1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مزایای ورزش فانکشنال ترینینگ

شروع موضوع توسط part_novin ‏10/10/21 در انجمن بازارچه انجمن

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏24/8/21
    ارسال ها:
    10
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    مزایای ورزش فانکشنال ترینینگ
    [​IMG]
    1. پیشگیری از آسیب‌ دیدگی بدن
      تمرینات ورش فانکشنال، به افزاش قدرت و پایداری بدن کمک زیادی می کنند. این موضوع موجب محافظت بیشتر از مفاصل در برابر صدمات شایع مانند کشیدگی و... می شود. همچنین ماهیت تعادلی این تمرینات به تقویت پیوندهای ضعیف (که دلیل بسیار رایج آسیب‌دیدگی افراد است) می پردازد.
    2. افزایش تحرک
      انجام تمرینات فانکشنال موجب بهبود الگوهای حرکتی نیز می شود. این تمارین موجب جابجایی مفاصل شما در دامنه حرکتی کامل و در عین حال ایجاد قدرت در دامنه حرکتی و حفظ عملکرد مفصل می شود. علاوه بر این افزایش ثبات بخش مرکزی بدن نیز از مزایای انجام این تمرینات است.
    3. بهبود قدرت بدن
      تمرینات فانکشنال به افزایش کیفیت زندگی شما در خارج از باشگاه کمک زیادی می‌کنند. این تمارین به طور کلی توانایی شما را در انجام کارهای روزانه مانند حمل مواد غذایی از فروشگاه تا منزل، بغل کردن کودکان و غیره را بهبود می‌بخشد.
      این ورزش همچنین عملکرد شما را در فعالیت‌های بدنی تفریحی مانند: دوچرخه‌سواری، پیاده‌ روی، کوهنوردی یا ورزشی تیمی مثل بازی فوتبال یا بسکتبال و... را بهبود می‌بخشد.
    4. بهبود عملکرد ورزشی
      تمرینات ورزش فانکشنال موجب افزایش ورزیدگی شما می شود. این ورزش همچنین قدرت، پایداری و کیفیت حرکت بدن شما را افزایش خواهد داد. علاوه بر این ها شما با انجام این تمرینات در مقابل صدمات، بسیار مقاوم تر خواهید شد و این امر باعث بهبود عملکرد ورزشی بهتر شما می‌شود.
    5. بهبود فرم بدنی
      تمرینات فانکشنال هدف ‌محور و همچنین سرگرم کننده و متنوع هستند، که باعث می‌شود بدن شما به طور عمومی درگیر شده و در کل فرم بدنی‌تان بهتر شکل گیرد.
      شما می توانید به کمک حرکات چند مفصلی در این تمرینات، به دو هدف ساختن عضله و افزایش قدرت به صورت کاربردی و متعادل دست پیدا کنید. برای همین این تمارین به شما کمک می‌کند به مرور زمان شاهد تغییرات مثبتی در بدنتان باشید.
    6. بهبود حس عمقی
      حس عمقی در واقع حسی است که به کمک آن فرد، می تواند حرکت و موقعیت اعضای بدن خود را درک کند. کاهش حس عمقی می‌تواند به بروز وضعیت غیرطبیعی در بدن و کاهش پاسخ‌های بازخوردی قامت منجر شود و احتمال آسیب را به خصوص حین فعالیت‌های ورزشی یا روزمره افزایش دهد. از طرفی، افزایش و تقویت حس عمقی موجب آگاهی فرد از وضعیت حرکت مفصل می‌شود و در نهایت به انقباض‌های عضلانی به منظور حرکت و پایداری مفاصل سرعت می‌بخشد. تمرینات فانکشنال (نسبت به تمرینات پروش اندام) بیشتر باعث افزایش و بهبود حس عمقی می‌شوند.
    7. نیاز به فضای کوچک در انجام تمارین
      همانطور که گفتیم، تمرینات فانکشنال قابل اجرا در فضاهای کوچک و با تجهیزات ساده‌ای مانند دمبل، کتل بل، هالتر، نردبان چابکی، توپ طبی، بند TRX و... می باشد. علاوه بر این ها، این تمرینات را می‌توانید در ۴۵ دقیقه الی یک ساعت با بیشترین بازدهی انجام دهید.
    منبع: باشگاه ورزشی بانوان پارت نوین