1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

6 نکته مهم در خرید میلگرد

شروع موضوع توسط ahan_furush ‏25/8/21 در انجمن مهندسی عمران

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏25/8/21
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    6 نکته مهم در خرید میلگرد

    [​IMG]
    [​IMG]

    اگر قصد احداث یک ساختمان یا واحد مسکونی را دارید و یا به عنوان مهندس ساختمان در اجرای یک پروژه ساختمان سازی نظارت و فعالیت می کنید، قطعا به خرید میلگرد نیاز خواهید داشت. میلگرد ها در واقع محصولات فولادی با مقاطع دایره ای شکل می باشند که در ساختمان سازی و بسیاری از صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.
    در این جا قصد داریم شما را برای خرید یک میلگرد مرغوب و مناسب راهنمایی کنیم و نکاتی که قبل از خرید میلگرد و هنگام خرید میلگرد باید رعایت کنید را به شما معرفی کنیم.


    3 نکته مهم که قبل از خرید میلگرد باید بدانید:
    با توجه به این که خرید میلگرد در حجم های بالا جزء خرید های گران قیمت محسوب می شود، بهتر است قبل از این که برای خرید میلگرد اقدام کنید در مورد انواع ، وزن و نحوه خرید آن اطلاعاتی را کسب کنید.

    1) نوع میلگرد
    میلگرد ها از جهات مختلف به انواع مختلفی تقسیم می شوند. نوع میلگرد مورد استفاده توسط مهندس پروژه تعیین می شود. اگر انواع میلگرد را بشناسید می توانید خرید ساده تر و مقرون به صرفه تری داشته باشید.

    2) محاسبه وزن میلگرد
    اصولا برای خرید میلگرد تعرفه به صورت شاخه ای به شما اعلام می گردد؛ اما برای برآورد هزینه ارسال نیاز به محاسبه وزن میلگرد خواهید داشت تا بتوانید قبل از خرید میلگرد بودجه خود را تنظیم کنید.

    3) روش های خرید میلگرد
    برای خرید میلگرد نیز چند روش وجود دارد که شما می توانید قبل از خرید آن را انتخاب کنید. به طور کلی در کشور ما برای خرید میلگرد از سه روش اقدام می شود:
    • خرید از بنگاه
    • خرید از کارخانه
    • خرید از شرکت های بازرگانی
    3 نکته مهم که باید هنگام خرید میلگرد بدانید:
    برای این که در هنگام خرید میلگرد خرید بهتر، با کیفیت تر و به صرفه تری داشته باشید باید به نکات زیر هنگام خرید میلگرد دقت کنید:

    1) سنگین یا سبک بودن میلگرد
    میلگرد ها از نظر وزنی به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می شوند. هنگام خرید میلگرد قبل از هر چیزی به سنگین یا سبک بودن آن دقت کنید. میلگرد های سبک به میلگرد هایی گفته می شود که وزن آن ها از حالت استاندارد کم تر بوده و بالطبع دارای کیفیت پایین تری نیز می باشند. در مقابل، میلگرد های سبک به میلگرد هایی گفته می شود که دارای وزن استاندارد بوده و جزء دسته بندی میلگرد های سبک محسوب نمی شوند. میلگرد تولیدی اکثر کارخانه ها از این دسته می باشد که کیفیت بسیار بالاتری نسبت به میلگرد های سبک دارد.

    2) کیفیت میلگرد
    اغلب کارخانه هایی که به تولید میلگرد مشغول هستند، طبق استاندارد ملی اقدام به تولید می کنند؛ اما در بعضی از این کارخانه ها به دلیل شمش فولاد مصرفی و یا تفاوت های هر چند ناچیز در فرآیند تولید، ممکن است محصول نهایی کیفیت آنچنانی نداشته باشد. قبل از خرید میلگرد حتما در مورد کیفیت آن بیشتر تحقیق کنید.

    3) قیمت میلگرد
    در خرید هر محصول یکی از مهم ترین و تعیین کننده ترین پارامتر ها قیمت آن می باشد. در خرید میلگرد نیز پس از این که کارخانه یا شرکت مورد نظر خود را انتخاب کردید، تعرفه آن ها را با سایر شرکت ها و کارخانه ها مقایسه کنید. برای این کار می توانید از چند کارخانه یا شرکت درخواست تعرفه کنید و سپس اقدام به مقایسه آن ها کنید. گفتنی است که قیمت پایین دلیل بر خوب بودن و مرغوب بودن میلگرد نخواهد بود و فراموش نکنید که دو پارامتر قیمت و کیفیت را در کنار یک‌دیگر بسنجید.


     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏11/9/21