1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نمایش «پروانه» با حضور بهمن کیارستمی

شروع موضوع توسط M @ H @ K ‏27/12/21 در انجمن سینمای ایران

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    16,436
    تشکر شده:
    74,857
    امتیاز دستاورد:
    149
    جنسیت:
    زن
    61497719.jpg
    مستند «پروانه» به کارگردانی بهمن کیارستمی با حضور این فیلمساز نمایش داده می‌شود.

    به گزارش ایسنا، بهمن کیارستمی پس از مستند «اکسدوس» سراغ ساخت یک مستند پرتره از پروانه اعتمادی به عنوان یکی از هنرمندان برجسته و تاثیرگذار ایران رفت و این مستند ۶۰ دقیقه‌ای را با پژوهش علی بختیاری، پس از چهار سال پیگیری برای کسب رضایت پروانه اعتمادی توانست بسازد. او تلاش کرده گوشه‌ای از تفکر و نگاه این نقاش را به هنر، زندگی و تاریخ معاصر ایران نشان دهد.

    پروانه اعتمادی متولد سال 1326 در تهران است که در دبیرستان، شاگرد جلال آل احمد بود و به همین واسطه با توجه به استعدادی که در نقاشی داشت به بهمن محصص معرفی شد تا نزد او نقاشی را یاد بگیرد.

    در میان آثار اعتمادی، نقاشی‌های سیمانی و بعد کارهای متنوع دیگری با مداد رنگی شُهره هستند که البته او در سال‌های بعد سراغ کلاژ رفت و آثار ویژه‌ای را خلق کرد.

    کیارستمی سال 1398 مستند «پروانه» را برای نمایش در جشنواره‌ی سینما حقیقت ارائه کرد، اما این فیلم در هیچ‌یک از بخش‌های جشنواره پذیرفته نشد که بیشتر به دلیل ممیزی‌ بود.

    حالا موسسه «هنر فردا» در ادامه سلسله نشست‌های کارگاه «یک قرن هنرهای تجسمی ایران» در نظر دارد این فیلم را با حضور کارگردان و پوهشگر (بهمن کیارستمی و علی بختیاری) نمایش دهد.

    این برنامه روز یکشنبه، 12 دی‌ماه از ساعت 17 تا 20 در موسسه برگزار می‌شود.

    انتهای پیام
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.