1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ضرورت وجود وکیل تنظیم قرارداد

شروع موضوع توسط healthlifegoli ‏6/10/21 در انجمن بازارچه انجمن

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏6/10/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    وکیل باتجربه مراحل مختلف برای اجرای قرارداد را پیش‌بینی کرده و تعهدات طرفین را حین اجرای آن متعادل و متوازن می‌کند؛ هم‌چنین با اعمال کردن بندهایی در سند، ضمانت اجرایی آن را افزایش خواهد داد و ضمانت می‌کند که مفاد قرارداد با قوانین مربوطه هماهنگ باشند.



    به طور کلی گذشته از متن، ماهیت قرارداد نیز از جانب وکیل در هنگام تنظیم آن بررسی خواهد شد و باعث افزایش بهره‌وری آن می‌شود؛ اگر عقد توسط وکیل مجرّب تنظیم شود، می‌توان اطمینان داشت که پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد نشدن اختلافات احتمالی شده است.



    اگر به فرض یکی از طرفین در تعهدات خود کوتاهی بکند اگر قرارداد به صورت معتبر تنظیم شده باشد، برای طرفی که ضرر کرده است مهم خواهد بود که مفاد آن چگونه نوشته شده‌اند و تنظیم قراردادی اصولی باعث می‌شود که دادگاه راحت‌تر طرف خاطی را به انجام تعهد خود ملزم کند.



    ویژگی‌های شکلی که وکیل تنظیم قرارداد آنها را رعایت خواهد کرد عبارتند از: دوری کردن از ابهام در نوشتار، به کار بردن واژه‌هایی با معنای حقوقی درست، رعایت قالب حقوقی الزام‌آور برای اجرای مفاد؛ و ویژگی‌های ماهیتی که وکیل آنها را در نظر می‌گیرد به شرح زیر است: رعایت توازن بین تعهدات طرفین، قابلیت اجرایی داشتن موضوع قرارداد و الزام طرف متعهد به انجام آن و ضمانت حل شدن اختلافات احتمالی.
    برای مطالعه متن کامل مقاله به وکیل تنظیم قرارداد مراجعه کنید.