1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مراحل نصب لمینیت سرامیکی

شروع موضوع توسط فاطمه1319 ‏16/10/21 در انجمن دندان پزشکی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏31/7/21
    ارسال ها:
    15
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    انجام لمینیت مانند هر نوع اقدام دندانپزشکی دیگر نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات است که موجب می‌شود تا بیماران حداکثر بازدهی را دریافت نمایند. ما در ادامه مروری بر این مراحل داشته‌ایم. لازم به ذکر است که این مراحل بسته به نوع مشکل بیمار و البته تبحر دندانپزشک متفاوت خواهد بود اما به طور کلی ما مراحل اصلی را برای شما ذکر کرده‌ایم.

    ۱. معاینه
    اولین مرحله در ساخت لمینیت سرامیکی برای دندان، معاینه توسط دندانپزشک است. در واقع باید بهترین دندانپزشک زیبایی تشخیص دهد که شما کاندید استفاده از لمینیت دندان هستید یا خیر. بدین منظور پزشک ابتدا مشکلات دندان شما را بررسی کرده و بر اساس وضعیت آن‌ها تصمیم می‌گیرد. از طرفی شما بعد از لمینیت نمی‌توانید اقداماتی نظیر ارتودنسی را انجام دهید لذا اگر نیازمند چنین اقداماتی باشید، پزشک به شما اطلاع می‌دهد.

    ۲. آماده‌سازی دندان
    دومین مرحله در ساخت لمینیت سرامیکی، آماده‌سازی دندان است. در این مرحله، دندانپزشک ابتدا مقداری از دندان شما را تراش می‌دهد و بر این اساس یک قالب از ساختار دندان شما می‌گیرد. این قالب برای ساخت لمینیت سرامیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین جهت به لابراتوار فرستاده می‌شود.

    لازم به ذکر است که اگر تراش دندان شما در این مرحله زیاد باشد یا شکل دندان بعد از تراش نامناسب باشد، دندانپزشک یک قالب موقت برای شما قرار می‌دهد.

    ۳. جای‌گذاری لمینیت سرامیکی
    عموماً بعد از قالب گیری، طی یک هفته لمینیت‌های شما ساخته می‌شود. جای‌گذاری این لمینیت‌ها آخرین مرحله از کار است. دندانپزشک ممکن است در این مرحله به میزان کمتری دندان شما را تراش داده یا سطح آن را به منظور چسپندگی بهتر خراش دهد. این موضوع کمک می‌کند تا بعداً اتصال دندان به لمینیت سرامیک ساده‌تر باشد.

    بعد از اینکه دندانپزشک از قرارگیری صحیح لمینیت بر روی دندان شما اطمینان حاصل کرد، آن‌ها به وسیله مواد ویژه به دندان شما متصل می‌کند و از اشعه‌های نوری برای اتصال محکم‌تر آن‌ها استفاده می‌کند. این موضوع سبب می‌شود تا لمینیت سرامیکی در اثر ضربه یا فشار‌های مختلف جدا نشود.