1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

کوجیک اسید چیست؟

شروع موضوع توسط danapharmedco.ir ‏17/12/21 در انجمن مهندسی شیمی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏15/12/21
    ارسال ها:
    11
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    مواد اولیه آرایشی بهداشتی
    کوجیک اسید

    کوجیک اسید چیست؟

    کوجیک اسید یک ماده شیمیایی است که از انواع مختلف قارچ تولید می‌شود. همچنین محصول جانبی سس سویا تخمیر شده و شراب برنج است

    اسید کوجیک گاهی اوقات در صنایع غذایی به عنوان یک نگهدارنده طبیعی استفاده می‌شود. یکی از کاربرد‌‌‌‌های اصلی اسید کوجیک در برخی از محصولات بهداشتی و آرایشی است.

    اسید کوجیک یک عامل کیلاسیون است که توسط چندین گونه قارچ، به ویژه Aspergillus oryzae تولید می‌شود که نام رایج ژاپنی کوجی را دارد. اسید کوجیک یک محصول جانبی در فرآیند تخمیر برنج مالت‌سازی است، برای استفاده در تولید Sake، شراب برنج ژاپنیاین یک مهار کننده خفیف تشکیل رنگدانه در بافت‌‌‌‌های گیاهی و جانوری است و در مواد غذایی و آرایشی برای حفظ یا تغییر رنگ مواد استفاده می‌شوداین یک مجتمع قرمز روشن با یون‌‌‌‌های آهن تشکیل می‌دهد.

    کاربردها

    اسید کوجیک ممکن است در میوه‌‌‌‌های بریده شده برای جلوگیری از قهوه ای شدن اکسیداتیو، در غذا‌‌‌‌های دریایی برای حفظ رنگ‌‌‌‌های صورتی و قرمز و در لوازم آرایشی برای روشن کردن پوست استفاده شود. به عنوان نمونه دوم، از آن برای درمان بیماری‌‌‌‌های پوستی مانند ملاسما استفاده می‌شود. اسید کوجیک همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. مشخص شد که کریستال‌‌‌‌‌های کوجیک اسید با کوئرستین در مقایسه با سلول‌‌‌‌‌های سرطانی دهانه رحم انسان (HeLa) و سلول‌‌‌‌‌های سرطان روده بزرگ انسان (Caco-2) دو برابر فعالیت سیتوتوکسیک بهتری دارند.



    اسید کوجیک گاهی اوقات در محصولات بهداشتی و زیبایی برای روشن کردن پوست استفاده می‌شود. ممکن است برای درمان بیماری‌‌‌‌های پوستی مانند آسیب‌‌‌‌های ناشی از نور خورشید، جای زخم و لکه‌‌‌‌های ناشی از افزایش سن استفاده شود.



    علم چگونگی عملکرد اسید کوجیک به عنوان یک عامل روشن کننده، تأثیر آن بر تولید ملانین است.

    ملانین یک رنگدانه طبیعی در بدن است که به چشم، مو و پوست رنگ می‌دهد. اسید آمینه ای به نام تیروزین برای حمایت از تولید ملانین مورد نیاز است.



    اسید کوجیک با جلوگیری از تشکیل تیروزین عمل می‌کند، که سپس از تولید ملانین جلوگیری می‌کند. کاهش تولید ملانین ممکن است بر روی پوست اثر روشن کنندگی داشته باشد.



    اسید کوجیک بیشتر در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم ها، لوسیون ها و سرم ها استفاده می‌شود. در برخی از صابون ها نیز استفاده می‌شود. بسیاری از محصولات حاوی اسید کوجیک برای استفاده روی دست ها یا صورت در نظر گرفته شده اند.



    محصولات حاوی کوجیک اسید را می‌توان در سایر قسمت‌‌‌‌های بدن مانند پاها و بازوها نیز استفاده کرد. غلظت کوجیک اسید در لوازم آرایشی اغلب بین 1 تا 4 درصد منبع مورد اعتماد است.

    مزایای استفاده از محصولات حاوی کوجیک اسید ممکن است شامل موارد زیر باشد:



    اثر ضد پیری: محصولات حاوی کوجیک اسید ممکن است پوست را روشن کند، که می‌تواند ظاهر لکه‌‌‌‌های پیری و آسیب‌‌‌‌های ناشی از نور خورشید را بهبود بخشد. کاهش لکه‌‌‌‌های تیره می‌تواند اثر ضد پیری داشته باشد.

    درمان ملاسما: اسید کوجیک همچنین ممکن است در کاهش ملاسما، که تیره شدن پوست به دلیل بارداری است، مفید باشد.

    کاهش ظاهر اسکارها: اسید کوجیک ممکن است تغییر رنگ اسکارها را نیز کاهش دهد. اگرچه اسید ضخامت بافت اسکار را بهبود نمی‌بخشد، اما ممکن است رنگدانه تیره مرتبط با انواع خاصی از اسکارها را کاهش دهد. روشن کردن جای زخم ممکن است آن را کمتر قابل توجه کند.

    فواید ضد قارچی: تصور می‌شود که اسید کوجیک فواید ضد قارچی نیز دارد. ممکن است در پیشگیری و درمان برخی از عفونت‌‌‌‌‌های قارچی، مانند عفونت‌‌‌‌‌های قارچی و پای ورزشکاران مفید باشد.

    اثرات ضد باکتریایی: اسید کوجیک ممکن است فواید ضد باکتریایی نیز داشته باشد. ممکن است به کاهش شانس ابتلا به انواع رایج عفونت‌‌‌‌های باکتریایی پوست کمک کند.

    اسید کوجیک خام موجود است، اما برای استفاده از پوست توصیه نمی‌شود. اسید کوجیک باید تا غلظت بیش از 4 درصد رقیق شود. غلظت 1 تا 2 درصد برای کاهش احتمال تحریک پوست توصیه می‌شود.

    بازرگانی دانافارمد

    [​IMG]
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏17/12/21