1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

سندروم پرخوری شبانه و ۸ راه عالی برای جلوگیری

شروع موضوع توسط traffic ‏14/5/21 در انجمن تغذیه سلامت

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,543
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    روش های هوشمندانه ای برای متوقف کردن دیر خو*ردن غذا و پرخوری در شب:

    بسیاری از مردم شبها دیر وقت و حتی زمانی که گرسنه نیستند ، غذا می خورند خو*ردن شبانه باعث می شود که شما بیش از مقداری که نیاز دارید کالری جذب کنید و باعث افزایش وزن شما نیز می شود سندروم پرخوری شبانه ،اختلال پرخوری افراطی است که به شکل پرخوری در شب بروز می کند در اینجا مواردی وجود دارد که از خو*ردن غذا در غروب یا در طول شب جلوگیری می کند :

    علت را شناسایی کنید :
    بعضی از مردم بیشترین غذای خود را در غروب و یا در طول شب می خورند. برای تغییر این عادت باید مشکل را شناسایی کنیم . این خو*ردن های شبانه ممکن است بر اثر مصرف کم غذای روزانه باشند ،که باعث گرسنگی شدید در شب میشود و یا ممکن است به خاطر خستگی یا از روی عادت باشد.

    با این حال می توان گفت که این مشکل می تواند به اختلال خو*ردن غذا و یا سندروم خوردن های شبانه مرتبط باشد.
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,543
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    این دو اختلال با الگوهای مختلف تغذیه و رفتار ها مشخص می شوند اما تاثیر منفی آنها بر سلامت، یکسان و مشابه هستند افراد برای رسیدن به احساس آرامش و تسلی خود در برخورد با مشکلات به خوردن روی می آورند آنها سعی می کنند با پرخوری به جنگ با احساسات منفی ،مانند:غم یا عصبانیت بروند و این گونه خود را تسکین دهنداین افراد زیاد میخورند و نمی توانند خوردن خود را کنترل کنند.

    اینها بارها در طول شب دچار بی خوابی می شوند و تنها راه دوباره به خواب رفتن آنها خو*ردن وعده های غذایی می باشد و کاملاً ناخواسته دچار این حالت می شوند هر دو حالت با چاقی و افسردگی و مشکلات خواب همراه هست . خو*ردن شبانه می تواند ناشی از خستگی، گرسنگی و اختلال خوردن غذا باشد .

    شناسایی علت آن کمک خواهد کرد که مراحل درستی را برای حل این مشکل انجام دهیم یعنی با وجود سندروم، خو*ردن خوراکی در شب، کل الگوی خورد و خوراک شما را به دلیل کمبود گرسنگی روزانه به تاخیر خواهد انداخت.
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.
  3. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,543
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    شناسایی اهداف شما
    تشخیص هدف شما به خوبی تشخیص دادن کلی دلیل برای پرخوری می باشد. ممکن است که برای شما خیلی کارآمد باشد، تا به عنوان یک الگوی مشخص از آن استفاده کنید و اغلب رفتار خو*ردن شما را کنترل می کند. بسیاری از مردم در صورتی که گرسنه نیستند، خودشان را در حالتی می یابند که در حال خو*ردن غذا هستند .درباره ی این اتفاقی که برای شما می افتد ، فکر کنید.
    اغلب شما متوجه می شوید که از غذا خو*ردن برای رفع نیاز استفاده می کنید و هرگز در آن زمان گرسنه نیستید.
    علت پرخوری های شبانه
    یکی از راههای موثر برای شناسایی علت مصرف شبانه ی غذا می تواند به خاطر سپردن و یادداشت کردن روحیه خود در آن زمان باشد :

    ردیابی و بررسی این عوامل ،در کنار احساسات شما کمک می کند تا الگوها را شناسایی کنید و بتوانید در مقابل هر مشکل و رفتار منفی ای مقابله کنید و آن را شکست دهید در کل، نظارت بر الگوهای رفتاری خود و شناسایی آنچه موجب پرخوری شما در شب میشود، به شما کمک می کند تا پرخوری های خود را بر اساس مشکلات عاطفی از بین ببرید
     
    M @ H @ K از این پست تشکر کرده است.