1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

کنترلر مرکزی چیست؟

شروع موضوع توسط abatil ‏20/4/21 در انجمن بازارچه انجمن

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏19/4/21
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    یکی از اجزای ساختمان هوشمند هاب یا کنترل کننده مرکزی، همون قلب تپنده سیستم هوشمند ساختمان هستش. وظیفه هاب اینه که دستوراتی مد نظر کاربر هستش رو دریافت کنه و اونها رو به اجزای خانه هوشمند ارسال کنه تا اون دسته از تجهیزاتی که مدنظر کاربر هستن، اون دستورات رو اجرا کنن. یکی دیگه از کارکرد های هاب برقراری ارتباط بین همه اجزای خانه هوشمند هستش. روش کار هاب هم به این شکله که به وسیله پروتکل هایی که کاربر جهت ارسال دستورات و تعریف برنامه ها ایجاد کرده با دیگر اجزای ساختمان هوشمند مرتبط میشه و بین همه اونها هماهنگی بوجود میاره. هاب ها همه تجهیزات خانه هوشمند را از پخش کننده فیلم و موسیقی گرفته تا سیستم های امنیتی و چراغ ها با یکدیگر مرتبط و آنها را کنترل میکند. هاب ها مدل های مختلفی دارن که هرکدوم از اونهارو معرفی میکنیم.
    اقسام کنترل کننده مرکزی
    ۱ـ هاب های کنترل پذیر

    این نوع هاب هوشمند و انعطاف‌پذیر می‌باشد. بدین معنی که هر یک از درگاه‌های آن توسط مدیر شبکه از طریق نرم‌افزار می‌توانند فعال یا غیرفعال شوند.
    ۲ـ هاب های مستقل
    این نوع هاب برای یک گروه از کامپیوترهایی که به‌طور مجزا از کل شبکه کار می‌کنند، به کار می‌رود.
    ۳ـ هاب های پیمانه ای
    این نوع هاب با یک کارت یا شاسی همراه است و توسط این کارت می‌توان تعداد درگاه‌های آن را افزایش داد.
    ۴ـ هاب های پشته ای
    این نوع هاب شبیه هاب مستقل میباشد با این تفاوت که تعدادی از اوهارو میشه مثل یک پشته به هم دیگه متصل کرد.
    برند های مختلف هاب
    zipato
    یکی از محصولات پر کاربرد و پروش شرکت زیپاتو در حوزه خانه هوشمند(Smart Home) و اینترنت اشیا کنترل کننده مرکزی زیپاتو هستش. این دستگاه شامل تعدادی سنسور و ماژول سخت افزاری است که می تواند جایگزین محصولات خانه هوشمند شما شود. ضمن آنکه از دو پروتکل Z-Wave و Zigbee پشتیبانی می کند.

    orvibo
    هاب مرکزی orvibo به عنوان مغز متفکر خانه هوشمند اورویبو محسوب می شود. این هاب وظیفه هدایت و ارتباط بین قطعات زیگبی اورویبو از جمله کلیدها و سنسورها ایفا می کند. به وسیله این هاب کاربر می تواند از راه دور و توسط سرور Orvibo فرمان های مختلف به سیستم هوشمند ارسال نماید
    geeklink
    کنترلر Geeklink Pai وسیله ای است برای کنترل ریموتهای Ir درخانه. تمامی ریموت های Ir خانه از جمله تلویزیون، اسپلیت، پخش کننده موسیقی و … را به آسانی می توانید برای این دستگاه تعریف کنید. با استفاده از اپلیکشین Geeklink نصب شده بر روی موبایل خود می توانید صدای تلویزیون کم یا زیاد و یا حتی کانال عوض کنید.
     
    Ehsan64 از این پست تشکر کرده است.