1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

سوزن های طب سوزنی

شروع موضوع توسط D@teb ‏4/8/21 در انجمن مقالات پزشکی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    نیدل های طب سوزنی در درمان طب سوزنی که یکی از درمان های سنتی چینی می باشد استفاده می شود. طب سوزنی عملکرد بدن را بهبود می بخشد. و با تحریک بافت های نقاط خاص بدن که معمولاً به عنوان نقاط طب سوزنی شناخته می شوند، روند خود شفا بخشی طبیعی را ارتقا می بخشد. متداول ترین روشی که برای تحریک نقاط طب سوزنی استفاده می شود. قرار دادن سوزن یا همان نیدل های ریز و استریل در پوست است. درواقع متخصص های طب سوزنی با هدف متعادل کردن انرژی ، سوزن ها را وارد بدن می کنند.

    بسیاری از پزشکان غربی نقاط طب سوزنی را محلی برای تحریک اعصاب، ماهیچه ها و بافت همبند می دانند. برخی معتقدند که این تحریک باعث افزایش مسکن های طبیعی بدن شما می شود. پزشک ممکن است بعد از قرار دادن سوزن ها را به آرامی حرکت داده یا بچرخاند یا به سوزن ها حرارت یا پالس های ملایم الکتریکی اعمال کند. در بیشتر موارد ، سوزن ها به مدت 10 تا 20 دقیقه در جای خود باقی می مانند در حالی که شما دراز کشیده اید و استراحت می کنید. و معمولاً هنگام برداشتن سوزن ها ناراحتی ایجاد نمی شود. این سوزن های یکبار مصرف و استاندارد هستند. بنابراین خطر عفونت حداقل می باشد.

    یکی از نیدل های مخصوص طب سوزنی که دارای کیفیت بالا می باشد سوزن طب سوزنی ژونگیان تای هه است که در بسته بندی های مختلف و چسایز های مختلف وجود دارد . این سوزن ها به صورت یکبار مصرف بوده و در سایز های مختلف وجود دارد. سایز های که در زیر امده است در بسته بندی های 500 عددی می باشد

    سایز 1) 13*0.18 میلی متر

    سایز 2) 25*0.20 میلی متر

    سایز 3) 25*0.25 میلی متر

    سایز 4) 30*0.25 میلی متر

    سایز 5) 40*0.25 میلی متر

    سایز 6) 50*0.3 میلی متر

    سایز 7) 60*0.3 میلی متر

    سایز 8) 75*0.3 میلی متر

    این سوزن ها در اعماق مختلف در نقاط استراتژیک بدن شما وارد می شوند. سوزن ها بسیار نازک هستند ، بنابراین قرار دادن معمولاً باعث ناراحتی کمی می شود. که اغلب افراد آنها را اصلاً احساس نمی کنند. در یک درمان معمولی بین پنج تا 20 سوزن استفاده می شود. هنگامی که یک سوزن به عمق مناسب می رسد ، ممکن است احساس درد ملایم داشته باشید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏4/8/21