1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

دانشمندان یک پردازنده غیر قابل هک ساختند

شروع موضوع توسط m naizar ‏22/5/21 در انجمن هک و امنیت

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,265
    تشکر شده:
    98,877
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    دانشمندان یک پردازنده غیر قابل هک ساختند
    [​IMG]


    به گزارش تابناک به نقل از گیز مودو، قطعه سخت افزاری CPU به طور سنتی، مغز رایانه در نظر گرفته می شود، زیرا مانند سر انسان، شامل تمام مدار های مسئول دریافت و اجرای دستورات است. با این حال، مانند بقیه دستگاه ها، پردازنده ها نیز خطا پذیر هستند. در حقیقت هک شدن آن ها نسبتا آسان است.

    در سال های اخیر نمونه های برجسته ای از آسیب پذیری های سخت افزاری اتفاق افتاد که امکان ربودن پیشرفته ماشین آلات را فراهم می کند. از همه معروف تر، محققان نقص های امنیتی "Meltdown" و "Spectre" را کشف کردند که هر دو در میلیون ها تراشه وجود داشتند و بنابراین داده های اکثر رایانه های جهان در معرض خطر قرار داشت.

    ساخت یک پردازنده غیر قابل هک
    بنابر گزارش IEEE Spectrum، یک تیم تحقیقاتی دانشگاهی در دانشگاه میشیگان در حال کار بر روی روشی برای جلوگیری از وقوع این نوع حملات هستند. تیم تحت هدایت دانشمند کامپیوتر تاد آستین، در حال کار بر روی ایجاد یک طراحی جدید از CPU با نام "Morpheus" است که اساسا ضد هک است. آستین در مصاحبه اخیر خود گفت که امیدوار است پردازنده جدید ضد هک درصد زیادی از حملات را متوقف کند.

    یک پردازنده غیرقابل هک ۱

    در حقیقت، آزمایش اخیر این دستگاه نشان داد که سیستم دفاعی آن به طور خارق العاده ای کار می کند. طبق گزارش IEEE، طی یک برنامه آزمایشی حمایت شده از سوی DARPA (آژانس تحقیقات پیشرفته دفاع آمریکا)، یک ارتش واقعی متشکل از ۵۸۰ هکر کلاه سفید، ۱۳ هزار ساعت صرف تلاش برای نفوذ در این سیستم کردند که موفق نبودند و با شکست روبرو شدند. آستین خلق تیم خود را اینگونه توصیف می کند: پردازنده Morpheus یک CPU ایمن است که در دانشگاه میشیگان توسط گروهی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و برخی از اعضای هیئت علمی طراحی شده است و مهاجمان از حمله به این هدف خاص، دلسرد می شوند، چون نفوذپذیری به آن امکان پذیر نیست.
     
    M @ H @ K و HaVaZaR از این پست تشکر کرده اند.