1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

غذای چرب حافظه را تقویت می‌کند

شروع موضوع توسط traffic ‏8/5/21 در انجمن رشته پزشکی

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,606
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    مطالعه‌ای تازه در آمریکا حاکیست که مصرف غذاهای چرب می تواند به تقویت حافظه کمک کند. تیمی از محققان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در اِرواین کشف کرده است که اسیدهای اولیک موجود در چربی، در معده تبدیل به یک عامل تقویت کننده حافظه می شود.

    آنها امیدوارند که این یافته که نتایج آن در نشریه "اقدامات آکادمی ملی علوم" چاپ شده است بتواند به کشف راهی تازه برای رفع مشکلات مربوط به حافظه منجر شود. هم اکنون آزمایش داروهایی که رفتار این ترکیب را به نمایش می گذارد برای کنترل چربی خطرناک تریگلیسیرید در جریان است. شواهد نشان می دهد که میزان بالای اولیوتنالامید یا "OEA" می تواند اشتها را کم کند، به کم شدن وزن منجر شود و کلسترول خون را همراه با میزان تریگلیسیرید پایین آورد، که آن را به گزینه ای جذاب به عنوان یک قرص رژیمی بدل می کند. دکتر دانیل پیوملی و تیم او کشف کردند که "او ای اِی" همچنین با فعال کردن علائم تقویت کننده حافظه در بخش آمیگدالا - بخشی از مغز که به تشکیل خاطرات از حوادث عاطفی مربوط می شود - باعث می شود خاطرات در مغز ذخیره شوند. وقتی آنها این ماده را به موش ها دادند، قدرت حافظه آنها را در دو آزمایش مختلف بهبود بخشید - دویدن در یک هزارتو و پرهیز از یک تجربه بد. و هنگامی که آنها "او ای اِی" را با کمک یک دارو مسدود کردند، عملکرد آنها در این آزمایش‌ها ضعیف تر شد. دکتر پیوملی گفت که یک توضیح تکاملی برای این نقش "او ای اِی" وجود دارد.
    وی گفت: "به نظر می رسد که او ای اِی با کمک به پستانداران برای به یاد آوردن اینکه کجا و چه زمانی یک غذای چرب خورده اند، یک ابزار مهم تکاملی برای انسان های اولیه و سایر حیوانات بوده است." وی افزود: "به یاد آوردن محل و شرایط حاکم بر مصرف غذای چرب احتمالا یک مکانیسم مهم برای بقای انسان‌های اولیه بوده است."
    اما وی گفت که این ممکن است همیشه مفید نباشد. درحالی که او ای اِی به حس سیری پس از مصرف غذا کمک می کند، اما می تواند باعث عادت به خو*ردن غذاهای چرب شود و به چاقی مفرط منجر شود. ربکا وود مدیر "ای آر تی" (Alzheimer's Research Trust) گفت: "این تحقیقی جالب است و درک ما را از تاثیری که رژیم غذایی می تواند بر فعالیت مغز داشته باشد افزایش می دهد. "وی افزود: "درحالی که این مطالعه حاکیست که غذاهای چرب می تواند به تشکیل خاطرات بلند مدت کمک کند، یک رژیم متوازن سالم هنوز بهترین اندرز برای کاهش خطر ضعف قوای مغزی است."
     
    Anoosh از این پست تشکر کرده است.