1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

عوارض کود کبوتر پای درختان برای سلامت انسان

شروع موضوع توسط drjabbari ‏15/11/21 در انجمن گل و گیاه

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏14/7/20
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    8
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    همانطور که می دانیم، کود مرغی یکی از ترکیبات مهم چالکودها است و نقش مهمی در باروری و افزایش بهره وری درختان میوه دارد. اما سؤال اینجاست که فضولات پرندگان دیگر نیز به همین اندازه مؤثر است؟

    مدفوع پرندگان برای گیاهان مفید است، زیرا منبع خوبی از مواد برای کمپوست است و کودی ارگانیک و عالی را ایجاد می کند. اما باید به درستی از آن استفاده کنید و باید مراقب باشید که فضولات کدام پرندگان منبع کود هستند.
    [​IMG]

    فضولات کدام پرنده به عنوان کود بهتر است؟

    هنگام بررسی گزینه استفاده از مدفوع پرندگان در باغ خود به عنوان کود، استفاده از کود پرندگان اهلی بهترین گزینه است. مدفوع پرندگان مملو از مواد مغذی سالم و فسفر است و در صورت استفاده صحیح به خاک کمک می کند رطوبت را به طور طبیعی حفظ کند.

    اگر در حال حاضر پرندگان خانگی دارید یا انواع مختلفی از فضولات را برای اهداف پرورشی یا گوشتی پرورش می دهید، استفاده از فضولات آنها می تواند برای باغ خانه شما نیز مفید باشد. با استفاده از ضایعات آنها، نه تنها ردپای کربن پرندگان را کاهش می دهید، بلکه مواد مغذی ضروری بسیار مورد نیاز را برای گیاهان خود فراهم می کنید.

    ترکیب شیمیایی مدفوع پرندگان اهلی مانند مرغ برای رشد میوه و رشد گیاهان گلدار بسیار مفید است. این مزیت به دلیل غلظت بالای فسفر بیش از هر کود حیوانی دیگری مانند اسب یا گاو است.

    مدفوع کدام پرنده برای گیاهان خوب نیست؟

    در مورد استفاده از فضولات به عنوان کود بین پرندگان اهلی و وحشی تفاوت های واضحی وجود دارد. واریانس هایی که در مدفوع در هنگام معاینه پرندگان وحشی با پرندگان اهلی آنها وجود دارد مشهود است. با درک اینکه مدفوع پرندگان برای گیاهان شما مضر است، می توانید پوشش گیاهی خود را سالم و شاداب نگه دارید.

    به عنوان مثال، مدفوع پرندگان وحشی، از کبوترهای وحشی، در صورت تماس مستقیم با درختان یا درختچه ها می تواند کاملاً اسیدی باشد. این اسیدیته اثرات مخربی دارد، از جمله کاهش سطح pH خاکی که گیاه در آن زندگی می کند. در حالی که برخی از درختان مانند سرو و افرا می توانند خاک اسیدی را تحمل کنند، گیاهان دیگر خاک قلیایی تر را ترجیح می دهند و در صورت مواجهه با فراوانی آسیب خواهند دید. از مدفوع پرندگان


    مدفوع پرندگان وحشی می‌تواند حاوی تعداد زیادی باکتری و سایر قارچ‌های نامطلوب باشد که برای سلامتی یا خاک باغ خود نمی‌خواهید. سه مورد از این مسائل مرتبط با سلامت عبارتند از:
    هیستوپلاسموز: این بیماری توسط قارچ هیستوپلاسما کپسولاتوم منتقل می شود و علائمی شبیه آنفولانزا ایجاد می کند که می تواند باعث ذات الریه و مرگ شود.
    کریپتوکوکوزیس: این بیماری یک عفونت ریه است که می تواند به پوست و سیستم عصبی مرکزی سرایت کند و از قارچ کریپتوکوکوس نئوفرمانس در فضولات کبوتر منشاء می گیرد.
    کاندیدیازیس: که به دلیل انتشار از طریق کبوترها شناخته شده است، باعث رشد بیش از حد مخمر یا قارچ در افراد می شود. کاندیدیازیس بسیار مسری است. می تواند بسیاری از نواحی از جمله پوست، دهان، سیستم تنفسی، روده ها و دستگاه ادراری تناسلی را تحت تاثیر قرار دهد.
    با کود حیوانی باید در هر زمان با احتیاط رفتار شود، صرف نظر از اینکه از پرندگان اهلی یا وحشی باشد. با وجود اینکه مدفوع پرندگان می تواند برای باغ شما بسیار مفید باشد، هنوز در هنگام دست زدن به مدفوع به مراقبت زیادی نیاز است.

    اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از مدفوع پرندگان

    حتی اگر مقداری مدفوع پرندگان برای رشد گیاه بسیار مفید است، باید مقرراتی وجود داشته باشد تا از ایجاد خسارت بیشتر از فواید جلوگیری شود.

    اگر مقدار زیادی کود پرندگان را داخل باغچه یا اطراف پوشش گیاهی حیاط خود بریزید، به سرعت خواهید دید که چقدر مضر خواهد بود. مقادیر زیاد اسیدیته باعث سوختن ساقه‌ها و ریشه‌های جوان گیاهان یا شاخ و برگ می‌شود و می‌تواند عوامل بیماری‌زای ناایمن مانند سالمونلا و E.coli را ایجاد کند.

    کود پرندگان را بدون دستکش یا برخی از وسایل حفاظت شخصی نگهداری نکنید. اگر خطر اسپورهای کپک موجود در هوا وجود دارد، برای محافظت از خود در برابر استنشاق این میکروارگانیسم‌های بالقوه خطرناک، مدفوع پرندگان را بدون ماسک مزاحم نکنید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏16/11/21