1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

باور غلط: ردیف نبودن دندان ها مساله مهمی نیست

شروع موضوع توسط drfarokhnejad1400 ‏10/11/21 در انجمن دندان پزشکی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏13/10/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    ردیف نبودن دندان‌ها باعث می‌شود که افراد موقع جویدن درد داشته باشند، یا در ناحیه فک و گردن احساس درد کنند که در نتیجه دچار سردردهای مزمن می‌شوند. در واقع نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که حدود هفتاد و پنج درصد از سردردها ناشی از ردیف نبودن دندان‌هاست.


    سر، مثل یک توپ دو و هفتاد و دو کیلویی است که توسط عضلات گردن و صورت بر ستون فقرات استوار است. وقتی که عضله‌ای یا چندین عضله به نقطه بدی کشیده می‌شوند بقیه عضلات هم کشیده می‌شوند. این نوع کشش عضلات می‌تواند ایجاد تراکم کند و در نتیجه باعث سردرد شود.

    اکثرا اشخاصی که دندان‌های نا‌منظم دارند موقعیت گردن خود را مدام تغییر می‌دهند و به محض این‌که گردن‌شان را تکان می‌دهند دچار درد در ناحیه گردن می‌شوند.

    به علاوه هر زمان که ستون فقرات تحت تاثیر قرار می‌گیرد این تاثیر به صورت مواج از بالا تا پایین ستون فقرات می‌رود. در این خصوص باید گفته شود که نا‌هماهنگی دندان‌ها می‌تواند باعث ترک خوردن و شکستن آن‌ها نیز شود و یا می‌تواند کار دندان‌پزشک‌ها را نیز سخت‌تر کند. همچنین می‌تواند باعث شود که دندان‌پزشک دیگر نتواند کار خود را انجام دهد.

    ما همه می‌دانیم که بد جویدن می‌تواند فشار نا‌بسامانی را در کل سیستم دهانی و جویدنی انسان وارد کند که به آسانی هم این درد فروکش نخواهد شد. بنابراین گاهی اوقات می‌بینیم که بعضی اشخاص به شدت دارو مصرف می‌کنند تا با دردشان کنار بیایند. اما با این کار در نهایت، مشکل به بالاترین حد خود رسیده و توان آن‌ها را برای مقابله با فشار و دردهای دیگر از آن‌ها می‌گیرد و مراتب برای آن‌ها بدتر و بدتر می‌شو‌د.



    ♦️ برخی از مشکلات ناشی از ناردیف بودن دندان ها:

    سر درد و میگرن

    درد یا فشار در چشم ها

    مشکلات سینوس

    صدای زنگ در گوش

    گرفتگی گوش

    از دست دادن شنوایی

    درد در داخل یا اطراف فک

    سفتی در شانه ها یا پشت

    انتشار درد از پایین آرنج به سمت انگشتان

    خروپف

    سرگیجه

    دندان قروچه و سایش غیر طبیعی دندان ها

    فشردن دندان ها

    دندان های حساس
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏10/11/21