1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

رازهای زندگی زوج های خوشحال چیست؟

شروع موضوع توسط traffic ‏21/8/21 در انجمن سبک زندگی

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,606
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد

    [​IMG]

    راز زندگی زوج های خوشحال



    زوج های خوشحال و خوشبخت چه کار می کنند؟
    به نظر شما راز زندگی زوج های خوشحال چیست ؟ مطالعاتی که سال ها روی زوج های خوشحال در روابط بلند مدت انجام شده نشان میدهد که زوج های خوشحال ویژگی های رفتاری مشابهی با هم دارند.
    ویژگی های مشترک زوج های خوشحال
    به نظرتان راز زندگی زوج های خوشحال چیست ؟ چرا بعضی زوج ها هر چه بیشتر از زندگیشان می گذرد ، احساس خوشبختی بیشتری دارند ؟

    بر اساس مطالعات گسترده انجام شده زوج های شاد یک سری رفتار مشابه هم دارند که در تمام زندگی های زناشویی شاد و بادوام یکسان است و از سویی دیگر یک سری رفتار هست که این زوجین برای همیشه آن ها را ترک کرده اند ، اگر زندگیتان دچار روزمرگی شده و دیگر احساس شادی و خوشبختی نمی کنید با ما همراه شوید تا رازهای کوچک ولی بسیار مهم زندگی شاد زناشویی را بیاموزید.



    شاید تصور کنید مدیریت عاطفی بین زوجین کار دشواری است و شاید مدتی که از زندگی مشترکتان بگذرد دچار روزمرگی شده و تصور کنید که داشتن یک رابطه شاد کار سختی است ولی نکته مهم اینجاست که شما با ابزار ساخت و پیش نیاز های لازم برای داشتن یک زندگی زناشویی شاد ، آشنا نیستید.



    قبل از شروع به خواندن رازهای زندگی زوج های خوشحال ، به خودتان یاد آور شوید که مدیریت روابط عاطفی بین زوجین کار سختی نیست بلکه آدم های آن رابطه هستند که کار را برای خودشان سخت می کنند.



    واقعیت این است که هیچ انسانی کامل نیست، همه دارای معایب ، کاستی ها و ترس های هستند که ناخودآگاه وارد رابطه شان می کنند، ولی در نهایت موفقیت از آن کسی است که برای بهتر هماهنگ شدن با همسرش تلاش کند ، شما اگر به فکر تغییر خودتان باشید می توانید رابطه تان را زیبا و پر از انرژی کنید.



    کارهایی که زوج های خوشحال انجام می دهند
    شاید از خودتان پرسیده باشید که برخی روجین چطور به این این خوبی و با آرامش در کنار هم زندگی می کنند. مگر آن ها چه کارهایی انجام می دهند که من بلد نیستم؟

    زوج های شاد و موفق به کارهایی ساده برای داشتن خوشبختی ، پایبند هستند ، آن ها همیشه به فکر انجام کارهایی هستند که شادی را به زندگی شریک عاطفی خود هدیه دهند تا از او انرژی بیشتری بگیرند.

    زوج های خوشحال یک سری کارها و ویژگی های مشترک دارند که شما هم می توانید به سادگی آن ها را انجام دهید.



    [​IMG]
    ویژگی های مشترک زوج های خوشحال



    زوج های خوشحال به حرف هم گوش می دهند
    همه زوجین کم و بیش با هم صحبت می کنند ولی هنر گوش دادن ، ندارند. اگر با شریک زندگیتان وارد صحبت و گفتگو نشوید و به حرفهایش گوش ندهید ، چطور توقع دارید که رابطه خوبی داشته باشید؟

    گاهی اوقات حرف زدن با شریک عاطفی و صرفا همدلی با هم می تواند تمام استرس های روزمره و ناراحتی های شما را بشورد و از بین ببرد.



    در مواقعی که مشکلی در رابطه تان پیش آمده ، اگر تمام تمرکز شما روی حرفهای شریک زندگیان باشد میتوانید مشکل و دلیل ناراحتی او را از لا به لای حرفهایش بیرون بکشید و مشکل را حل کنید.

    این روزها بیشتر وقت زوجین درگیر دنیای مجازی و استفاده از وسایل الکترونیک است و وقتی برای حرف زدن و گوش دادن به هم ، ندارند. این روزها رابطه افراد با موبایل و رایانه و تبلتشان جدانشدنی تر و محکم تر از رابطه با شریک عاطفیشان شده.



    زوج های شاد ، زمانی که کنار هم قرار می گیرند بیشتر با هم حرف می زنند و وسایل الکترونیک را از دسترس خارج می کنند . یادتان باشد شما زمانی می توانید یک گفتگوی سازنده داشته باشید که با تمام قلب و مغزتان به هم توجه کنید و عاملی برای حواس پرتی اطرافتان نباشد.



    زوج های خوشحال در طول روز ارتباطشان را با هم حفظ می کنند
    شاید تصور کنید که خبر گرفتن از هم در طول روز لزومی ندارد ولی کاملا در اشتباهید ، اگر بیشتر از 4 ساعت در روز از هم دور هستید نباید مثل دو غریبه رفتار کنید و هیچ خبری از هم نگیرید.

    نداشتن رابطه در طول روز مانع از تدام حس خوبی که نسبت به هم دارید ، می شود. نیازی نیست که هر روز و هر 2 – 3 ساعت یک بار حتما با هم تلفنی گفتگو کنید ، میتوانید با پیام های کوتاه و احوالپرسی یا نظر پرسیدن از هم یا یک پیام عاشقانه یا پیامی که شعله شهوت طرف مقابل را روشن کند ، ارتباط تان را در طول روز با هم حفظ کنید و علاقه و صمیمیت بینتان را بهتر حفظ کنید.



    [​IMG]
    زوج های خوشحال همیشه تفریح و فعالیت دونفره دارند



    زوج های خوشحال همیشه یک فعالیت دو نفره دارند
    با گذر سال های ازدوج متاسفانه زوجین وقت کمتری برای هم صرف می کنند و برای بعضی ها زندگی مشترک دیگر مشترک باقی نمی ماند.

    زیر یک سقف بودن به معنی زندگی مشترک نیست. برای مثال بسیاری از مردان برای خودشان یک پاتوق دنج در خانه درست می کنند که بیشتر وقتشان را در آن می گذرانند یا این که به قدری خودشان را درگیر کار می کنند که دیگر وقت و انرژی ای برای وقت گذاشتن با همسر خود ندارند.



    شاید در ظاهر این کارها برای پیشرفت و موفقیت بیشتر ، بسیار مفید به نظر برسد ولی در واقعیت یکی از آسیب رسان ترین کارها به زندگی زناشویی شما و از بین بردن حس خوبی است که در خانه تجربه می کردید.



    داشتن یک پاتوق دنج یا غار تنهایی در خانه ، این پیام را به همسر شما می رساند که شما ترجیح می دهید از او فاصله بگیرید و از آزارهای او دور شوید ، چنین رفتاری در زندگی مشترک قابل قبول نیست و سمی است که صمیمیت شما را می خشکاند.



    زمانی که به قدری درگیر فعالیت و استرس های کاری می شوید که هنگام رسیدن به خانه چیزی جز خستگی برایتان باقی نمانده است ، به مرور از نظر روحی و جسمی فرسوده تر می شوید و شاید قبل از این که جسم و روحتان کاملا فرسوده شود ، به موفقیت در کارتان برسید ولی به همان اندازه به شکست در رابطه زناشوییتان نزدیک تر می شوید.



    زوج های خوشحال که از زندگی زناشویی خود رضایت دارند همیشه برای با هم بودن برنامه ریزی می کنند و همیشه سعی می کنند بخشی از زمان خود را به بودن کنار هم و انجام فعالیت های مشترک سپری کنند.



    زوج های خوشحال از هم تشکر می کنند
    هر چقدر از اهمیت قدرشناس بودن و تشکر از هم بگوییم باز هم کم است. انسان ها فراموش کار هستند و گاهی یادشان می رود چه نعمت های ریز و درشتی در زندگیشان دارند و گاهی فراموش می کنند که عزیزشان چقدر آن ها را دوست دارند یا خودشان چقدر او را دوست دارند و گاهی وجود و خوبی های او را از یاد می برند.



    در یک زندگی مشترک همیشه باید قدردان و سپاسگذار همسرتان باشید و در هر فرصتی از او تشکر کنید و نشان دهید که قدر بودن و زحماتش را می دانید.

    مثلا همسرتان هر شب برایتا شام می پزد و شما هر شب با کلامتان به او نشان بدهید که قدر زحمتش را می دانید.



    کارهای روزمره را بر حسب وظیفه نگاه نکنید، همه دوست دارند برای کارهای تکراری روزمره که اصلا به چشم نمی آیند مورد تقدیر قرار بگیرند.

    نگذارید زحمت های هر روزه همسرتان برای بهتر شدن شرایط زندگی و افزایش رفاه خانواده، بی ارزش شود و به فراموشی سپرده شود.




    [​IMG]
    زوج های خوشحال از هم تعریف می کنند


    زوج های خوشحال با جملات مثبت و عبارات شیرین یکدیگر را شارژ می کنند
    همه افراد، حتی آن ها که انکار می کنند، در اعماق قلبشان دوست دارند که از آن ها تعریف شود. جملات شیرین و تعریف از یکدیگر باعث می شود که افرد احساس خوبی نسبت به خودشان پیدا کنند و متقابلا این احساس خوب را به شما منتقل کنند.



    جملات بسیار ساده مثل ، تو چقدر زیبایی ، با این لباس فوق العاده جذاب شده ای ، عجب دست پختی ، چه فکر بکری ، پشتم به تو گرمه ، بهت اعتماد دارم ، تو چقدر دوست داشتنی هستی ، چقدر خوبه که دارمت ، چقدر خوبه که هستی ، باعث می شود همسرتان شارژ شود و احساس بهتری که نسبت به خودش و شما پیدا می کند شما را تبدیل به زوجی شاد و خوشحال می کند.



    از هر فرصتی برای استفاده از جملات مثبت و تعریف از هم استفاده کنید و به هم انرژی مثبت بدهید مثلا اگر همسرتان اهل ورزش و زندگی سالم است می توانید به او بگویید پشتکار و دقتش در این زمینه برایتان ستودنی است.



    به خواسته های همسرتان اولویت دهید
    خود شیفتگی و خودپسندی در دنیای امروز موج می زند و افراد در هر رابطه ای به دنبال منافع شخصی خود هستند. متاسفانه چنین رویکردی در زندگی زناشویی بسیار مخرب است. اگر شما در زندگی زناشویی صرفا به دنبال منافع و علایق خودتان باشید ، نیازهای طرف مقابل را فراموش می کنید و نسبت به علایق و خواسته های او بی توجه می شوید تا جایی که زندگیتان در علایق و خواسته های شخصی خودتان خلاصه می شود.



    چنین رفتاری در طول زمان باعث ایجاد خشم و نفرت فروخورده می شود که زندگی مشترک را به بن بست می کشاند.




    زوج های خوشحال همیشه خواسته های همسرشان را در اولویت یا در کنار خواسته های خودشان قرار می دهند و سعی میکنند در زندگی مشترک به علایق یکدیگر بها بدهند و برایشان زمان بگذارند تا زمینه خوشحالی یکدیگر را فراهم نمایند.



    زوجین خوشبخت به جای این که تمرکزشان را روی منافع و علایق شخصی بگذارند مسیر را تغییر می دهند و می بینند که چطور میتوانند زندگی بهتری برای همسرشان بشازند.

    زمانی که شما به آرامش و علایق همسرتان بها بدهید او نیز متقابلا در جهت آسایش و تلاش شما گام بر می دارد و زندگی بهتری برایتان فراهم می کند. این تبادل انرژی مثبت دو طرفه برای بهبود زندگی زناشویی بسیار مفید است.



    انسان ها به طور ذاتی به سمت کسی که به علایقشان ، علاقه نشان می دهد ، جذب می شوندو به کسی که کاری مثبت برایشان انجام می دهد، لطف و محبت بیشتری دارند.

    زوج های خوشحال یکدیگر را می بخشند

    همه میدانیم که هیچ کس کامل نیست، زوج های خوشحال افراد بی عیب و نقصی نیستند ولی با وجود اشکالات و نواقصی که در شخصیت یا رابطه شان دارند ، می دانند که باید یکدیگر را ببخشند و ناراحتی را به سرعت حل و فصل کرده و به اصطلاح مشکلات را روی هم تلنبار نکرده و کش ندهند.



    [​IMG]

    زوج های خوشحال رابطه عاشقانه شان را حفظ می کنند



    حفظ رابطه عاشقانه
    زوج های خوشحال می دانند که برای حفظ طراوت زندگی زناشویی باید طراوت رابطه عاشقانه شان را حفظ کنند. اغلب زوج ها با گذر زمان رفتارهای عاشقانه شان را کنار می گذارند.

    ولی پایه و اساس یک زندگی مشترک سالم و شاد ، روابط عاشقانه است. زندگی مشترک مثل یک گیاه است که اگر به درستی مراقبش نباشید ، پژمرده شده و خشک می شود.



    ابراز عشق و محبت کلامی و جسمی ، تضمین کننده رضایت زوجین از یکدیگر است. زنده نگه داشتن عشق در خوشبختی و شادی زوجین اهمیت زیادی دارد.

    زندگی مشترک بدون دلبری های عاشقانه و شیطنت های جسمی و بوسه و آغوش ، مانند زندگی با یک هم خانه یا خواهر و برادر است.

    چنین زندگی ای به مرور کسالت بار و خسته کننده خواهد شد و کنارهم ماندتان تبدیل به یک عادت روزمره می شود ، آیا شما از زندگی مشترک چنین چیزی می خواهید ؟



    زوج های خوشحال لمس و روابط فیزیکی را در اولویت قرار می دهند
    در زمینه روابط جسمی یادتان باشد که افراد تمایلات و خواسته های متفاوتی دارند. زوج های خوشحال در این زمینه با هم به توافق رسیده اند و سعی می کنند خواسته های یکدیگر را برآورده کنند.



    برقراری رابطه فیزیکی بخش از ابراز عشق و علاقه است ولی روابط جسمی صرفا به رابطه جنسی محدود نمی شود. داشتن رابطه جسمی غیر جنسی در روابط روجین خوشحال بسیار با اهمیت است. مثلا در آغوش کشیدن ، گرفتن دست یکدیگر ، نوازش یا بوسیدن های گاه و بی گاه نقش بسیار مهمی در گرم شدن رابطه زوجین دارد.



    این تماس های جسمی باعث می شود که احساس بهتری نسبت به هم داشته باشید و از نظر احساسی بیشتر به هم مرتبط شوید و تنش های و استرس های روزمره و کاری، تاثیر کمتری بر شما بگذارد.



    [​IMG]
    زوج های خوشحال و شاد از هم حمایت می کنند



    زوج های خوشحال حامی یکدیگر هستند
    همه ما آرزوهایی داریم که هنوز به آن ها نرسیده ایم . زوج های خوشحال در این مسیر یکدیگر را همراهی می شکند و حامی هم هستند.

    زوج های شاد در هر شرایطی پشت هم هستند و اگر یارشان دچار مشکلات خانوادگی یا احساسی شده باشد از او حمایت می کنند و همسرشان می داند که تحت هر شرایطی میتواند روی آن ها حساب کند.



    زوج های خوشحال با هم خوش می گذرانند
    زندگی را به خودتان سخت نگیرید یادشان باشد که همیشه زمانی را برای خندیدن و خوش گذرانی با هم اختصاص دهید. حتی اگر زندگیتان با چالش و سختی های زیادی روبرو است با هم بخندید تا دنیا به رویتان بخندد.



    برای شاد بودن و خوش گذراندن با هم بهانه هایی پیدا کنید. شاید باورتان نشود ولی زمان هایی که با هم خوش می گذرانید و می خندید در واقع چسب زندگی زناشویی شما هستند که باعث می شوند زندگی بهتری را تجربه کنید.

    با هم به کوه نوردی دو نفره بروید ، فیلم کمدی ببینید یا هر کار دیگری که باعث شود با هم بخندید و لحظاتی را خوش بگذرانید. حس شوخ طبعی در زندگی زناشویی معجزه می کند.
    منبع بیتوته
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.