1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش باریستا بصورت حرفه ای

شروع موضوع توسط baristakar ‏22/1/22 در انجمن سایر علوم

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏22/1/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    امروزه با توجه به افزایش تعداد کافه ها در ایران و شهرستان های مختلف، بازار کار باریستا بر اساس گزارش آکادمی پاپی کافی داغ شده است. باریستا کسی است که در حوزه ی بار گرم مشغول به فعالیت است و پایه ی نوشیدنی هایی که باریستا کار تولید میکند هم بر پایه اسپرسو می باشد.

    بیایید در مورد شغل باریستا بیشتر با هم صحبت کنیم؟
    [​IMG]

    یک باریستا کار ماهر، باید از شناخت دانه ی قهوه شروع کند، بسیار پیش آمده که کسانی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند حتی به مدت مدید، اما به خاطر تنبلی به سراغ یادگیری مفاهیم تئوری نرفته اند، شما باید سعی کنید به سراغ مفاهیم پایه و اساسی بروید اگر ابتدای کار هستید تا وقتی مشتری سوالی در مورد دانه های قهوه از شما میکند شما لنگ پاسخ دادن به آن نمانید.

    لاته آرت یکی از مهارت های یک باریستا کار حرفه ای


    لاته آرت یکی دیگر از کار هایی است که یک باریستا کار ماهر برای کار در ایران یا خارج از ایران به آن نیازمند است. به هنز طرح زدن با استفاده از خامه ی شیر بر روی اسپرسو لاته آرت گفته میشود.

    بسیاری بر این باورند که قهوه هایی که با دم ابزار های غیر برقی مثل موکاپات درست میکنند اسپرسو است اما این کاملا اشتباه است. شما باید بدانید که اسپرسو با دستگاه های اسپرسو ساز برقی تحت یک بازه ی زمانی و فشار مغقول بدست می آید و قهوه ای که با موکاپات و دم ابزار هایی از این قبیل درست میکنید، اسپرسو نیست.

    خب قبلا هم گفتم پایه کار نوشیدنی های بار گرم و باریستا کار است، یک باریستا کار خوب باید بتواند از دم ابزار های برقی به نحو بهینه ای برای ساخت اسپرسو استفاده کند.
    آکادمی پاپی کافه، ایران کافی اسکول، ژینو کافه و . . . چندین آکادمی مطرح در زمینه ی آموزش باریستا و مهارت های کافی شاپ می باشند. قطعا شما باید با استفاده از آموزش های تئوری و عملی سعی در مباحث بصورت اصولی داشته باشید.
    آموزش ندیدن آنهعم در زمینه ی کافی شاپ، اگر قصذ راه اندازی کافی شاپ دارید می تواند بزرگترین ضربه را به کسب و کار شما وارد کند.

    عصاره گیری اسپرسو و تاثیر آن در شغل باریستا

    عصاره گیری اسپرسو را میتوان جزء یکی از مهمترین سرفصل های دوره ی آموزش باریستا دانست؛ به این دلیل که اکثر منوی گرم کافیشاپ ها از مشتقات اسپرسو و شیر میباشد، فلذا عصاره گیری صحیح و ایده آل اسپرسو بسبار اهمیت دارد.

    اسپرسو نوشیدنی است که از عصاره گیری حدود 18 گرم سابه ی قهوه در زمان 25 الی 35 ثانیه با مقدار 25 الی 30 میلی لیتر قهوه تحت فشار 8.5 الی 9 بار و دمای 88 الی 92 درجه ی سانتیگراد تهیه شود.

    انحلال پذیری ایده آل قهوه در آب، 18% الی 22% میباشد،که اگر از این مقدار کمتر عصاره گیری شود، قهوه ی ما under و اگر بیشتر عصاره گیری شود، به قهوه ی ما OVER گفته میشود.

    پس باید متغیر ها را بررسی کنیم تا بتوانیم عصاره گیری یکسان و ایدهآل داشته باشیم.

    منبع : آکادمی پاپی کافی