1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

اقامت استرالیا از طریق خرید ملک 2022

شروع موضوع توسط asow133 ‏23/2/22 در انجمن جهان

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏18/12/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    قوانین اخذ اقامت و خرید ملک در استرالیا
    اقامت استرالیا از طریق خرید ملک یکی از روش های سرمایه گذاری استرالیا می باشد و این روش به دلیل اقتصاد پیشرفته و با ثبات این کشور مورد توجه و استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است. جالب است بدانید شهرهای استرالیا جزو بهترین و امن ترین شهرهای جهان محسوب می شوند.

    جهت خرید ملک در استرالیا در صورتیکه اقامت دائم این کشور را ندارید باید از سازمان بررسی سرمایه گذاری خارجی (Foreign Investment Review Board) یا همان سازمان FRIB مجوز دریافت کنید.


    شرایط خرید املاک
    افرادی که قصد خرید املاک در این کشور را دارند علاوه بر سرمایه گذاری به دنبال اخذ اقامت دائم هستند. لازم به ذکر است خرید ملک در استرالیا منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نمی شود. البته خرید خانه در این کشور به اخذ اقامت دائم بسیار کمک می کند.

    جهت خرید خانه باید از تمکن مالی برخوردار باشید و به بیش از 500,000 دلار سرمایه نیاز دارید. برای اخذ اقامت دائم باید در این کشور کسب و کاری داشته باشید و از بین 3 شرط ذکر شده در زیر باید حداقل از 2 شرط برخوردار باشید:

    میزان سرمایه کسب و کار شما در استرالیا باید 200,000 دلار باشد.
    میزان سرمایه شخصی و تجاری شما در این کشور باید 600,000 دلار باشد.
    شما باید در کسب و کارتان حداقل 2 کارمند استرالیایی استخدام کنید.
    شرایط سازمان FRIB
    سازمان FRIB یک نوع سازمان بررسی سرمایه گذاری خارجی است که هر یک از سرمایه گذاران بین المللی باید جهت خرید خانه مجوز تاییدیه از این سازمان دریافت کنند. در صورتیکه به دو دلیل ذکر شده در زیر اقدام به خرید خانه کنید، درخواست شما توسط سازمان FRIB ریجکت میشود.

    شما به قصد اجاره دادن، ملک را خریداری کنید.
    به قصد بهره مندی از ارزش افزوده ملکی را خریداری کنید.
    باید قبل از انجام هر کاری جهت خرید خانه سازمان FRIB در جریان بگذارید و مجوز تاییدیه دریافت کنید زیرا این سازمان شرایط و اهداف شما را بررسی میکند و در صورتیکه خرید زمین شما باعث رشد و توسعه اقتصاد کشور شود به شما مجوز ارائه میگردد.

    در صورت برخورداری از 4 شرایط زیر سازمان FRIB برای شما مجوز صادر میکند:

    در صورتی که دارای ویزای اقامت موقت به مدت اعتبار 12 ماه باشید و قصد خرید ملک و اقامت در آن را دارید و به هیچ عنوان قصد فروش ندارید.
    دانشجویانی که سن بالای 18 سال را دارند و بیشتر از 1 سال در یکی از دانشگاه های استرالیا تحصیل کرده اند و جهت اقامت به خانه نیاز دارند امکان پذیر است.
    بازنشستگان و کسانی که به دلیل کار در این کشور اقامت دارند می توانند اقدام به خرید زمین کنند. لازم به ذکر است بعد از به پایان رسیدن اقامت باید املاک خود را بفروشند.
    مدیران شرکت می توانند برای متخصصان خود ملک خریداری کنند اما معمولا امکان خرید 2 ملک برای مدیران وجود دارد و بعد از به پایان رسیدن کار باید املاک را بفروشند. البته این افراد باید بیشتر از 12 ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

    شرایط اخذ وام جهت خرید ملک
    اگر قصد خرید خانه در استرالیا را دارید، دولت این کشور برای شما شرایط اخذ وام را فراهم کرده است و تقریبا به میزان 60 الی 80 درصد قیمت هر املاک، وام برای شما در نظر گرفته اند. شما جهت اخذ اقامت استرالیا با خرید ملک می توانید در صورت برخورداری از شرایط لازم از طریق بانک های این کشور وام دریافت کنید.

    در سال های اخیر اکثر بانک های بزرگ وام دهی به متقاضیان خارجی و غیر مقیم را متوقف کرده اند اما وضعیت فعلی شما در این کشور در اخذ وام بسیار حائز اهمیت است.

    نوع، محدودیت و میزان وام جهت خرید خانه در استرالیا به عوامل زیر بستگی دارد:

    سابقه کاری
    اعتبار شما در این کشور
    ملک مدنظرتان
    مبلغ سپرده در بانک
    نوع ویزا
    صاحب بیزنس یا کسب کاری هستید
    شرایط مهم جهت اخذ وام:

    اخذ اقامت دائم یا موقت این کشور
    در این کشور مشغول به کار باشید و حداقل به مدت 1 سال سابقه کار داشته باشید.
    توانایی پرداخت قسط های وام را داشته باشید.(شما باید تمکن مالی و میزان درآمد ماهیانه را به دولت این کشور ثابت کنید)

    مزایای خرید املاک در استرالیا
    این کشور از امکانات بسیاری زیادی مانند امنیت، رفاه اجتماعی، اقتصاد با ثبات و … برخوردار است. خرید خانه بنا به دلایل و مزایای ذکر شده در زیر بسیار مورد توجه و استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است.

    دارای بازار ملک با ثبات
    امکان اخذ وام بانکی
    بهره مندی از آب و هوای مناسب
    بهره مندی از کیفیت بالای زندگی
    دارای اقتصاد با ثبات و پیشرفته
    هیچ محدودیتی برای اتباع خارجی در خرید خانه وجود ندارد.
    خرید ملک یک روش امن و آسان جهت سرمایه گذاری می باشد.
    هیچ محدودیتی برای خرید املاک و مستغلات وجود ندارد.

    مراحل خرید ملک
    اگر قصد اقامت از طریق خرید ملک در استرالیا را دارید باید قبل از انجام هر کاری به بودجه و سرمایه لازم جهت خرید خانه در این کشور توجه فرمایید و سرمایه کافی و مورد نیاز جهت انجام این امر را مشخص کنید و با برنامه پیش روید.

    مرحله اول: بررسی تیم حقوقی
    وکیل حقوقی: شما جهت خرید خانه در این کشور به یک مشاوره حقوقی نیاز دارید لازم به ذکر است مشاوره حقوقی شما باید برای همان شهر و ایالتی باشد که قصد خریداری زمین در آنجا را دارید یا باید وکیلی را انتخاب کنید که حق فعالیت در آن منطقه را داشته باشد. مشاور حقوقی شما وظیفه دارد تمامی کارهای انتقال وام، انتقال مالکیت، تنظیم قرارداد و … را انجام دهد.
    ناظر و سرپرست وام: شما می توانید کارگزار یا ناظر وام خود را از هر یک از ایالت های این کشور انتخاب کنید. بهتر است بدانید کارگزار وام نقش بسیار مهمی در اخذ وام دارد و در این زمینه کمک زیادی به شما می کند.
    نماینده خرید: اگر شما اقامت این کشور را نداشته باشید امکان خرید حضوری ملک را هم ندارید. به همین خاطر در صورتی که نماینده خرید داشته باشید کار شما بسیار راحت تر خواهد شد. البته لازم به ذکر است نماینده خریدار شما باید دارای گواهی تخصصی در این زمینه باشد.
    مرحله دوم: انتخاب املاک
    سرمایه گذارانی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک را دارند باید زمین مدنظرشان را پیدا کنند. حال این سوال برای شما پیش می آید چگونه ملک مورد نظرمان را بیابیم؟ شما می توانید از دو طریق مشاوران املاک و سایت های معتبر ملک مورد نظرتان را پیدا کنید.

    مرحله سوم: اقدام جهت اخذ وام بانکی
    تمامی سرمایه گذاران اتباع خارجی در این کشور جهت خرید ملک می توانند درخواست وام بانکی دهند اما وام به تمامی افراد تعلق نمی گیرد. شما می توانید بین 60 تا 80 درصد به میزان ارزش ملکتان از بانک های این کشور وام دریافت کنید.

    تمامی مدارک لازم جهت اخذ وام اعم از گواهی اشتغال به کار، مالیات و سایر مدارک مورد نیاز جهت اثبات تمکن مالی و پرداخت اقساط را باید جمع آوری کنید و به بانک ارائه دهید. البته بهتر است وام های بین المللی دریافت کنید زیرا نرخ بهره بانکی در وام های بین المللی مانند یورو، دلار سنگاپور و پوند کمتر است.

    مرحله چهارم: اخذ گواهی تاییدیه سازمان FRIB
    در صورتی که اتباع خارجی هستید و اقامت موقت دارید باید از سوی سازمان FRIB مجوز تاییدیه جهت خرید املاک دریافت کنید. لازم به ذکر است شما بابت اخذ مجوز باید هزینه ای بپردازید و هزینه گواهی تاییدیه به قیمت و ارزش زمین شما بستگی دارد. پروسه اخذ گواهی تاییدیه ممکن است به مدت 2 هفته زمان ببرد.

    هزینه اخذ مجوز تاییدیه سازمان FRIB جهت خرید مستغلات(بر اساس ارزش ملک) عبارتند از:

    1 میلیون دلار یا کمتر: 5700 دلار
    1 میلیون دلار تا 1999999 دلار: 11300 دلار
    2 میلیون دلار تا 2999999 دلار: 22700 دلار
    3 میلیون دلار تا 3999999 دلار: 34000 دلار
    4 میلیون دلار تا 4999999 دلار: 45400 دلار
    5 میلیون دلار تا 5999999 دلار: 56700 دلار
    6 میلیون دلار تا 6999999 دلار: 68100 دلار
    7 میلیون دلار تا 7999999 دلار: 79500 دلار
    8 میلیون دلار تا 8999999 دلار: 90900 دلار
    9 میلیون دلار تا 9999999 دلار: 102300 دلار
    مرحله پنجم: مذاکره و تنظیم قرارداد (باید ملک مورد نظرتان را بیابید و بیانه بابت خرید بپردازید)
    به طور کلی تمامی املاک این کشور تقریبا 10 درصد کمتر از قیمت اصلی فروخته می شود. شما میتوانید خودتان به شخصه یا به کمک نمایندگان املاک این کشور به دنبال املاک مورد نظرتان باشید (بهتر است این موارد را به مشاور حقوقی خود بسپارید زیرا در این زمینه اطلاعات و تجربه کافی دارد).

    چند نکته مهم در هنگام تنظیم قرارداد:

    قبل از امضای قرارداد تمامی قوانین قرارداد را با دقت مطالعه کنید.
    قرارداد شما باید مورد تایید سازمان FRIB قرار گیرد و در صورت عدم تایید توسط این سازمان، باید قرارداد ملکتان را باطل کنید.
    بابت هر ملکی که پسند کردید باید مبلغی بین 2000 تا 5000 دلار بپردازید تا طی 21 روز آینده زمین مدنظرتان به فرد دیگری فروخته نشود.
    هنگام خرید املاک و مستغلات بسیار دقت کنید و قبل از نوشتن قرارداد رسمی تصمیم خودتان را بگیرید زیرا هنگامیکه برای ملک موردنظرتان قراردادی تنظیم نموده اید دیگر نمیتوانید بعد از مدتی آن را لغو کنید.
    مرحله ششم: اخذ گواهی تاییدیه اصلی وام
    در صورتی که به مبلغ وام نیاز دارید تا زمانی که تاییدیه رسمی را از سوی بانک دریافت نکردید به دنبال خرید زمین نباشید. هنگامیکه ملک موردنظرتان را پیدا کردید باید قرارداد ملک خود را برای کارگزار خود ارسال نمائید تا مراحل اخذ وام را انجام دهد.

    مرحله هفتم: بازبینی تاییدیه سازمان FRIB
    قبل از خرید ملک در استرالیا دقت کنید که آیا مجوز تاییدیه برای شما صادر شده است؟ مجوز تاییدیه بسیار مهم می باشد زیرا در صورت عدم دریافت تاییدیه ممکن است در آینده خسارات فراوانی را بپردازید.

    مرحله هشتم: اخذ مجوز تاییدیه نهایی
    شما باید کپی قرارداد امضا شده و مدارک اخذ وامتان را جهت خرید زمین و قرارداد نهایی برای سازمان FRIB ارسال نمائید.

    مرحله نهم: قرارداد نهایی و واگذاری املاک
    شما در مرحله آخر باید مابقی هزینه املاکتان را بپردازید و کارهای انتقال زمین، انتقال وام و وظیفه تمبر را انجام دهید. پس از بازرسی، تسویه حساب، ارزیابی و مشخص کردن ارزش املاک، مدیریت و بیمه، ملک به صاحب اصلی خود واگذار می شود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏23/2/22