1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

۲۳ مهر روز جهانی عصای سفید ..!

شروع موضوع توسط SiavashBaran ‏15/10/21 در انجمن مناسبت ها

  1. مدیر تالار شعر و ادب عضو کادر مدیریت ❂مدیر انجمن❂

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/20
    ارسال ها:
    2,173
    تشکر شده:
    8,931
    امتیاز دستاورد:
    126
    جنسیت:
    مرد
    بزرگمهر عماد حقی دانش آموز نابینایی که کرونا سکوی پرواز او شد و حالا در سن 11 سالگی یک برنامه‌نویس کامپیوتر، مترجم قصه‌های انگلیسی و سازنده بازی‌های رایانه‌ای است و این تازه اول ماجرای بزرگمهر است.

    [​IMG]

    من عاشق روخوانی متون شعر و ادب فارسی هستم و از تمام همکلاسی‌های خودم در این زمینه بیشتر مهارت دارم، همچنین وبلاگ‌نویس هستم و صفحه وبلاگ من با نام «بزرگمهر و نونهالان نابینا» به منظور کمک، اطلاع‌رسانی و آموزش آموخته‌هایم به همنوعان نابینای خودم در بستر اینترنت فعال است و همچنین در حد یک مهندس نرم افزار کامپیوتر نسبت به این حوزه اطلاعات دارم و به نظر خودم برنامه‌نویس قابلی هستم و تاکنون چند برنامه نیز نوشته‌ام و باید اعتراف کنم برنامه‌نویسی و کار با کامپیوتر برای من حکم تفریح را دارد.

    [​IMG]


    جرقه اصلی برای ورود من به دنیای کامپیوتر و فضای وب شیوع کرونا بود با توجه به اینکه علاقه بسیاری به فراگیری نکات جدید و کشف دنیاهای ناشناخته و درس خواندن داشتم، باید از فضای مجازی کمک می‌گرفتم، برای همین از اسفند ماه دو سال پیش که مدارس تعطیل شدند، شروع به کار با کامپیوتر کردم و با کمک مادر و عموی خودم توانستم خیلی زود طی دو ماه به کامپیوتر به طور کامل مسلط شوم.

    آنقدر با صفحه کامپیوتر کار کرده‌ام که طی دو روز مکان تمام کلیدها را در ذهنم حفظ کردم و خوشبختانه همین موضوع باعث آسان شدن کار با گوشی همراه برای من شد.

    بزرگمهر علاوه بر توانایی‌های گفته شده به زبان انگلیسی نیز مسلط است و حتی چند کتاب قصه برای کودکان ترجمه کرده است و در نشریه نگاه، این قصه‌ها منتشر شده است.

    او تصمیم دارد به زودی در حوزه هوش مصنوعی نیز وارد شود و در آینده، مسیر شغلی او در حوزه برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی باشد و امیدوار است با همت آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی این امکان برای او و سایر دانش آموزان معلول علاقه‌مند در این حوزه فراهم شود.

    او به تازگی در عرصه ساخت بازی‌های رایانه‌ای نیز ورود پیدا کرده است.
    نام بازی که ساخته‌ام «زنده ماندن در حیات وحش» است و تمام سناریوی این بازی را ابتدا در ذهنم چیدم و حدود هفت ماه طول کشید تا به طور کامل آن را بسازم و هدفم از ساخت این بازی خلق یک سرگرمی هدف‌دار توام با هیجان برای هم سن و سال‌های خودم بود و چند وقتی است که مدیریت این بازی را به یکی از دوستان خارج از کشورم سپرده‌ام.

    از این پسر نوجوان توانمند می‌پرسم که آیا دوست داشت بینا باشد و دنیا را ببیند و بزرگمهر در پاسخ به سوالم در کمال تعجب می‌گوید: دوست ندارم بینا باشم چون از ابتدا نابینا بودم اصلا تفاوت این دو دنیا را نمی‌توانم درک کنم و شناختی از دنیای شما بیناها ندارم و ترجیح می‌دهم در همین دنیای نابینایی خودم که از بدو تولدم به آن عادت کرده‌ام به سر ببرم.

    منبع: خبرگزاری فارس - نوجوان نابینای مشهدی؛ برنامه‌نویس کامپیوتر و سازنده بازی‌های رایانه‌ای

    وبلاگ آقای بزرگمهر عمادحقی: http://nonahalantavanmand.blogfa.com

    ۲۳ مهر ماه روز جهانی عصای سفید ..!
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.