1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

دوازده اصل مقدس کارما.

شروع موضوع توسط Anoosh ‏30/4/21 در انجمن سایر رشته ها

  1. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏11/12/10
    ارسال ها:
    1,922
    تشکر شده:
    4,161
    امتیاز دستاورد:
    113
    ببین من چیز پیچیده ای نگفتم که این همه حرفای قلمبه سلمبه داری برام مینویسی. مدرک این بابا چیه؟ اگه قابل درک نیست بگو بیشتر توضیح بدم
     
  2. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏11/12/10
    ارسال ها:
    1,922
    تشکر شده:
    4,161
    امتیاز دستاورد:
    113
    چیزی به اسم کارما اصن موضوعیت علمی نداره - یه افسانه اس که مردم برای این که بتونن بدون دین داشتن کار اخلاقی بدن درست کردن
     
  3. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,409
    تشکر شده:
    26,354
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    حرف قلمبه سلمبه ای نزدم
    برای من کاملا قابل درکه و شما اگر میتوانی هر کدام اصول فوق را یک به یک مطرح و در رد ان مطلب بنویسید
    و الا همین طور عصبانی شدن و رد کردن موضاعاتی که برایتان قابل درک نیست نشانه لجبازی و روشنکر نمایی بیمورد است
     
  4. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,409
    تشکر شده:
    26,354
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    بقول فردوسی که لابد به نظر شما سراسر شاهنامه اش افسانه و غیر علمی است
    تو این را دروغ و فسانه مدان
    به رنگ فسون و بهانه مدان

    ازو هر چه اندر خورد با خرد
    دگر بر ره رمز و معنی برد
     
  5. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,409
    تشکر شده:
    26,354
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    دکتر هایرفیلد بیان کردند که چطور قانون کارما را می توان از طریق 12 اصل برابر و مهم توضیح داد . او می گوید که این اصول به عنوان یک نقشه جاده در کمک به ما برای درک ماهیت حیات خدمت می کنند . و وقتی ما کاملا این جنبه های مختلف کارما را درک کنیم ، می توانیم حقیقتا در زندگی مان قدرت یابیم .
    12 اصل : اصل بزرگ خلقت ، تواضع ، رشد ، آینه ها ، همزمانی ، جهت و انگیزه ها ، تمایل ، اینجا و اکنون، تغییر ، بردباری و پاداش ، ارزش و تعالی .
    دکتر هایر فیلد برخی از مفاهیم اصلی کارما را به ما معرفی می کنند که در ابتدای کتابشان با عنوان "اصل بزرگ : هر آنچه بکارید ، همان را درو خواهید کرد " مطرح کرده اند
    .

    دکنر هایرفیلد :
    اگر شما اصل بزرگ را درک کنید ، آنگاه به آسانی بقیه آنها را نیز درک خواهید کرد . اگر ما به هر عمل ، فکر یا کلمه یا عواطفی که شما دارید به عنوان دانه ای برای صحبت بنگریم ، آنگاه شما آن دانه را می کارید . چه چیزی می خواهید برداشت کنید ؟ چه چیزی می خواهید از آن محصول به دست آورید ؟ شما اکنون می کارید ، فردا رشد می کند . این باغ شما است و شما تنها کسی هستید که آن را در آن می توانید درو کنید . هیچکس دیگری نمی تواند .

    اصل خلقت
    این اصل ، قدرتی است که همه ما داریم . شما هر ثانیه از هر دقیقه از هر ساعت از هر روز زندگی تان را به شیوه ای که دقیقا می خواهید خلق می کنید . مفهوم نهفته در اصل خلقت همچنین مالکیت شخصی از چیزی است که شما خلق کرده اید . من نمی توانم شما را به خاطر چیزی سرزنش کنم . می توانم تنها مالک چیزی باشم که خلق کرده ام و احساس می کنم ، این امر در کنترل شما نیست . بنابراین اگر خودرویی ، یک حساب بانکی ، یا یک خانه شما را خوشحال می کند ، اگر کودکانتان یا همسرتان شما را خوشحال می کند ، شما ابدا هیچ کنترلی بر شادی تان ندارید . این کنترل صفر است . هر چیزی که احساس می کنید ، هر آنچه که فکر می کنید ، نتیجه یک بازگشت "کارمایی" است . من کسی هستم که ابتدا آن را به وجود می آورم . وقتی وقایعی در زندگی مان رخ می دهد ، برای این است تا به ما آموزش بدهد. تنها شما می توانید شرایط را تغییر دهید .
     
  6. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,409
    تشکر شده:
    26,354
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    اصل تواضع در این عبارت جمع می شود : "بر هر چه مقاومت کنید ، جلوی شما ایستادگی می کند ."
    به عبارت دیگر ما مشکلات خودمان را خلق می کنیم به ویژه از طریق انکار یا عواطف منفی آنها را خلق می کنیم . دکتر هایرفیلد درس تواضع را در حالی که در صومعه کشور تبت یک راهب بود ، آموخت . در آنجا او مجبور شد تا با بزرگ ترین رقیبش یعنی ترس روبرو شود .

    دکتر هایرفیلد :

    من داستان ببر را تعریف می کنم که چطور من و او با هم دیدار کردیم .
    یک روز من در دشت بودم و استاد گوبسانگ گفت : "مرد جوان ، بزرگ ترین ترس شما چیست ؟"
    من گفتم :"یک مرگ دردناک تدریجی ."
    چند روز بعد ، "رینپوچ" یا "ابوت" صومعه شخص محترم یک نفر را به دشت فرستاد تا من را پیش او ببردو او را ببینم و او از من خواست تا قدری ادویه و نخ و دکمه را از روستا بردارم . من به درب جلویی صومعه رفتم و حدود 6 متر دورتر از در بودم و در آنجا یک ببر بنگال ، درست در وسط راه ایستاده بود . من خشکم زد . من حدود 6 متر از در دور بودم ، او تقریبا 90 متر از من دورتر بود ، بنابراین من می توانستم به راحتی به سمت در بروم ولی نمی توانستم حرکت کنم . ناگهان او بسیار آرام شروع به حرکت کرد ، هر بار یک پنجه نزدیک تر ، و سپس او شروع به سریع تر آمدن کرد و من هنوز نمی توانستم حرکت کنم . و آخرین چیزی که به خاطر آوردم دیدم که این ببر فقط در هوا جهید . حالا من حدود 76 کیلوگرم بودم و این ببر حدود 180 کیلو گرم بود و او درست بر روی من فرود آمد . من فریاد زدم . این ببر سر من را لیس می زد . دندانش بر روی کاسه سر من بود و من اصلا متوجه نشدم که او من را گاز نمی گیرد . و سپس ناگهان صدای خنده شنیدم . من ببر را از روی سرم کنار زدم و چرخیدم و نگاه کردم ، در آنجا "لوبسانگ" ، "لاما کیلا" و دو راهب دیگر بودند . آنها به شدت در حال خندیدن بودند .
    وقتی من در رودخانه پایین رداهایم را می شستم ، "لوبسانگ" و ببر به پایین آمدند و "لوبسانگ" داستان را به من گفت . مادر ببر شکار شده بود و آنها او را در کنار درب جلویی صومعه پیدا کرده بودند . و آنها او را از دو ماهگی بزرگ کرده بودند و تمام چیزی که او می شناخت ، راهبان بودند . اما من بهترین دوستی را با آن ببر داشتم . و من کاملا از ترس از مرگ به ویژه "مرگ تدریجی دردناک" درمان شدم .
    بنابراین ، این چه ارتباطی با کارما دارد ؟ کارما یا ترس ، بزرگ ترین مانع در "کارما" است و در نهایت بر شما اثر می گذارد . اکنون اگر شخصی با ترس زندگی کند ، آنگاه همیشه چیزهایی را به سوی خود می آورد که سبب ترس خودش می شود و همه چیز زیر ذره بین قرار می گیرد .
     
  7. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏11/12/10
    ارسال ها:
    1,922
    تشکر شده:
    4,161
    امتیاز دستاورد:
    113
    به نظرت الان من عصبانی شدم؟ چرا اینطور فکر میکنی؟ چون به ساحت مقدس تو بی احترامی شده؟ به اسب شاه گفتن یابو؟ این بازیا برای یه قرن پیشه عزیزم. الان مردم خر نیستن.
    یه سوال واضح ازت کردم بازم داری می زنی به کوچه علی چپ. گفتم مدرک این بابایی که اینقدر بهش گفتی آقای دکتر چیه؟ سوال سختیه؟ یا جواب سختی داره:برقراری عزیز:
     
  8. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏11/12/10
    ارسال ها:
    1,922
    تشکر شده:
    4,161
    امتیاز دستاورد:
    113
    نه شاهنامه کاملن علمیه. چند روز پیش اتفاقن رستم رو دیدم و ازش خواستم که یه نمونه از شاخ دیو سفید که کلاه سرش بردارم. شاید برای درمان کرونا موثر باشه.
    امثال تو حالمو به هم میزنید. به دنبال چیزایی میرید که توی اجتماع بتونین خودتون رو مطرح کنین. مثلن کارما یا شاهنامه. بعدش وقتی زیر سوال میرید شلوغ میکنید.
    یعنی واقعن تو تمام شخصیتت یه ذره مردونگی نیست؟
     
  9. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,409
    تشکر شده:
    26,354
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    اولا اسب شاه و یابو برازنده من که نیست حالا شما خود دانید
    ثانیا این را هم که جواب بدهم با توهین ایراد دیگری میگیرید
    ثالثا من شما را ایگنور میکنم همین الان . بنابراین از این ببعد هر چه بگویید و بنویسید من نمیبینم و طبعا بیجواب میماند تا مبادا مجددا تشنج و نا آرامی در سایت ایجاد بشه .
    رابعا شما هم میتوانید منو ایگنور کنید تا خضعبلاتم را نخوانید
     
  10. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏11/12/10
    ارسال ها:
    1,922
    تشکر شده:
    4,161
    امتیاز دستاورد:
    113
    انتظار بیشتری هم ازت نداشتم البته - کسایی که مثه تو حول این چرت و پرت ها زندگی می کنن خیلی زیادن. هومیوپاتی، انرژی سنگ ها، کارما، قانون جذب، کائنات ...
    ولی خوب به صورت مشخص جوابی نداشتی که بدی. اینو بکن یه درس عبرت. نه برای این که حرف نزنی بلکه برای این که راه زندگیتو اینجوری انتخاب نکنی
    تو یه نفر هستی مثل باقی مردم که دنبال هر چی باهاشون بسازه میرن و فکر نمیکنن که اصن این از کجا اومده و از کجا معلوم که واقعی باشه و درست.