1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

پیش بینی گرد و خاک، رعد و برق و باد شدید در اکثر نقاط کشور

شروع موضوع توسط m naizar ‏29/4/21 در انجمن اخبار حوادث

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,341
    تشکر شده:
    99,381
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    پیش بینی گرد و خاک، رعد و برق و باد شدید در اکثر نقاط کشور
    [​IMG]صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده ۱۰ اردیبهشت در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، جنوب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های سمنان، مازندران، تهران و گیلان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و همچنین گرد و خاک در برخی نقاط پیش بینی می شود.
    مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شدت بارش ها در خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان پیش بینی می شود و در این مناطق احتمال وقوع تگرگ وجود دارد.
    وی ادامه داد: روز شنبه ۱۱ اردیبهشت با تقویت جریانات ناپایدار تراز میانی در استان های واقع در شمال غرب، برخی نقاط غرب کشور، شمال شرق کشور، سواحل خزر و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق گرد و خاک و بارش تگرگ پیش بینی می شود، این شرایط بعدازظهر شنبه در استان های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس یزد و اصفهان پیش بینی می شود.
    ضیائیان تاکید کرد: در مناطقی که ذکر شد، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها، صاعقه و برق گرفتگیدر مناطق مستعد، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک و شکستن درختان پیش بینی می شود؛ در این راستا ضرورت دارد خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها، امتناع از کوهنوردی، عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و تحکیم سازه های موقت در دستور کار باشد.
    مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور غیر از ایلام و جنوب استان های فارس و بوشهر و خوزستان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق گردوخاک تداوم دارد.
    وی اظهار داشت: روز شنبه ۱۱ اردیبهشت در شمال غرب کشور کاهش نسبی دما را داریم و روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان های ساحلی خزر، استان های واقع در دامنه جنوبی البرز و شمال شرق کشور، کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.
    ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز جمعه ۱۰ اردیبهشت صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۸ و ۲۰ درجه خواهد بود.
    مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.
     
    Anoosh و M @ H @ K از این پست تشکر کرده اند.