه ها فرد در ابتدا اقامت دائم و سپس تابعیت آلمان را اخذ می نماید. به عقیده بسیاری کار و تحصیل را می توان بهترین و سریع ترین روش مهاجرت به آلمان دانست. چرا که فردی که از طریق کار موفق به مهاجرت به آلمان شود، می تواند برای خود و خانواده نیز درخواست همراهی نماید و به علاوه شرایط دریافت اقامت و تابعیت نیز وجود دارد. گرچه تحصیل مستقیما منجر به اخذ اقامت دائم یا تابعیت آلمان نمی شود اما فرد زمانی می تواند اقامت دائم آلمان را کسب کند که پس از تحصیل موفق به کاریابی در کشور آلمان شود. ویزای تحصیلی آلمان برای مدت تحصیل صادر می شود و تنها زمانی تمدید و به ویزای کاری تبدیل می شود که فرد در آلمان موفق به کاریابی شود و یا به شیوه های دیگری همچون سرمایه گذاری برای اخذ اقامت آلمان اقدام کند. اصولاً در شیوه کاری مدت اقامت کاملاً وابسته به شرایط قرارداد کاری است و به اندازه مدت قرارداد است و می توان آن را بسته به تمدید قرارداد تمدید نمود.
     
    آخرین ویرایش: ‏9/3/22
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏22/5/23
    ارسال ها:
    7
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام من بین مهاجرت به ترکیه و آلمان موندم. میخوام برای تحصیل برم. ترکیه به خاطر نزدیکیش به ایران خیلی خوبه ولی از طریفی هم آلمان هزینه تحصیلش رایگانه ییا خیلی کمه.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏13/8/23