1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

همه چیز درباره تلویزیون 4k

شروع موضوع توسط استاد تی وی ‏26/9/21 در انجمن دکوراسیون داخلی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏25/9/21
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    گردشگر
    امروزه تمام تلویزیون های نسل جدید با قابلیت نمایش 4K روانه بازار می‌شوند که تصویری با وضوح و کیفیت بسیار هیجان انگیز در اختیار تماشاگران قرار می دهند. تلویزیون های نسل جدید 4k اولین بار توسط کمپانی سامسونگ در سال 2016 پا به عرصه ی تولید گذاشتند. از آنجا که نمایشگرهای 4K تصویری با کیفیت و واضح تری را به نمایش می گذارند، خیلی ها دوست دارند در مورد این نوع تلویزیون ها اطلاعات بیشتری به دست آورند و بدانند چه ویژگی هایی برای تلویزیون های 4K پیاده سازی شده است. اگر شما بدنبال آشنایی با تلویزیون 4K و هستید پس در ادامه با ما همراه باشید.

    تلویزیون 4k چیست؟

    تلویزیون 4k به تلویزیونی گفته می‌شود که رزولوشن(وضوح تصویر) آن ۲۱۶۰ *۳۸۴۰ پیکسل است. در حالی که رزولوشن تلویزیون های Full HD ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل است. صفحه نمایش تلویزیون Ultra HD در مجموع ۸٫۳ میلیون پیکسل است. رزولوشن در تلویزیون های 4k، چهار برابر تلویزیون های Full HD است، به عبارتی دیگر کیفیت تصویر در تلویزیون های 4K چهار برابر تلویزیون های Full HD است.

    ویژگی های تصویر

    تلویزیون های 4k ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی در اختیار بیننده قرار می دهند که زمانی این ویژگی ها غیرممکن به نظر می رسید. برای مثال، شما می توانید به راحتی تلویزیون های 50 اینچ به بالا را خریداری کنید، بدون این که نگرانی بابت کیفیت تصویر داشته باشید.

    در واقع با افزایش تعداد پیکسل های موجود در صفحه نمایش به راحتی می توان صفحه نمایش های بزرگ با وضوح کیفیت عالی خریداری نمود.همچنین خیلی ها نگران قیمت بالای تلویزیون های 4k هستند و تصور می‌کنند پرداختن چنین هزینه‌ای بابت آن کمی غیرعاقلانه به نظر می رسد. اما تلویزیون های ۴k نسل جدید تلویزیون های خانگی هستند که در آینده ی نه چندان دور مطمئنا نیاز هر خانواده ای خواهند بود.

    به طور کلی، پیکسل های بیشتر در صفحه نمایش و عدم مشاهده آنها هنگام تماشای فیلم، کیفیت نمایش بسیار خارق العاده‌ای در اختیار شما قرار می دهد. به گونه‌ای که بتوانید از این نوع تلویزیون برای سال های بسیاری استفاده کنید و لذت ببرید.پس اگر پول کافی برای خرید دارید، تلویزیون 4k بهترین انتخاب است تا سال های سال نیازی به تعویض تلویزیون نداشته باشید.