1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

«شبحی با کلاه سیلندر»، رمان جدید خالق زی‌زی‌گولو

شروع موضوع توسط Farzane ‏7/7/21 در انجمن معرفی شخصیتها، زندگینامه و کتاب

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏15/6/15
    ارسال ها:
    5,933
    تشکر شده:
    35,995
    امتیاز دستاورد:
    200
    [​IMG]
    رمان «شبحی با کلاه سیلندر» نوشته محمدکاظم اخوان توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، رمان «شبحی با کلاه سیلندر» نوشته محمدکاظم اخوان به‌تازگی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

    محمدکاظم اخوان، داستان‌نویس متولد سال ۱۳۳۹ است و یکی از آثار شناخته‌شده‌اش هم مجموعه‌داستان‌های «زی‌زی‌ گولو» است. او نوشتن رمان «شبحی با کلاه سیلندر» را که پیش‌تر با نام «روزخوش آقای جیکاک» خوانده می‌شد، زمستان سال گذشته به پایان رسانده بود.

    «شبحی با کلاه سیلندر» درباره ایران، انگلستان، استعمار و جاسوسی‌هایش در ایران است. تصویرگری این‌رمان هم توسط مجید فخارزواره انجام شده است.

    این‌رمان در ۱۰ فصل نوشته شده که عناوین‌شان به‌ترتیب عبارت‌اند از: «ریشه در آسمان»، «پرده نقره‌ای»، «پاپوش»، «یک روز آفتابی»، «مراسم افتتاح»، «لوح»، «مراقبت‌های ویژه»،‌ «مرواریدها»، «روز افتتاح» و «تقاطع».

    در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

    در دفتر مرکزی اداره ضد جاسوسی، ماموران رسیدگی به پرونده جزیره‌های ایرانی دور میز بزرگی نشسته بودند. هنوز جای رئیس خالی بود و جلسه رسمیت پیدا نکرده بود. پیش از این، آخرین جلسه در همین اتاق و با حضور جیکاک در جایگاه رئیس تشکیل شده بود. از آن جلسه بیش از یک سال گذشته بود و حالا هم اگر موضوع لوح پیش نیامده بود، معلوم نبود افراد ناشناس حاضر در جلسه که تنها برای هم شناخته بودند در این اتاق جمع شوند _ از جمله مارتین، ریچارد همفر، فرگوسن و پدرام.

    مارتین، فرگوسن را که دید، چشم‌هایش چهار تا شد یا توی شش‌وبش چهارتا شدن بود که به خودش آمد و تا او به خیالات نیفتد، جلوی آن را گرفت. سرش را برگرداند که یک‌وقت رنگ صورتش یا چیزی دیگر رقیبِ کاری‌اش را به شک نیندازد. فرگوسن دوست و همکار قدیمی و بعدها، تا همین امروز، رقیب جدی او در انجام ماموریت‌های فوق محرمانه بود. ماموریت‌هایی که انجام موفقیت‌آمیز هرکدام از آن‌ها جایگاه مامور مخفی را تا بالاترین مدیریت‌های سازمانی ارتقا می‌داد، مثل همین ماموریت ربودن لوح پیش از مراسم افتتاح موزه که سرانجام فرگوسن موفق به انجام آن شده بود و در موفقیت‌آمیزبودنش همین بس که مراسم لغو شده بود.

    این‌کتاب با ۱۵۶ صفحه مصور، شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

    منبع خبرگزاری مهر
     
    m naizar و M @ H @ K از این پست تشکر کرده اند.