1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

علت داغ شدن جاروبرقی

شروع موضوع توسط golia70 ‏22/4/21 در انجمن بازارچه انجمن

  1. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏22/2/21
    ارسال ها:
    213
    تشکر شده:
    20
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]
    تا به حال این اتفاق برایتان افتاده است که خورده یا تکه ای از مواد خوراکی بر روی زمین ریخته باشد و شاهد جمع شدن مورچه ها بر روی زمین باشید؟ آیا از تجمع موریانه ها خسته نشده اید؟ آیا گرد و غبار ناشی از باد شما را خسته نکرده است؟ و هزاران علت دیگر که راه حلشان در دست یک وسیله برقی پر کاربردی می باشد که کار شما را بسیار راحت و آسان می کند. جاروبرقی در بسیاری از موارد باعث شده تا دیگر نگران کثیفی های ناشی از باد، ریختن مواد غذایی و … نباشید. اما در برخی از اوقات به دلیل استفاده زیاد از آن این اتفاق می افتد که موتور آن داغ می کند. در این مقاله از سایت نمایندگی سامسونگ می خواهیم در مورد همین موضوع یعنی علت داغ شدن جاروبرقی با هم صحبت کنیم و به تمامی سوال هایتان پاسخ بدهیم. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

    به نقل از سایت hunker :

    Vacuum cleaners keep our homes tidy and fresh. With age or excessive use, though, a vacuum cleaner motor begins to lose power, causing wear on other parts and weakening the vacuum’s cleaning suction…

    جاروبرقی ها خانه های ما را مرتب و تازه نگه می دارند. اگرچه با افزایش سن یا استفاده بیش از حد ، موتور جارو برقی شروع به از دست دادن نیرو می کند و باعث ساییدگی سایر قسمت ها و ضعف مکش تمیز کننده خلا می شود. با تلاش موتور برای انجام کار ، داغ و داغ می شود و در نهایت بیش از حد گرم می شود. نتیجه آن بوی عجیب و ناخوشایند و جارو برقی است که از تأمین انرژی و کار مجدد آن خودداری می کند. بیشتر اوقات این نتیجه فقط موقتی است. مراحلی وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل و جلوگیری از بروز مجدد آن انجام دهید.

    علت داغ شدن جاروبرقی


    وقتی موتور جارو داغ می کند، بوی بدی از آن بلند می شود که مانند بوی سوختگی می باشد. حال در این بخش و بخش های دیگر به دنبال علت این سوال هستیم که چرا این موتور در برخی از مواقع به شدت گرم می شود؟ همچنین در ادامه این موضوع در مورد ترفند هایی که پیش رویتان قرار می دهیم صحبت می کنیم. پس سعی کنید مطالعه این مقاله را از دست ندهید چون ممکن است دلایلی باشد که شما حتما از آن بی خبر بوده اید.

    چه دلیل یا دلایلی سبب می شود تا موتور جاروبرقی بیش از حد گرم شود؟
    [​IMG]
    عملکرد و کارایی مناسب جاروبرقی تنها به یک قسمتش بستگی دارد و آن قسمت نیز موتورش می باشد چون اگر این جزء به خوبی کار نکند هرگز نمی توانید به واسطه آن مکان هایی را که کثیف هستند تمیز کنید. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در بسیاری از مواقع گرم شدن موتور حالتی عادی دارد اما اگر میزان و درصد آن تا بازه زمانی 20 الی 30 دقیقه هم طول کشید، سریعاً خاموشش کنید و جالب است بدانید که اصلا خود سیستم موتورعملیات خاموش شدن را انجام می دهد تا مبادا آسیبی به آن برسد.

    (البته این جریان تنها مختص دستگاه هایی است که ترموستات دارند) اما در زمان هایی که جاروبرقی زود به زود خاموش یا داغ شد پی به این موضوع ببرید که مشکلی به وجود آمده است و در صدد رفع آن بر بیایید. پس کاری که باید در این گونه مواقع انجام بدهید این است که به دنبال علت یا علت هایی باشید که باعث داغ شدن موتور شده اند و برای افزایش دادن عمر وسیله تان بهتر است که سریعاً اقدام کنید و آن ها را سر سری نگیرید.

    این نکته را هیچ گاه فراموش نکنید:

    به غیر از داغ شدن، به مشام رسیدن بوی بد، ممکن است چنین زمان هایی به صورت ناگهانی صدای نا به هنجاری به گوشتان برسد یا لرزشی در آن احساس کنید. همه این ها نشان دهنده این است که موتور ایراد پیدا کرده است. به مواردی که برایتان شرح می دهیم دقت نمایید چون در خرابی موتور دخیل می باشند که به صورت زیر هستند:

    1. خرابی ترموستات (سنسوری برای خاموش کردن جارو بعد از گذشت 10 دقیقه می باشد.)
    2. خرابی برد الکترونیکی جاروبرقی
    3. نیم سوز شدن موتور
    4. زیاد بودن بار موتور
    5. عمل نکردن کلید گریز از مرکز
    6. پر بودن کیسه زباله، کثیف بودن ***** جاروبرقی و مسدود بودن لوله
    7. خراب بودن فن موتور
    اگر بخواهیم در مورد ترموستات کمی توضیح دهیم تا با آن آشنایی پیدا کنید باید بگوییم وسیله ای است که امروزه بنا به پیشرفت فناوری در اکثر جاروبرقی ها موجود است و ساختار آن به گونه ای است که پس از گذشت 10 دقیقه از کار کردن با آن، موتور خاموش می شود حال اگر چنین چیزی اتفاق نیفتاد و بوی داغ شدن را احساس کردید مطمئن باشید که ترموستات شما عیب پیدا کرده است و در صورت خرابی آن را تعویض نمایید.

    [​IMG]
    و اما در مورد برد الکترونیکی نیز باید بگوییم که در پاره ای از موارد ترموستات درست می باشد اما به دلیل این که اطلاعات به درستی به برد داده نشده اند، پس از گذشت 10 دقیقه خاموش نمی شود. نیم سوز شدن موتور هم می تواند بخاطر اتصالی کردن یا نیم سوز شدن سیم پیچ اصلی یا سیم پیچ فرعی باشد. حتی کثیف بودن ***** هوا، یا پر بودن مجفظه جاروبرقی بر عملکردش تاثیر به سزایی می گذارد. حتی فن موتور و خرابی اش که یک اصول کاملا طبیعی است و اصلا ربطی به مارک و برند دستگاهتان ندارد را مرتبا چک کنید و می دانید در این گونه مواقع نیز باید فن را حتما عوض کنید.

    همه این 7 مورد بالا را نمی توانیم به صورت کاملا تک تک و مجزا برایتان شرح بدهیم اما برای دانستن و کسب اطلاعات بیشتر می توانید ویدیو های آموزشی لازم را که در مقاله و در صفحه های مجازی مختلف مانند یوتیوپ، آپارات، ایسنتاگرام و … وجود دارد مشاهده کنید و در مورد آن ها آگاهی پیدا نمایید. و یا با نمایندگی تعمیر جاروبرقی سامسونگ تماس گرفته و توسط کارشناسان ما راهنمایی شوید.
    https://samsungrepairco.com/ منبع :p