1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ورزش EMS چیست؟

شروع موضوع توسط part_novin ‏15/10/21 در انجمن بازارچه انجمن

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏24/8/21
    ارسال ها:
    10
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    ورزش EMS چیست؟
    [​IMG]

    EMS
    مخفف شده Electrical Muscle Stimulation و به معنی تحریک الکتریکی عضلات می باشد که یک تکنولوژی به روز است که فرد با پوشیدن یک جلیقه تمرینی که شامل الکترود هایی می باشد که بر روی عضلات قرار می گیرند و سبب انقباض عضلات می شوند و با اعمال فشار بر روی آن ها می توانند سبب کاهش وزن افراد شوند. این روش لاغری با تاثیر گذاری و سرعت بالای کاهش وزن افراد و عدم فشار بر روی مفاصل و همچنین دارا بودن قابلیت کنترل میزان فشار به عضلات برای افرادی با گروه سنی 18 سال به بالا که قصد کاهش وزن دارند و نمی خواهند از روش های تهاجمی کاهش وزن مانند انواع عمل های جراحی استفاده کنند و همچنین قصد صرف هزینه های بالا را ندارند بسیار مناسب می باشد. در ادامه مطلب با باشگاه ورزشی سرو شرقی همراه باشید تا شما را با ویژگی های EMS و مزایا و معایب آن آشنا نماییم.

    کاربرد های EMS
    در قرن 18 میلادی برای درمان و رفع مشکلات عضلانی و اسکلتی افراد، روشی به نام ای ام اس ابداع شد که در این روش عضلات فرد بدون انجام دادن هیچ حرکت خاصی تحریک میشد و آسیب های عضلانی برطرف و ترمیم شده و قدرت عضلات تا 40 درصد افزایش می یافت. پس از آن ورزشکاران هم برای ریکاوری از این روش استفاده نمودندو در سال های اخیر ای ام اس با تولید جلیقه ها و لباس های در برگیرنده عضلات مختلف بدن به یک روش برای تناسب اندام تبدیل شد.

    مزایای EMS
    1. انجام تمرین با استفاده از روش ای ام اس در باشگاه ورزشی شهرک غرب به هیچ عنوان دردناک نبوده زیرا این دستگاه پالس های الکتریکی را به میزان بسیار ضعیف به بدن منتقل نموده و پس از مدتی بدن به این پالس ها عادت خواهد نمود.
    2. ورزش ems دارای محدودیت سنی خاصی نبوده و افراد از سن 18 سال به بالا می توانند برای رسیدن به تناسب اندام از این روش استفاده نمایند.
    3. انجام حرکات EMS در باشگاه ورزشی بانوان در سعادت آباد معمولا تحت نظر مربی بوده و آن ها با توجه به نیاز بدن افراد حرکات مناسب را برنامه ریزی و پیاده سازی خواهند کرد که تا حد زیادی از آسیب رسیدن به بدن افراد جلوگیری خواهد شد.
    4. پالس های دستگاه ای ام اس، امواج بسیار ضعیفی هستند که به افراد این تضمین را می دهند که هیچ نوع خطری سیستم عصبی و مغز آن ها را تهدید نخواهد کرد.
    5. دستگاه های EMS در باشگاه ورزشی میدان کاج فقط برای لاغری و کاهش وزن کاربرد ندارند و در موارد بسیاری میتوانند بیماری ها و ناتوانی های افراد را برطرف و درمان نمایند که شامل موارد زیر می باشند.
    • تقویت و بازسازی عضلات کف لگن
    • افزایش گردش خون
    • شفافیت پوست
    • کاهش چربی های بدن
    • افزایش روند رشد
    • برطرف شدن افسردگی حاصل از افزایش وزن
    • از بین رفتن سلولیت
    • برطرف کننده تکرر و بی اختیاری ادرار.
    • ترمیم و قوی نمودن عضلات تحلیل رفته پس از عمل جراحی و کم تحرکی
    معایب EMS
    1. ممکن است پس از مدتی از انجام ورزش EMS فرد دیگر میلی به انجام دوباره این حرکات نداشته باشند که به این اختلال تمرین زدگی می گویند.
    2. به دلیل اینکه بدن افراد در انجام این حرکات ورزشی در همان لحظه شدت تمرین را متوجه نخواهد شد و فرصتی لازم است تا بدن میزان و شدت فشار تمرین را حس کند فرد باید زمانی را برای ریکاوری در نظر بگیرد زیرا اگر این کار را انجام ندهد ممکن است در نهایت به هدف مورد نظر خود نرسد.
    3. ممکن است حرکات EMS در باشگاه ورزشی مدرن غرب تهران برای افرادی که دچار مشکلات قلبی عروقی هستند مضر باشد. بنابراین بهتر است افراد تمرینات خود را تحت نظر مربی انجام دهند.
    4. جلسات طولانی مدت EMS در باشگاه بدنسازی غرب تهران به دلیل قرار گرفتن افراد در معرض امواج ممکن سبب بروز آسیب‌های عضلانی شود بنابراین بهتر است مدت زمان هر جلسه بیش از 20 دقیقه نباشد.
    5. ممکن است فشار های فیزیکی که با انجام حرکات EMS به بدن وارد می شود سبب آسیب رساندن به عضلات بدن و حتی کلیه شود.
    6. ممکن است پس از انجام چندین جلسه تمرینات EMS به نتیجه قطعی و مطلوب دست نیابید البته احتمال این موضوع بسیار کم است.
    7. قیمت دستگاه EMS بسیار بالا می باشد اما ورزشگاه های مجهز و حرفه ای این دستگاه را دارا می باشند که شما می توانید با مراجعه به این ورزشگاه ها از دستگاه EMS استفاده نموده و هزینه های خود را تا حد زیادی کاهش دهید.
    منبع: باشگاه ورشی پارت نوین (ویژه بانوان) باشگاه ورزشی بانوان | باشگاه بدنسازی
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏15/10/21