1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ثبت نام آزمون آیلتس چگونه است؟

شروع موضوع توسط sanazhabibi ‏30/6/21 در انجمن زبان خارجی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏26/5/21
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    ثبت نام در آزمون آیلتس چندان پیچده و مشکل نیست، و به راحتی با چند کلیک و در سه مرحله می توان در این آزمون ثبت نام کرد.


    مرحله نخست باید یک گزینۀ نزدیک محل به زندگی خود که برگزار کننده این آزمون است را انتخاب نمایید.


    با توجه به اینکه آزمون آیلتس یک آزمون بین‌المللی است، ثبت نام کاربران ایرانی نیز از طرق مختلفی انجام می‌شود. برای مثال شما می‌توانید با جستجوی عبارت " ثبت نام آیلتس" به وبسایت شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند، وارد شوید و بر اساس دستور العمل‌های تشریح شده، نسبت به ثبت ‌نام و پرداخت هزینه اقدام نمایید.


    هنگامی که برای ثبت‌نام خود به سایت‌های ایرانی وارد می‌شوید، نیاز است پس از تکمیل اطلاعاتی مانند انتخاب تاریخ امتحان، در سایت my.ieltsessentials.com نیز وارد شده و پروفایل خود را ایجاد کنید. ذکر این نکته لازم است که رزرو آزمون پنج روز اعتبار دارد و اگر بعد از پنج روز فرایند ثبت نام خود را قطعی نکنید، ثبت نام اولیه باطل می‌شود.


    هنگامی که برای پیدا کردن نزدیکترین مرکز نزدیک محل زندگی خود بر روی آیکن مرتبط با آن کلیک کنید گزینه‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که حتما یکی از آنها نزدیک به محل زندگی شماست.


    در محله بعد می‌توانید فرایند ثبت نام را به صورت آنلاین کامل کرده و نسبت به پرداخت هزینه اقدام نمایید. همینطور این امکان وجود دارد که با پرینت گرفتن و تکمیل کردن فرم درخواست (Application Form) آن را به نزدیکترین محلی که برگزاری کنندۀ آزمون است، تحویل دهید.


    در این مرحله دوم است که یک نسخه از اسناد معتبر هویتی خود تهیه نموده به مراکز ثبت نام کننده تحول دهید. فراموش نکنید اسناد همان فردی را ارائه نمایید که قرار است در آزمون شرکت کند.


    هنگام ثبت نام همچنین نیاز است که یک عکس در دسترس داشته باشید، تا نسبت به بارگذاری آن اقدام نمایید.


    در مرحله پایانی، اگر فرایند ثبت نام را به صورت آنلاین و از طریق سامانه آیلتس به آدرس IELTS Home of the IELTS English Language Test انجام دهید، یک تاییدیۀ کتبی که در آن تاریخ و زمان برگزاری ذکر شده، برای شما ارسال می‌شود. به طور معمول آزمون‌های گفتاری (Speaking) و نوشتاری یا Writing آیلتس در یک روز برگزار می‌شوند. در غیر اینصورت، در یک بازه هفت روزه مهارت‌های چهارگانه این آزمون برگزار می‌شوند.


    ثبت نام افراد زیر 18 سال

    اگر فرد متقاضی کمتر از 18 سال سن داشته باشد، نیاز است که والدین فرد نسبت به ثبت نام او اقدام نمایند.


    [​IMG]


    قصد شرکت در کدام یک از آزمون های آیلتس را دارید؟

    هر چند که هر متقاضی نسبت به نوع آزمون آیلتس که قصد شرکت در آن را دارد، آگاه است و بر اساس نوع آزمون خود را آماده ساخته است، اما در فرایند ثبت نام نیاز است که نوع آزمون را نیز مشخص کنید.


    به طور کلی اگر متقاضی قصد ادامه تحصیل در طرح کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری را داشته باشید باید در آیلتس آکادمیک (Academic) شرکت کنید. تحصیل در سطح کمتر از کارشناسی و کار کردن در کشورها و یا مناطق انگلیسی زبان به طور عمده نیازمند آزمون جنرال هستند.


    زمان برگزاری آزمون آیلتس

    آموزن آیلتس در هر ماه حدود 10 بار برگزار می‌شود و نیاز به نگرانی در خصوص محدودیت زمانی برگزاری این آزمون وجود ندارد. برای مثال هم اکنون که در ماه ژانویه به سر می‌بریم همچنان امکان شرکت در این آزمون برای ماه جاری نیز وجود دارد.


    در ماه فوریه سال جاری نیز در 10 تاریخ متفاوت این آزمون در بخش جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود.


    از آزمون ماک برای محک زدن مهارت‌های زبانی خود استفاده کنید


    اگر قصد دارید که نمره بالایی در آزمون آیلتس کسب کنید بهتر است با تقویت مهارت‌های چهارگانه آزمون آیلتس، ابتدا در آزمون ماک (Mock Test) شرکت نمایید و پس از اطمینان از اینکه به نمره مورد انتظار خود نزدیک شده‌اید نسبت به شرکت در آزمون واقعی اقدام نمایید.


    آزمون ماک در واقع یکی از بهترین و ارزان‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند مهارت‌های زبانی خود را مورد سنجش قرار دهید. برای شرکت در این آزمون نیز می‌توانید از خدمات مراکزی که مجری برگزاری آزمون آیلتس هستند، جهت شرکت در آزمون ماک استفادن کنید.


    دوره‌های آموزشی آیلتس می‌توانند شما را برای شرکت در آزمون ماک و همچنین آزمون واقعی آیلتس آماده سازند.


    دوره های تخصصی نوشتاری (Writing)، خواندن (Reading)، گفتاری (Speaking)، و شنیداری (Listening) چهار دوره ای هستند که فایده شرکت در آنها را در نمراتی که در آیلتس کسب می‌کنید، مشاهده خواهید نمود.


    توصیه می‌شود برای کسب نمره بالاتر در آزمون آیلتس که اعتبار آن نیز دو سال است، با شرکت در دوره‌های آنلاین آیلتس و همچنین دوره‌های آموزش واژگان آیلتس مهارت‌های چهارگانه خود را تقویت نمایید.


    استفاده از مراکزی که در حوزه آموزش آیلتس سابقه درخشانی دارند، می‌تواند علاوه بر افزایش دانش انگلیسی شما، از سوی دیگر برخی مهارت‌های تست زنی که برای آزمون آیتلس ضرورت دارند، را نیز به شما انتقال دهند.


    [​IMG]


    هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس و آزمون ماک چقدر است؟

    هزینه آزمون آیلتس در حال حاضر شش میلییون و 151 هزار و 400 تومان است.


    هزینه آزمون ماک در مراکز مختلف تفاوت چندانی ندارند. بطور مثال هزینه آزمون ماک گفتاری (Speaking) که به صورت آنلاین برگزار می‌شود و همراه با توضیح نکات 150 هزار تومان، بدون توضیح نکات 110 هزار تومان، نوشتاری با توضیح نکات 190 هزار تومان و بدون توضیحات 150 هزار تومان است.


    آزمون آکادمیک و جنرال ماک با توضیح نکات 480 هزار تومان و بدون توضیح نکات 310 هزار تومان است.


    نکات طلایی در هنگام آزمون آیلتس

    آزمون آیلتس به مدت سه ساعت هر چهار مهارت شما را مورد سنجش قرار می‌دهد، برای موفقیت در این آزمون نیاز است که نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:


    نخست از اینکه گوشی هدفون شما کار می‌کند، اطمینان حاصل کنید و در صورت ایراد نسبت به خرابی آن اطلاع دهید.


    زمان خود را برای پاسخ‌دهی به سئوالات به ویژه در بخش شنیداری تنظیم کنید و قبل از پخش فایل‌های صوتی نسبت به خواندن سئوالات با دقت اقدام کنید. سعی کنید که برای پاسخ‌های خود از حروف بزرگ (Capital Letter) استفاده کنید.


    در بخش خواندن (Reading) جزئیات همه تصاویر و نمودارها را با دقت مورد بررسی قرار داده تا و سئوالات با دقت پاسخ دهید. اگر فهم سئوالی برای شما مشکل است، وقت خود را تلف نکنید. به سئوالات بعدی مراجعه کنید و سپس اگر اضافه داشتید به سئوالات قبلی بازگردید.


    دقیق باشید، از نظر گرامری صحت کامل را رعایت کنید و مستقیم به سراغ اصل پاسخ بروید (Be grammatically-correct and to-the-point)


    در بخش خواندن سئوالات را با دقت بخوانید و تمرکز خود را بر روی یافتن پاسخ قرار دهید.