1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

زیبایی و مراقبت مو با ژل مو

شروع موضوع توسط ahmadbagheri ‏4/10/21 در انجمن آرایش و زیبایی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏4/10/21
    ارسال ها:
    11
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    رای بسیاری از افراد ، مدل موی کامل بدون کمک ثابت نمی ماند و ژل مو برای استحکام و دوام گزینه ای عالی است. استفاده از ژل می تواند مشکل باشد ، زیرا در صورت استفاده نادرست می تواند ظاهر سفت و غیر طبیعی ایجاد کند.

    ژل مو چیست
    انواع مختلفی از محصولات نگه دارنده مو وجود دارد. ژل یکی از آنهاست که معمولاً برای سفت کردن حالت مو و جلوگیری از ریزش آن استفاده می شود. با نگه داشتن قوی تر از اسپری مو یا اسپریتز ، ژل می تواند حالت ها را در شرایط نامطلوب تر (باد ، مدت زمان و غیره) حفظ کند ، اما همچنین کمتر لمس می شود و ظاهر سفت تری به موها می بخشد. ژل به دلیل ماندگاری زیاد در مدل موهای مردانه ترجیح داده می شود و ظاهر ملایم مرطوب ژل ها برای مدلهای مختلف مطلوب است.

    یک ژل مو خوب دارای خواص مثبت زیادی برای حفظ سلامت موها است ، از جمله:
    • مطبوع عوامل برای حفظ کنترل مو.
    • اجزای ضد آفتاب برای محافظت از مو در برابر اشعه ماوراء بنفش و سایر اشعه های مضر.
    • مرطوب کننده ها برای حفظ سلامت و زیبایی مو (از ژل های استفاده از الکل که می تواند موها را بیش از حد خشک کند اجتناب کنید).
    • عصاره ویتامین برای تقویت موهای سالم
    میزان نگه داشتن ژل به فرمول خاص آن بستگی دارد. اکثر مارک ها با اعداد رتبه بندی می شوند ، با تعداد بزرگتر نشان می دهد نگه داشتن قوی تر و با دوام تر است.


    انواع تخصصی

    از آنجا که از ژل مو می توان برای ایجاد سنبله ، تراشیدن مو و ترتیب دادن سبک های پیچیده یا حتی پانک استفاده کرد ، انواع خاصی وجود دارد که چیز خاصی را به مو اضافه می کند. ژل های معطر دارای طیف وسیعی از رایحه های ملایم و طبیعی هستند و بسیاری از مارک های جسورانه رنگ موقت مانند قرمز روشن ، نارنجی ، آبی ، سبز یا بنفش را اضافه می کنند ، رنگ هایی که اغلب برای مدل موهای ایمو emo ترجیح داده می شوند. یکی دیگر از انواع محبوب ژل با زرق و برق است که برای مدل موهای عروسی یا عروسی مورد علاقه است. در حالی که اینها ممکن است به عنوان یک افزودنی شدید به یک مدل مو به نظر برسند ، محصولات اضافه شده به راحتی شسته می شوند ، و آنها را به یک ظاهر موقت سرگرم کننده برای موهای رادیکال تبدیل می کند.

    نکاتی در مورد استفاده از ژل مو
    [​IMG]
    استفاده از ژل سریع و آسان برای سبک بدون هیاهو است. به طور کلی ، ژل قبل از حالت دادن به موهای مرطوب و خشک شده با حوله شانه می شود و با خشک شدن ژل و مو ، حالت سفت می شود. سایر نکات استفاده از ژل عبارتند از:

    • مقدار کمی ژل را به موهای خشک اضافه کنید تا موج سریع ایجاد شود.
    • ژل را فقط به ریشه ها اضافه کنید تا حجم فوری ایجاد شود.
    • از ژل با فرهای بی دغدغه استفاده کنید و آن را به سبک نگه دارید و نگه دارید.
    • وز شدن صاف در آپدو و بافت با مقدار کمی ژل.
    • پروازهای صاف نزدیک صورت با تکه های ژل.
    سبک های بزرگتر و پیچیده تر ممکن است هنگام استفاده از محصول به مقدار زیادی ژل نیاز داشته باشند ، اما پس از تنظیم سبک ، به طور کلی برای مدت طولانی با حداقل لمس نگه می دارد.

    جایگزین های ژل
    افرادی که موهای بسیار نازک دارند به طور کلی باید از ژل اجتناب کنند زیرا تمایل به وز شدن موها دارد. در موارد دیگر ، ژل ممکن است بیش از حد برای شرایط ایجاد کند ، یا ممکن است به اندازه کافی قوی نباشد. چندین محصول جایگزین برای نگهداری وجود دارد ، مانند:

    • اسپری مو : با انواع مختلف نگه داشتن ، اسپری سریع استفاده می شود و در صورت لزوم می توان به راحتی از آن استفاده کرد.
    • موس : نرم تر از ژل اما با ماندگاری بیشتر از بسیاری از اسپری ها ، موس سازگاری خوبی برای نگه داشتن و وزن دارد.
    • اسپریتز : مشابه اسپری اما با روش کاربرد متفاوت (غیر آئروسل) ، اسپریتز دارای سطوح نگهدارنده مختلفی است.
    • واکس ها : موم ها سنگین تر از ژل ها هستند ، همچنین ماندگاری بالاتری را برای سبک های شدید ایجاد می کنند.
    در نتیجه
    ژل مو یک محصول نگهدارنده همه کاره است که می تواند هم برای مردان و هم برای زنان در تمام مدل ها و یا برای لمس سریع در صورت نیاز به نگه داشتن قوی و محکم استفاده شود. در صورت استفاده بیش از حد ، ژل می تواند سفتی زیادی ایجاد کند ، اما در صورت استفاده صحیح می تواند به سرعت و به آسانی ظاهر بدون هیاهو را به دنبال داشته باشد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏4/10/21