1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تاثیر پرده بر دکوراسیون داخلی

شروع موضوع توسط niladecor ‏4/10/21 در انجمن دکوراسیون داخلی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏29/6/21
    ارسال ها:
    10
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    حرفه:
    فروشگاه لوازم دکوری و آشپزخانه
    پنجره ‌ها یا به طور کلی خانه ما، می‌تواند با کمک پرده ‌ها زیباتر و شیک‌تر به نظر برسد. به‌ صورتی که هر بار وارد اتاق می‌شوید، اولین چیزی که توجه شما را جلب می ‌کند، رنگ‌هایی است که در پرده به کار رفته است. همچنین تاثیر پرده‌ها بر نورپردازی به داخل اتاق از موارد خیلی مهم برای انتخاب پرده است.
    از آنجایی که خانه بدون پنجره یک خانه بدون زندگی است، مهم است که آن را تزئین کرده و از آن نهایت استفاده را ببریم. انتخاب پرده با انواع پارچه مناسب باعث زیبایی دکوراسیون داخلی خانه می‌شود. در مقاله زیر نوع پارچه و ویژگی آن بررسی شده است.

    یکی از بخش‌های بسیار حائز اهمیت در دکوراسیون خانه ، انتخاب پرده است که خیلی از افراد، بی‌توجه از کنار آن می‌گذرند. دکوراسیون خانه با پرده بسیار مهم بشمار می‌روند و فرقی نمی‌کند که در اتاق خواب یا آشپزخانه و اتاق نشیمن باشند، در هر صورت تأثیر بسزایی در زیبایی و حتی راحتی خانه دارند.
    در انتخاب نوع پارچه پرده تنوع گسترده‌ای از نظر جنس مانند پنبه، کتانی، ابریشم، مخملی، و … وجود دارد.
    به غیر از سلیقه شخصی، عوامل تاثیر گذار دیگری برای انتخاب پرده مناسب در دکوراسیون خانه شما وجود دارد که در ادامه این مقاله این عوامل را بررسی خواهیم کرد.
    اگر چه برخی از پارچه‌ها بسیار جذاب هستند، اما ممکن است از لحاظ دوام و کیفیت مناسب نباشند. بنابراین انتخاب پرده‌ای که عمر طولانی دارد بسیار مهم است. با این حال، اگر اعتقاد به تغییر دارید، می ‌توانید برای خرید هر نوع پارچه که دوست دارید اقدام کنید.
    اندازه و سبک پرده نیز بر انتخاب پارچه تأثیر می ‌گذارد. پارچه ‌های سبک وزن برای قسمت بالای پرده بهتر است. با این حال، پارچه‌ های سنگین برای درب ‌های بزرگ و پنجره ‌ها بسیار مناسب‌تر هستند .
    در هنگام انتخاب پرده ، شما نمی‌ توانید از یک نوع پارچه برای هر اتاق استفاده کنید. برای هر محیطی پارچه مخصوصی وجود دارد. برای اتاق‌ها اغلب شما می توانید از پارچه‌های روشن و ظریف استفاده کنید.
    برای مثال در اتاق خواب، شما نیاز به انتخاب پرده‌ای دارید که نه بسیار نور را از خود عبور دهد و نه محیط را بسیار تاریک و خسته‌کننده جلوه دهد.
    [​IMG]

    خرید پرده در تهران

    همان طور که مبلمان و سرویس خواب در کنار لوازم دکوری نقش بسیار مهمی در زیبا سازی منزل شما ایفا می کنند. باید بگویم استفاده از پرده برای رسیدن به سبک و سیاقی که به آن علاقه مند هستیم بسیار به ما کمک می کنند.

    برای این منظور نیاز است از پرده ای استفاده شود که با تم رنگی حاکم در فضا و سبکی که برای طراحی دکوراسیون به آن نیاز داریم نزدیک باشد.

    به عنوان مثال استفاده از یک پرده چهل تیکه اصلاً انتخاب مناسبی برای چیدمان های سلطنتی به شمار نمی آید.
    یا با استفاده از یک پرده قلاب بافی شده نمی توان به چیدمانی به سبک سلطنتی دست پیدا کرد.

    امروز علاوه بر معرفی برخی از نمونه های پرده ارائه شده در بازار به شما راه و روش دیزاین کردن منزل با استفاده از این کالای کاربردی را آموزش می دهیم.

    با ما همراه باشید تا در کنار رنگ شناسی به تصویر سازی بی نقصی با استفاده از پرده به سبک های مدرن، سلطنتی و کلاسیک دست پیدا کنید. امید است فوت و فن های ارائه شده برای زیبا سازی منزل شما به صورت کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد.

    پرده پذیرایی

    از انواع مختلف مدل پرده می توان برای اتاق پذیرایی استفاده نمود، اولین معیار برای انتخاب مدل پرده برای پذیرایی هماهنگی آن با سایر اجزای موجود در دکوراسیون داخلی است.

    مطمئنا طراحان موفق دکوراسیون سعی می کنند با انتخاب مدل پرده های مناسبی با دکوراسیون داخلی زیبایی بیشتری به فضا ببخشند.
    پوشاندن پنجره ها با پرده های بلند اتاق را پرزرق و برق و باشکوه جلوه می دهد.

    حتی درباره اتاق خواب، اگر از یک پرده قدی استفاده کنید اتاق شما تبدیل به یک اتاق خواب رسمی می شود.

    با این حال پرده های بلند برای فضاهای وسیع مناسب هستند. استفاده از این پرده ها در فضای کوچک باعث کوچک و تنگ به نظر رسیدن خانه می شود.
    آویزها و اکسسوری های پرده هم نقش مهمی در زیبایی آن دارند. چوب پرده یکی از این اکسسوری ها است. در تهیه چوب پرده سعی کنید خلاق باشید.

    میله های طلایی که برای پرده های پذیرایی و رسمی استفاده می شوند اگرچه زیبا هستند اما کمی قدیمی شده اند. قاب پنجره ها هم همین طور. می توانید نگاهی به مجلات دکوراسیون بیندازید و یک چوب پرده متفاوت انتخاب کنید و سفارش دهید برایتان بسازند.

    میله ای شبیه شاخه درخت با چند پرنده کوچک که روی آن نشسته اند، یک تکه چوب خشک و فرم دار از درخت یا طرح های آبستره و انتزاعی مثل حلقه های نگاتیو، چرخ دنده های متصل بهم یا موجی که روی آن ماهی ها نشسته اند، ایده های خوبی برای نشیمن، اتاق خواب یا اتاق کار به نظر می رسند.

    میله پرده باید با بقیه وسایل اتاق هماهنگ باشد.
    بست ها و سر میله های پرده ممکن است جزیی به نظر برسند اما وقتی روی میله قرار می گیرند، جلوه پرده را کامل می کنند.

    در خانه هایی که چیدمان اشرافی و سلطنتی دارند مدل پرده برای پذیرایی مدل های شیک و دوخته شده با پارچه های گران قیمتی از ابریشم و مخمل و حریر است که به شکوه و جلال این خانه ها می افزاید.

    این مدل پرده ها که اغلب آنها را به عنوان مدل پرده سلطنتی می شناسیم گزینه بسیار مناسبی برای خانه های اصیل ایرانی محسوب می گردند.
    [​IMG]


    پرده آشپزخانه

    زیبایی دکوراسیون خانه ها وابسته به زیبایی دکوراسیون در قسمت ‌های مختلف آن است و نمی‌ شود که فقط به یک قسمت ‌هایی توجه بیشتری شود و به بعضی از قسمت‌ های توجهی نشود.

    به طور مثال اگر شما می‌خواهید خانه زیبایی داشته باشید نمی توانید فقط به قسمت پذیرایی و نشیمن اهمیت بدهید و آشپزخانه را فراموش کنید، زیرا در خانه هر فردی، آشپزخانه قسمت بسیار مهم از به حساب می ‌آید، مخصوصا در خانه های امروزی که آشپزخانه ها اپن هستند و از فضای خانه به داخل آشپز خانه دید دارند.

    در مورد دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها، موارد مختلفی باعث زیباتر شدن آن می ‌شوند و از جمله آن ها می ‌توان به خرید وسایل مناسب و قرار دادن آن ها در جایگاه خود و چینش درست آن ها اشاره کرد.

    نکته دیگری که کامل کننده این زیبایی است، نورپردازی مناسب فضا می باشد که شما می‌توانید یا با استفاده از لامپ ها، آویز آشپزخانه و یا هالوژن ها، نورپردازی را انجام دهید.

    یا آشپزخانه شما دارای پنجره هایی است که نور به داخل آن وارد می شود و قسمت عمده ای از نور روز در آشپزخانه از طریق پنجره ها و از نور آفتاب تآمین می شود.
    چنانچه در فضای آشپزخانه شما پنجره قرار دارد و قسمتی از نور روزانه آن از پنجره ها تأمین می شود، پیشنهاد می کنیم که برای پنجره آشپزخانه خود پرده تهیه کنید تا بتوانید در مواقع دلخواه نور ورودی را کنترل کنید و پرده ها با توجه به کارایی که دارند می توانند برای شما بسیار مفید باشند.
    اما علاوه بر این کاربردها، پرده باعث زیبایی فضای آشپزخانه شما و دکوراسیون منزل هم می شود به همین دلیل بهتر است که در انتخاب طرح و نوع پرده آشپزخانه دقت زیادی به خرج دهید.

    سعی کنید برای آشپزخانه خود پرده ای خریداری کنید که طرح و رنگ آن متناسب با فضای آشپزخانه و سبک آن باشد و با بقیه قسمت های داخلی خانه در تناسب باشد.
    [​IMG]

    پرده اتاق خواب

    پرده‌ها یک عضو اساسی در دکوراسیون اتاق خواب هستند. نقشی که انواع پرده‌ها به ویژه پرده بامبو ایفا می کنند را نمی توان با عضو دیگری جایگزین کرد.

    از این‌ گذشته، ارتباط قوی و زیبایی که می‌توان به کمک پرده‌ها به وجود آورد، حس شگفت انگیز و خاصی را در درون هر بیننده‌، شعله ور می سازد.
    دکوراسیون زیبا و جذاب منزل با پرده ای مناسب کامل میشود، پرده نقش اساسی در دکوراسیون منزل ما ایرانی ها دارد و باید از نظر رنگ با تم دکوراسیون منزل هماهنگی داشته باشد.

    هنگام تزئین اتاق خواب یکی از مواردی که چشم انداز اتاق را تحت تاثیر قرار می دهد پرده ها می باشند . علاوه بر ایجاد چشم انداز ، پرده ها ورود نور به اتاق را کنترل کرده و فضای خصوصی اتاق را تامین می نمایند.

    در صورتی که اتاق چندان نورگیر نباشد و شما خواهان نور بیشتر هستید می توان از پرده های حریر یا تور نیز استفاده نمود . پرده های حریر را میتوان جو بهترین گزینه ها برای اتاق خواب دانست که مدل های بسیار شیکی هم دارند.

    پرده ای را خریداری کنید که نمایی دلچسب به اتاق ببخشید و با سایر لوازم آن همخوانی داشته باشد و در عین حال عنصر مشخصی در اتاق محسوب شود.

    پرده اتاق خواب باید از پارچه مناسبی برای کنترل نور پنجره استفاده بوجود آید. برای این کار میتوان از پارچه پرده های ضخیم و یا در صورت استفاده از پرده های نازک مانند پرده حریر از آستر پرده برای کنترل نور استفاده نمود و در صورت نیاز از نور میتوان از چوب پرده اتوماتیک استفاده نمود با این وسیله میتوانید به راحتی و با کشیدن نخی که روی چوب پرده طراحی شده آستر پرده را باز و بسته نمایید و نوری که وارد اتاق میشود را کنترل نمایید.
    منبع: آفتاب
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏4/10/21
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏25/9/21
    ارسال ها:
    7
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    سلام دکوراسیون های داخلی خیلی توی زیبایی و جلوه نمایی موثره من خودم چراغ آویزی و چراغ دیواری تزئینی رو از حامی نور خریدم و واقعا هم از جنسشون راضی بودم