1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

انواع فرم بینی برای رینوپلاستی

شروع موضوع توسط فاطمه1319 ‏18/10/21 در انجمن رشته پزشکی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏31/7/21
    ارسال ها:
    15
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    طبق اطلاعات ارائه شده از کلینیک مایو آمریکا، جراحی بینی یا رینوپلاستی، یکی از جراحی‌های زیبایی رایج در جهان است. این جراحی با هدف بهبود ظاهر بینی، جذابیت بیشتر بینی و درمان احتمالی مشکلاتی مثل پولیپ بینی و انحراف بینی انجام می‌شود.

    جراحی زیبایی بینی توسط پزشکان متخصص در این زمینه انجام می‌شود. معمولا با ایجاد برش در ناحیه پایینی بینی، کار جراحی آغاز می‌شود. سپس، با توجه به تغییراتی که موردنیاز است، شکل و فرم استخوان بینی، پره‌های بینی و غضروف آن تغییر می‌کند. پزشکان باتوجه به نیاز هر فرد، پروسه خاصی از تغییرات را در جراحی بینی پیش می‌گیرند.
    انواع شکل و فرم بینی
    بینی انسان مانند سایر اعضا بدن، با تفاوت‌های منحصر‌به‌فردی خلق می‌شود. درواقع، تفاوت در شکل و فرم بینی هر انسان، یکی از ویژگی‌های خاص در تنوع و تفاوت‌های بین انسان‌ها است.

    انواع شکل و فرم‌های مختلف برای بینی وجود دارد. در ادامه به توضیح مختصری در خصوص انواع مدل شکل و فرم بینی می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

    ۱-بینی گوشتی
    یکی از رایج‌ترین مدل‌های بینی در دنیا، بینی گوشتی است. این نوع بینی معمولا پوست بسیار ضخیمی دارد و غضروف بینی برای تحمل وزن این حجم از بافت، بسیار ضعیف است. همین موضوع سبب می‌شود که با یک جراحی بی‌تجربه و عدم تقویت بافت غضروفی نوک بینی، بعد از مدتی، نتیجه جراحی به حالت اولیه باز گردد.

    بینی گوشتی معمولا عمل رینوپلاستی پیچیده‌ای دارد و برای جراحی آن، لازم است حتما با پزشک متخصص و باتجربه‌ای وقت عمل بگیرید تا دچار عوارض ناشی از اشتباه پزشکی نشوید

    ۲-بینی قوز دار
    شاید با نگاهی به اطرافیان، بتوانید یک مدل بینی قوز دار را ببینید. حدود ۹% از مردم جهان دارای بینی قوز دار هستند. این مدل بینی معمولا حاصل یک ضربه عمیق به بینی در کودکی یا بزرگسالی است. ناهمواری در استخوان بینی دیده می‌شود و معمولا گاهی دچار انحراف نیز هست.

    افراد دارای قوز بینی، دچار اختلال تنفسی نیز هستند. به همین جهت جراحی آن‌ها به‌صورت زیبایی و درمانی انجام می‌گیرد.


    ۳-بینی استخوانی
    یکی از بهترین انواع بینی برای جراحی زیبایی رینوپلاستی، بینی استخوانی است. در این مدل بینی معمولا ساختار بینی به‌گونه‌ای است که پوست روی آن بسیار نازک و بدون بافت است.

    غضروف در بینی اسخوانی بسیار مطلوب و مناسب ایجاد شده است و هیچ نیازی به پیوند غضروف یا استفاده از غضروف مصنوعی وجود ندارد. در بسیاری موارد بینی استخوانی دارای کمی انحراف است که در زمان جراحی، به‌راحتی برطرف می‌شود.

    به گزارش انجمن جراحی پلاستیک آمریکا، انواع بینی‌هایی که در انسان‌ها وجود دارد مختلف است. اما از لحاظ کلی می‌توان آن‌ها را به همین سه دسته‌ای که ذکر شد تقسیم کرد؛ چرا که بینی از لحاظ آناتومی و نوع جراحی، به طیف‌های تخصصی و گسترده‌ای تقسیم می‌شود که اطلاع از چگونگی آن چندان اهمیتی ندارد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏18/10/21
    مَـأوا از این پست تشکر کرده است.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏1/8/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    رینوپلاستی یک عمل جراحی برای تغیر ساختار بینی است که برای بهبود عملکرد یا زیبایی بینی انجام می شود. رینوپلاستی برای بهبود عملکرد بینی که نام دیگر آن ترمیم مجرای بینی است عبارت اند از صاف کردن غضروف و استخوان تقسیم کننده داخل بینی (تیغه) جهت بهبود تنفس و رفع گرفتگی بینی و همچنین صاف کردن دیواره‌های کناری بینی.

    رینوپلاستی زیبایی، تغییر ساختمان بیرونی بینی برای بهبود تعادل و ظاهر چهر فرد است.
     
    مَـأوا از این پست تشکر کرده است.