1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مبل کلاسیک چیست ؟ تاریخچه، تعریف، ویژگی‌ها

شروع موضوع توسط hasanmahdavi ‏28/9/21 در انجمن دکوراسیون داخلی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏28/9/21
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]
    در این مقاله از گروه طراحی دیورا میخواهیم شما را با مبل کلاسیک آشنا کنیم.مبلی که در اوایل قرن نوزدهم میلادی طرفداران زیادی داشت و در اتفاقی جالب در این دهه هم توجه مردم رو به خودش جلب کرده است.پس با ما همراه باشید تا این مبل رو بررسی کنیم.

    مبل کلاسیک یعنی چه؟ مبل کلاسیک به چه مبلی میگویند. اگر شما هم درباره ی مبل کلاسیک شنیده‌اید، اما نمی‌دانید که مبل کلاسیک دقیقا چه نوع مبلی هست.در این جا مواردی مانند تعریف مبل کلاسیک، ویژگی‌های مبل کلاسیک، مقایسه این نوع مبلمان با مبل استیل یا سلطنتی و قیمت آن بپردازیم تا پاسخی کامل و جامع به سوال مبل کلاسیک چیست داده باشیم.

    مبلمان کلاسیک
    مبل کلاسیک چیست ؟
    کلمه کلاسیک صفتی است که ریشه آن واژه لاتینی کلاسیکوس (Classicus) معنی است. کلاسیسیسم جنبش هنری و فرهنگی ویژه نیمه دوم قرن هفدهم در اروپاست. این جنبش مبتنی بر آفرینش آثار هنری و ادبی، با الهام از هنر باستان یونان و روم، و بازگشت به اصول و ارزش‌های زیبایی‌شناسی آنان هستند.با توجه به این تعاریف می‌توانیم بگوییم کلاسیک اثری است با اصالت و پایبند به سنت‌های قدیمی که با زندگی امروزی هماهنگ شده اند و متناسب با شرایط حال هستند. مبلمان کلاسیک هم می‌توان آن را یک اثر هنری دانست که برای همیشه ماندگار است، و در خانه ی شما می درخشد.

    با واژه کلاسیک، اولین چیزی که به ذهن بسیاری از ماخطور می‌کند، قدیمی بودن سبک می‌باشد، اما طرح‌های کلاسیک به هیچ عنوان قدیمی نیستند؛ بلکه این نوع سبک برگرفته از ریشه‌ هنرهای اصیل بوده. با توجه به این که این نقوش ریشه در فرهنگ و هویت شناخته‌شده‌ای دارند و از طرفی نیز برای زندگی امروزی نیز مناسب هستند، می‌توان آن‌ها را کلاسیک دانست.

    سبک مبلمان کلاسیک ریشه در کشورهای اروپایی است و طراحان نخستین آن نیز افراد اروپایی بودند؛ ولی امروزه بیشتر در کشورهای شرقی، خصوصا عربی، خاورمیانه و برخی از کشورهای اروپایی مثل ایتالیا، که خود مهد معماری و دکوراسیون است، رونق زیادی دارند.

    ویژگی‌های مبل کلاسیک
    مبلمان کلاسیک یکی از ظریف‌ترین انواع مبل است. وباید دانست که ظرافت در اینجا به معنی ضعیف بودن و یا شکنندگی نیست؛ بلکه ظرافت در طراحی مبلمان کلاسیک به معنی هماهنگی تک تک اعضا با یکدیگر هستند: فرم کلی بدنه، رنگ و نوع پوشش و همچنان نقش و نوع پارچه استفاده شده در یک سرویس مبل کلاسیک باید در نهایت دقت و هماهنگی انتخاب شوند. و این مبل ها زیبای بی نظیری دارند.

    تفاوت مبل کلاسیک و استیل
    امروزه کمتر کسانی پیدا می شود. که با اصطلاح مبل استیل آشنایی نداشته باشد و اگر به دنبال پاسخ سوال مبل کلاسیک چیست باشید، مطمئنا در کنار این نوع مبلمان به واژه مبل استیل یا همان مبل سلطنتی نیز برمی‌خورید. در مطالب قبلی توکامگ به بررسی سوال مبل استیل چیست پرداختیم و گفتیم که این نوع مبل در وافع همان مبل سلطنتی است که به مرور زمان و به دلیل خوش استایل بودنش، به این نام خوانده شده است. علت این که اصطلاح مبلمان استیل و کلاسیک معمولا در کنار هم استفاده می‌شوند، این است که این دو نوع مبلمان شبیه به یکدیگر بوده و البته تقاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند.

    در این مقاله تلاش کردیم پاسخی کامل و جامع به سوال مبل کلاسیک چیست داده باشیم؛ امیدواریم مطالب خوب وموثری ارائه کرده باشیم اما در صورتی که هرگونه ابهام و یا سوال دیگری در رابطه با این سبک مبلمان دارید که در این مطلب به آن پرداخته نشده، آن را در قسمت نظرات بیان کنید.همچنین در ادامه مطالب گروه طراحی دیورا میتوانید۳ سبک برتر میز جلو مبلی در سال ۹۸مطالعه کنید.