1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

خانه محتشم کاشانی دبیرخانه دائمی شعر و ادبیات آیینی کشور شود.

شروع موضوع توسط Farzane ‏10/8/21 در انجمن اخبار فرهنگی

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏15/6/15
    ارسال ها:
    5,838
    تشکر شده:
    35,502
    امتیاز دستاورد:
    200
    [​IMG]
    به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، میثم نمکی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: خانه محتشم کاشانی در صورت تملک و احیا از سوی مدیریت شهری می‌تواند به عنوان دبیرخانه دائمی شعر و ادبیات آیینی کشور معرفی شود.

    وی تصریح کرد: با توجه به تصویب روز ملی ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی، خانه این فرهیخته نامدار می‌تواند شایسته‌ترین مکان برای استمرار رویداد‌های آیینی و عاشورایی باشد.

    نمکی افزود: طراحی جایزه ادبی محتشم کاشانی نیز در راستای بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های ادبی و هنری مرتبط با عاشورا است تا با تولیدات ارزشمند ادبی و هنری، جامعه از آن بهره‌مند شود.

    رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با قدردانی از حمایت و همراهی مسئولان ارشد این شهرستان از جمله نماینده ولی فقیه و امام جمعه، فرماندار ویژه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای نامگذاری روز ملی ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی اظهار کرد: بر پایه مصوبه ۳۲۰۴ نشست ۸۴۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ از سوی رییس جمهوری و رییس این شورا ابلاغ شد.

    وی با بیان اینکه تصویب روز ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های منطقه شمال استان اصفهان از سوی فرماندار کاشان به دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد شده بود ادامه داد: پس از آن، در نشست شورای فرهنگ عمومی کشور با این پیشنهاد به تصویب رسید.

    محتشم کاشانی از مفاخر و شاعران نامدار آیینی در دوره صفویه است که مرثیه ترکیب بند عاشورایی و مشهور این شاعر بلندآوازه «باز این چه شورش است»، در مصیبت واقعه کربلا و سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، در ضمیر هر ایرانی با شور و شعور حسینی غوغا می‌کند.

    خطه عالم‌پرور کاشان با تربیت و پرورش مفاخر بزرگ ملی در عرصه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، فقهی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی در دوره معاصر همواره مایه افتخار و مباهات ایران و ایرانیان در سراسر جهان بوده است.

    کاشان با پیشینه‌ای به قدمت سیلک به عنوان پایگاه تاریخ تمدن بشری درخشان از نام استادان، عالمان و فقیهان و ادیبان نامداری، چون نراقی‌ها، ملاحبیب‌الله و ملافتح‌الله شریف، ملامحسن فیض کاشانی، قطب راوندی، سیدابوالرّضا فضل‌اللَّه راوندی، غیاث‌الدّین جمشید کاشانی ریاضیدان برجسته و معروف، آیت‌الله آمیر سید علی یثربی، آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی در عالم سیاست و در عالم هنر سهراب سپهری، کمال‌الملک و هزاران ستاره نامدار و شهیری است که آوازه نامشان افتخار ایران در جهان است.

    شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

    منبع:ایرنا

    انتهای پیام
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.