1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

برنامه ریز آیلتس یا پلنر آیلتس چیست و چرا اهمیت دارد؟

شروع موضوع توسط mlotfi2000 ‏15/7/21 در انجمن زبان خارجی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏1/9/11
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    برنامه ریز آیلتس یا پلنر آیلتس چیست و چرا اهمیت دارد؟
    برنامه ریز آیلتس یا پلنر آیلتس (IELTS Planner) یک برنامه کاملاً سازمان یافته است که با تشریح زمان مطالعه و اهداف یادگیری ایجاد می شود. یک برنامه ریز آیلتس اگر به صورت درست و اصولی تهیه شود قطعا یکی از عوامل موفقیت فرد در آزمون آیلتس است. به طور کلی یک برنامه مطالعاتی مناسب برای موفقیت در هر آزمونی بسیار ضروری است.

    بدون استفاده از یک برنامه ریز آیلتس شما زمان گرانبهای زیادی را از دست می‌دهید. همانطور که می‌دانید متقاضیان آیلتس برای موفقیت در این آزمون باید سخت بکوشند و تمرینات مستمری بر روی زبان انگلیسی خود داشته باشند تا در این آزمون سربلند بیرون بیایند. لذا باید برای این آزمون از وقت خود به بهترین نحو برای آمادگی خود استفاده نمایند و یک نمونه نتیجه بخش از برنامه ریز آیلتس را دنبال کنند.

    ما در مایگریشن اسکیلز یا مهارت‌های مهاجرت در این مطلب قرار است درباره اهمیت وجود یک برنامه ریز آیلتس و نکاتی در ارتباط با تهیه آن با شما صحبت کنیم.



    اهمیت تهیه یک برنامه ریز آیلتس چیست؟
    بسیاری از متقاضیان آیلتس این سوال را دارند که چرا باید وقت خود را صرف ایجاد یک برنامه ریز آیلتس کنند؟!

    یک برنامه مطالعاتی منظم به شما کمک می کند هنگام آماده شدن برای آیلتس در وقت با ارزش خود صرفه جویی کنید. هر کس دارای نقاط ضعفی است که با یکدیگر متفاوت است. یک برنامه عملی برای آیلتس به شما کمک می کند اهداف و نقاط ضعف و قوت خود را روشن کنید.

    با استفاده از یک برنامه ریز آیلتس شما قادر خواهید بود تا پیشرفت و میزان آمادگی خود در آزمون آیلتس را پیگیری کنید و همچنین به شما نشان می‌دهد که نیاز دارید در کدام مهارت‌ها پیشرفت کنید.

    بنابراین، ایجاد یک برنامه ‌ریز آیلتس به شما کمک می کند نقاط ضعف خود را برطرف کرده و با تمرکز بیشتر روی نقاط ضعف خود قدم به جلو بگذارید.



    قبل از تهیه یک برنامه ریز آیلتس برای مطالعات خود، چه اقدماتی باید انجام دهم؟


    قبل از تهیه یک برنامه ریز آیلتس روزانه و هفتگی باید با ساختار آزمون آیلتس و روند آن به طور کامل آشنا شوید. شما می‌توانید برای برای آشنایی با فرمت معمول آزمون آیلتس به صفحات سوالات متداول آزمون آیلتس مراجعه کنید.

    همچنین بهتر است با نحوه محاسبه و معیارهای نمره‌دهی آزمون آیلتس آشنایی داشته باشید تا بتوانید نحوه کسب نمره خود را پیش‌بینی کنید. یعنی بدانید برای کسب نمره 7 در آزمون آیلتس باید در هر مهارت چه اقداماتی را انجام دهید. سپس منابع آیلتس معتبر را شناسایی کرده و تهیه کنید.





    [​IMG]



    مراحل تهیه یک برنامه ریز آیلتس


    1) هدف خود را مشخص کنید.

    اولین قدم برای برنامه ریزی دقیق برای موفقیت در آزمون آیلتس تعیین هدف می باشد. آیا شما در آزمون آیلتس نیاز به کسب نمره 8 دارید و یا نمره 5 برای شما کفایت می کند؟ در هر دو صورت نوع و کیفیت و کمیت برنامه ریزی آیلتس، متفاوت می‌باشد.



    2) نقاط ضعف خود را دریابید.

    بعد از اینکه هدف خود را تعیین کردید، می‌توانید یک آزمون آزمایشی کامل در اینترنت برای بررسی سطح خود انجام دهید. سپس می‌توانید به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرید.

    عده ای از زبان‌آموزان در رایتینگ بسیار ضعیف می‌باشند و عده دیگر در اسپیکینگ، در نتیجه قبل از هر برنامه ریزی برای آیلتس باید با نقاط ضعف خود به شکل صادقانه مواجه شوید. برنامه ریزی برای آیلتس که به شکل یکسان برای تمام دانشجویان تجویز می‌شود، به اندازه برنامه شخصی برای هر دانشجو با نقطه قوت و ضعف مشخص موثر نمی‌باشد.



    [​IMG]





    3) برای آمادگی آیلتس برنامه روزانه و هفتگی را آماده کنید.

    سخت ترین قسمت برای تهیه برنامه ریزی، تهیه برنامه ریزی روزانه و هفتگی برای زبان‌آموزان است. برای اینکه زبان‌آموزان عمدتا نیازهای مختلفی دارند و همه آنها به شکل یکسان نمی‌توانند برای آیلتس برنامه ریزی نمایند. اما در ادامه چند نکته مفید برای تهیه برنامه ریزی برای آزمون IELTS آورده‌ایم.

    قبل از هرچیز، وقت آزاد خود را محاسبه نمایید. آیا می توانید در روز تنها نیم ساعت برای آیلتس وقت بگذارید یا دو ساعت یا بیشتر؟ اگر مشغول به تحصیل یا کار هستید، می‌توانید هر روز یک یا دو ساعت برای آیلتس مطالعه کنید. آخر هفته ها عموما بهترین فرصت برای آماده‌سازی شما برای آزمون است.

    در مرحله بعد باید محاسبه کنید که قبل از آزمون اصلی آیلتس چه میزان فرصت دارید؟ مسلما اگر تنها یک ماه فرصت دارید با وقتی که شش ماه فرصت دارید، مطمئنا برنامه ریزی متفاوتی خواهید داشت. اگر فرصت شما بسیار محدود می باشد باید صرفا برروی نقاط ضعف خود تمرکز نمایید.



    و سخن آخر از نظر مایگریشن اسکیلز …
    به عنوان نمونه یک برنامه ریز آیلتس برای شما در مایگریشن اسکیلز تهیه شده است که می توانید از آن الگوبرداری نمایید.



    شنبه از ساعت 6 تا 8 بعدازظهر 30 دقیقه تمرین لیسنینگ-30 دقیقه تمرین اسپیکینگ- 60 دقیقه مطالعه نمونه رایتینگ تسک 1 و نوشتن
    یک‌شنبه از ساعت 6 تا 8 بعدازظهر 30 دقیقه تمرین ریدینگ-30 دقیقه تمرین اسپیکینگ- 60 دقیقه مطالعه نمونه رایتینگ تسک 2 و نوشتن
    دوشنبه از ساعت 6 تا 8 بعدازظهر 30 دقیقه تمرین لیسنینگ-30 دقیقه تمرین اسپیکینگ- 60 دقیقه حفظ کردن عبارات و کلمات جدید برای رایتینگ تسک 2
    سه‌شنبه از ساعت 6 تا 8 بعدازظهر 30 دقیقه تمرین ریدینگ-30 دقیقه تمرین اسپیکینگ- 60 دقیقه مطالعه نمونه رایتینگ تسک 1 و نوشتن
    چهارشنبه از ساعت 6 تا 8 بعدازظهر 30 دقیقه مرور لغات جدید لیسنینگ و ریدینگ-30 دقیقه تمرین نمونه اسپیکینگ-60 دقیقه مطالعه نمونه رایتینگ تسک 2 و نوشتن
    پنج‌شنبه بعدازظهر 2 ساعت و 45 دقیقه یک تست کامل-15 دقیقه چک کردن جواب- 60 دقیقه تصحیح رایتینگ
    جمعه بعدازظهر 2 ساعت و 45 دقیقه یک تست کامل-15 دقیقه چک کردن جواب- 30 دقیقه مرور یادداشت‌های کل هفته


    توجه کنید که این برنامه فقط یک پیشنهاد است. شما باید برنامه مطالعه آیلتس خود را بر اساس نکات ذکر شده تنظیم کنید.


     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏15/7/21