1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

برگزیدگان عکاسی سفر نشنال جئوگرافیک 2017 (عکس ها دیده نمی شوند)

شروع موضوع توسط ~!Ala!~ ‏19/9/17 در انجمن بخش قرنطینه

  1. ღ مدیر"سابق" بخش عکاسیღ مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏14/6/15
    ارسال ها:
    2,314
    تشکر شده:
    19,189
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    حرفه:
    designer / photographer
    در هفته‌ای که گذشت برگزیدگان “عکاسی سفر نشنال جئوگرافیک” معرفی شدند. عکس‌های ارسالی بیش از ۱۵۰۰۰ عکاس از ۳۰ کشور جهان در این رقابت حضور داشت که درنهایت جایزه بزرگ این رقابت نصیب سرخیو تاپیرو ولاسکو از مکزیک شد. عکس او که “قدرت طبیعت” نام داشت هم‌زمان رعدوبرق و فوران یک آتش‌‍فشان را با پس‌زمینه آسمان پرستاره‌ی شب به تصویر کشیده است:


    [​IMG]
    عکس “قدرت طبیعت” از مکزیک، بنده جایزه بزرگ این رقابت بود
    این عکاس در سال ۲۰۰۲ عکاسی از آتش‌فشان کولیما را آغاز کرد و از سال ۲۰۱۵ با فعال شدن این آتش‌فشان در پی عکاسی از چنین لحظه‌ای بود. وی برای ثبت این عکس دوربین خود را حدود ۱۳ کیلومتر دورتر از کوه کولیما مستقر کرد و از مدت‌زمان نوردهی ۸ ثانیه‌ای برای ثبت عکس‌های خود استفاده کرد.

    [​IMG]
    سرخیو تاپیرو ولاسکو
    دریکی از تلاش‌های ولاسکو برای ثبت عکس ناگهان رعدوبرقی به کوه اصابت کرد. ولاسکو می‌گوید لحظه‌ای که به نمایشگر دوربین نگاه کردم و عکس ثبت‌شده را دیدم، کاری جز خیره شدن نمی‌توانستم انجام دهم! و با خود گفتم این همان چیزی است که در من اشتیاق به زندگی را ایجاد می‌کند و من عاشق این آتش‌فشان هستم . . .

    بخش‌های مختلف مسابقه شامل طبیعت، مردم و شهرها بود و شرط پذیرش عکس‌ها در این مسابقه ثبت آن‌ها در دو سال اخیر بود. عکس‌های منتخب این رقابت حقیقتاً خلاقانه هستند اما عکس ولاسکو تصویری است که یک عکاس شاید فقط یک‌بار در عمر خود شانس ثبت آن را به دست آورد.

    • مولی رابرتز سردبیر ارشد عکس نشنال جئوگرافیک گفته است:
    این عکس ثبت یک لحظه‌ی تأثیرگذار به شکلی زیباست که با اکثریت آرا دیگر عکس‌ها را پشت سر گذاشت و به مقام اول در بخش طبیعت رسید. سرخیو کسی است که ۱۵ سال لنز دوربین خود را روی این منظره متمرکز کرده است و تجربه‌ی او برای عکاسی از این لحظه در عکس او پیداست.

    گرچه حتی ورود به رده‌‌های بالای این رقابت معتبر، می‌تواند یک نقطه عطف در زندگی یک عکاس باشد، اما ولاسکو به‌عنوان برنده جایزه اصلی‌، یک سفر ده‌روزه به جزایر گالاپاگوس و ۲۵۰۰ دلار پول نقد نیز دریافت خواهد کرد.

    در ادامه دیگر عکس‌های برگزیده در بخش‌های مختلف این رقابت را خواهید دید:

    [​IMG]
    عکس برگزیده بخش “مردم”
    [​IMG]
    عکس برگزیده بخش “شهر”
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    عکس برگزیده بخش “طبیعت”
    [​IMG]

    [​IMG]
    یکی دیگر از عکس‌های بخش “مردم”
    [​IMG]

    منبع:پیکسل
     
    Dorhato و DaniyaL از این پست تشکر کرده اند.