1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

6 دلیل که نشان می‌دهد خودرو‌سازی به فولاد وابسته خواهد ماند

شروع موضوع توسط asroon ‏6/7/21 در انجمن خودرو

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏21/6/21
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    فولاد همواره اولین انتخاب خودروسازان در سراسر جهان بوده است. استفاده از فولاد به عنوان ماده‌ای کم‌هزینه، به تولیدکنندگان خودرو اجازه داده تا با صرف هزینه‌های نسبتاً کم، به استانداردهای قدرت و ایمنی ایده‌آل خود برسند. استفاده از انواع ورق فولادی ازجمله ورق سیاه، ورق گالوانیزه و ورق روغنی برای ساخت اتومبیل، در مقایسه با استفاده از سایر فلزات، به صرفه‌تر است

    خودروسازی و ساختمان‌سازی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین متقاضیان فولاد در جهان به شمار می‌روند و به همین دلیل تغییرات قیمت آهن و فولاد به‌شدت به تقاضا از سوی این صنایع وابسته است. قبل از هرگونه تحلیل و پیش‌بینی درباره آینده صنعت فولاد، بررسی دقیق روند توسعه و پیشرفت صنعت خودروسازی نیاز است.
    طبق آمار انجمن جهانی فولاد، حدود 12٪ از کل مصرف جهانی فولاد به صنعت خودرو اختصاص دارد. همچنین سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری طبق گزارشی اعلام کرده است که در سال 2018 میلادی، 95.6 میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شده است. با توجه به اینکه تقریباً در هر وسیله نقلیه 900 کیلوگرم فولاد (تقریباً 65 درصد از وزن کل یک خودرو) استفاده می‌شود؛ به راحتی می‌توانید حدس بزنید که تقاضای فولاد از سوی صنعت خودروسازی تا چه اندازه مهم است.

    در حال حاضر گرایش به سمت وسایل نقلیه‌ی عمومی، برقی و خودروهایی که نیاز به رانندگی فرد ندارند به‌سرعت در حال گسترش بوده و ایده‌های موجود در این زمینه در مسیر تجاری شدن قرار دارند. وقتی شما از وسیله نقلیه‌ای استفاده می‌کنید که نیازی به راننده ندارد، نوعی آزادی و آسایش برای شما به وجود می‌آید. نسل جدید خودروها دیگر راننده محور نیستند و طراحی آن‌ها به نحوی خواهد بود که نیازهای سرنشینان را به بهترین نحو رفع نموده و راحتی و آسایش را برای آن‌ها فراهم می‌کند. همچنین با افزایش شرکت‌های خدماتی فعال در حوزه حمل‌ونقل مانند اسنپ، اوبر، دیدی و ... عضویت در یکی از این سرویس‌ها برای حمل و نقل روزانه، جذاب‌تر از داشتن ماشین شخصی خواهد بود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏6/7/21