1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

معجزه‌ی موسیقی بر کودکان

شروع موضوع توسط mj12 ‏30/9/21 در انجمن اخبار موسیقی

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,734
    تشکر شده:
    6,065
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    معجزه‌ی موسیقی بر کودکان

    [​IMG]
    چگونه کودکی باهوش داشته باشیم؟ پاسخ شما یک کلمه است: موسیقی

    همه‌ی والدین دوست دارند کودکانی باهوش، بااستعداد و فهیم داشته باشند. باید گفت این آرزو به ‌راحتی قابل‌دستیابی است، اگر شرایط آن را فراهم کنید. شاید برخی ویژگی‌ها در انسان منحصربه‌فرد و یا به ‌اصطلاح ذاتی باشد اما بهره هوشی بالا یا درک و تمرکز بیش از سایرین می‌تواند در سنین کودکی به‌طور معجزه‌آسایی در کودکان شکل بگیرد.

    کودکان نوازنده باهوش‌تر هستند

    این ‌یک حقیقت ثابت‌شده است! کودکان در بدو تولد تا سن هفت‌سالگی، روند رشد سریع‌تری دارند. آموزش موسیقی در این بازه باعث می‌شود هوش و درک آن‌ها و حتی مهارت آن‌ها در موسیقی، بهتر و بیش‌تر رشد کند. جالب است بدانید، رشد عقلی و روند سریع تکامل در کنار موسیقی، تنها به این سنین محدود نمی‌شود
    بلکه اگر موسیقی همچنان همراه کودک شما باشد، پس از گذر از سن هفت‌سالگی نیز روند تکامل هوش او همچنان نسبت به سایر هم‌سالان خود بهتر خواهد بود. موسیقی علاوه بر هوش باعث رشد و کمک به سایر ویژگی‌های فردی کودک نیز می‌شود که در قسمت‌های بعد بیش‌تر در رابطه با آن توضیح خواهیم داد.

    [​IMG]

    کلاس موسیقی، جایگزینی برای کلاس ریاضی

    شاید کمی عجیب باشد، اما ریاضیات و موسیقی از فرمول‌هایی مشابه استفاده می‌کنند. در حقیقت یک کودک از همان استدلال و منطق عقلی برای نواختن ساز استفاده می‌کند که یک ریاضی‌دان برای حل یک مسئله ریاضی.

    البته شاید تفاوت این دو، در دل‌نشین‌تر بودن آموزش موسیقی برای کودکان باشد. اگر کودک شما به آموزش موسیقی مشغول باشد می‌توانید اطمینان داشته باشید که در ریاضیات موفق خواهد بود. اگر نگران مهارت ریاضی کودکتان در مدرسه هستید، به‌جای کتاب‌های کمک‌آموزشی، به کلاس موسیقی کودکان مراجعه کنید.

    بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از این شیوه برای تقویت دانش آموزان استفاده می‌کنند. در حقیقت کلاس موسیقی عضو جدانشدنی بسیاری از مراکز و آموزشگاه‌های موفق در دنیاست.
     
    m naizar، traffic، M @ H @ K و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,734
    تشکر شده:
    6,065
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    موسیقی، بهترین راه برای فرار از تنبلی

    اگر کودک شما برای تخلیه هیجان یا سرگرمی، زمان زیادی از روز را صرف بازی‌های ویدیویی می‌کند، باید گفت جای موسیقی در زندگی او خالی است. موسیقی علاوه بر تأمین هیجان و انرژی کودکان، آن‌ها را وادار می‌کند که در زمان یادگیری تمام حواس و ذهن خود را متمرکز کنند، این کار علاوه بر مزایایی که پیش‌ازاین گفته شد، به کودکان فرصتی برای حواس‌پرتی یا حتی تخلیه انرژی خود با فعالیت‌هایی مثل بازی‌های ویدیویی را نمی‌دهد.

    طبیعی است این افراد در سنین بزرگ‌سالی نیز تمرکز و گیرایی بالاتری دارند، مطالب را سریع‌تر درک کرده و به طبع آن عکس‌العمل سریع‌تری دارند. علاوه بر این درصورتی‌که کودک شما در کلاس موسیقی پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد به‌تدریج وارد مرحله گروه نوازی خواهد شد. قرارگیری کودک در کنار سایر هم‌سالان و سعی در هماهنگ کردن خود با دیگران باعث رشد سایر ویژگی‌های فردی او خواهد شد.


    کودکان خجالتی، باید نوازنده شوند

    اگر کودک شما نواختن یک ساز را حتی تا حدی فرابگیرد که بتواند یک قطعه را به‌خوبی اجرا کند، کم‌کم قادر خواهد بود در حضور شما و دیگران ساز بزند. این کار باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس او بیشتر شده و به خود ایمان داشته باشد.

    حتی کنسرت‌های کوچک یا اجراهای خصوصی در آموزشگاه موسیقی، می‌تواند اعتمادبه‌نفس کودکان را به‌شدت بالا ببرد. او قابلیتی منحصربه‌فرد را در خود کشف کرده و درمی‌یابد که قادر است آن را به‌درستی اجرا کند، همین امر باعث می‌شود کمتر خجالت کشیده و در حضور دیگران راحت باشد. بهترین راه برای تقویت این حس، آموزش موسیقی و حضور کودک در فضاهایی مانند آموزشگاه موسیقی و گروه نوازی های کوچک است.
     
    m naizar، traffic، M @ H @ K و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.