1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

25 رسم عجیب در دنیا که از آن بی‌خبرید!

شروع موضوع توسط traffic ‏17/5/21 در انجمن خانه و خانواده

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,543
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    مراسم سوزاندن ماهی ساردین در جزیره تنریف اسپانیا

    این سنت عجیب و غریب در اسپانیا برگزار می شود و در طول آن ماهی ساردین توسط یک فرد با لباس مشکی به آتش کشیده می شود! ماهی ساردین در این رسم سمبل گذشته است و سوزاندن آن منجر به ساختن جامعه از نو می شود. برای برگزاری این سنت عجیب و غریب، یک تندیس از ماهی ساردین درست می‌شود و طی یک پروسه خاص سوزانده می شود. این مراسم در پایان بعضی از فستیوال ها و روز‌های مهم تقویم مسیحی در اسپانیا برگزار می شود و بین اهالی اسپانیا بسیار رسم شناخته شده‌ای است.



    [​IMG]
     
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,543
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    رسم مودراس در میان هندویی ها و بودایی ها

    مودراس نوعی یوگا محسوب می شود که در آن مردم آیین های هند و بودا دستانشان را به حالتی خاص در می آورند و به عقیده‌شان با این کار می‌توانند جریان زندگی را کنترل کنند. آن ها فکر می‌کنند که انرژی باعث می شود که تمرکزشان بالا بر‌‎د و در نتیجه توانایی‌های خاصی برای رسیدن به اهدافشان پیدا کنند و نیروهای ماورائی به کمکشان بیاید.



    [​IMG]
     
  3. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,543
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    رسم بایانیهان در فیلیپین

    این سنت عجیب و غریب مربوط به بردن کل خانه از یک نقطه به نقطه دیگر می شود. به خاطر این اثاث‌کشی، کل مردم روستا دور هم جمع می شوند و کل خانه را به صورت یکجا بالا می آورند، آن را بر روی دوششان حمل می کنند و بعد آن را در یک جای دیگر در فاصله زیاد دوباره روی زمین قرار می‌دهند! مردم فیلیپین این کار را در زمان قبل از طوفان ها یا زمین‌لرزه‌های پیش بینی شده انجام می‌دهند و درست مثل یک حلزون خانه هایشان را بر روی پشتشان حمل می‌کنند تا به خانه‌شان آسیبی وارد نشود!





    [​IMG]
     
  4. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,543
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    آداب و رسوم و سنت‌هایی که از آن‌ها صحبت شد، در لیست عجیب و غریب‌ترین سنت ‌های دنیا جای گرفته‌اند. این سنت‌ها شاید به نظر شما خیلی شگرف باشند، اما اهالی یک سری از کشور‌ها به برگزاری و اجرای آن ها کمال اعتقاد را داشته‌اند و یا حتی هنوز هم دارند!

    پس این بار که به یک شهر یا کشور جدید سفر کردید و یک سنت عجیب و غریب را دیدید، سریعا به این نتیجه نرسید که مردم آن شهر یا کشور دیوانه، مجنون یا حتی کند ذهن هستند! به این فکر کنید که شاید آن‌ها دلیل خوبی برای اجرای این سنت به ظاهر عجیب و غریب دارند. بهتر است که سعی کنید که داستان ورای هر سنت را ببینید و مطمئن باشید که در پس هر کدام از این آداب و رسوم، یک دنیا تاریخ و فرهنگ جالب و جذاب نهفته است
     
    Farzane از این پست تشکر کرده است.