1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

رصد ارواح رقصان در فضا+تصویر

شروع موضوع توسط m naizar ‏9/8/21 در انجمن فیزیک و نجوم

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,265
    تشکر شده:
    98,874
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    رصد ارواح رقصان در فضا +تصویر
    [​IMG]


    به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، این ارواح رقصان ابرهای عجیب الکترونی در اطراف کهکشان ها هستند که تقریبا یک میلیارد سال نوری از زمین فاصله دارند. این ابرها شبیه به دو روح در حال رقص هستند و از این جهت دانشمندان آن ها را ارواح رقصان نامیدند. این کشف در اولین آزمایش پروژه "نقشه تکامل جهان"(EMU) انجام گرفت.

    پروفسور "ری نوریس"(Ray Norris) محقق اصلی این پروژه می گوید: ما به شگفت زده شدن عادت کرده ایم. وقتی مکان هایی که پیش از این هیچ تلسکوپی رصد نکرده را مشاهده می کنید احتمال کشف موارد جدید وجود دارد.

    زمانی که دانشمندان این ارواح رقصان را دیدند نمی دانستند با چه چیزی طرفند و به مدت یک هفته برای درک ماهیت این ارواح بر روی آن ها کار کردند و در کمال تعجب دریافتند که این دو، کهکشان های میزبان هستند. این کهکشان ها حاوی دو سیاه چاله ی عظیم بودند که در مرکز آن ها قرار داشت و پرتوهایی از آن خارج می شد.

    پروفسور نوریس می گوید: در این پروژه ما شگفتی هایی در کهکشان های شناخته شده نیز مشاهده کردیم. در نزدیکی کهکشان "IC5063" که به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است ما یک کهشکان عظیم رادیویی یافتیم که پیش از این رصد نشده بود.

    پروژه "نقشه تکاملی جهان" متشکل از گروهی بیش از ۴۰۰ نفره از محققان است که به بررسی منابع امواج رادیویی می پردازند.

    انتهای پیام

     
    M @ H @ K، کوکی♥❄، mj12 و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.