1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

باد گرم کولر گازی و بررسی دلایل آن

شروع موضوع توسط golia70 ‏14/4/21 در انجمن بازارچه انجمن

  1. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏22/2/21
    ارسال ها:
    208
    تشکر شده:
    19
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]

    کولر گازی یکی از وسایل مهم و اصولی است که کاربرد فراوانی دارد اما خب در پاره ای از موارد بنا به دلایلی سبب می شود تا مشکلاتی در راستای آن وجود داشته باشد. درست است که وسایل برقی با گذشت زمان از طول عمرشان کاسته می شود و مشکلاتی را با خود در پی دارند اما این راهم بدانید که اگر در مراقبت و نگهداری آن ها کوشا باشید می توانید سال های سال آن را داشته باشید. یکی از مشکلات رایجی که ممکن است در بازه زمانی خاصی برای وسیله برقی شما به وجود بیاید این است که چرا کولر گازی باد گرم می دهد؟ اصلا چنین اتفاقی برایتان افتاده است یا گرفتار مشکلات دیگری شده اید؟ در ادامه بیشتر برایتان خواهیم گفت چون دانستن برخی از مسائل به شما کمک شایانی در تصمیم گیری های آسان و راحت می کند. پس پیگیری مقاله را از دست ندهید.

    چرا کولر گازی باد گرم می دهد؟
    [​IMG]
    در این بخش می خواهیم تنها به این امر بپردازیم که دلیل کاهش سرمای کولر گازی در چیست و علت یابی بکنیم. به عبارتی دیگر چرا یک اسپیلت در زمان درست خودش به خوبی کار نمی کند و همه این جریان ها بستگی به چه عواملی دارد؟ با این که این موضوع را می دانید اما لازم به ذکر است که این وسیله برقی خانه شما دائما در حال کار کردن است و جزو وسیله هایی است که تابستان و زمستان نمی شناسد و این باد گرم دادن آن هم در ایامی که خودتان می دانید غیر قابل تحمل می باشد. برای پی بردن به علل ها با ما همراه باشید شاید شما نیز یکی از دارنده های این محصول خانگی باشید. داخل پرانتز این را در ذهنتان داشته باشید که تفاوتی ندارد دستگاهتان از چه نوع یا برندی باشد مهم این است که خراب شده و ما به دنبال علت های اصلی آن هستیم.

    آیا می دانید که علت های باد گرم زدن کولر گازی چه می باشند؟
    1. عدم سرویس کردن یا تنظیم آن
    وقتی وسیله ای را می خرید حتما دفترچه راهنمای آن یا اطلاعات لازم را در رابطه با آن کسب نمایید هدف از گفتن چنین موضوعی این است که شما وسیله ای را دارید یا می خرید و بدون هیچ گونه توجهی به آن از آن استفاده می کنید. عدم سرویس کردن یا تنظیم چنین وسیله ای سبب می شود که به مرور زمان گرد و غبار و خک های ریز و درشتی بر روی پنجره های آن بنشینند و مانع از کارایی خوب آن شوند در نتیجه راه حل نهایی این است که هر ند وقت یک بار یا در نهایت یک بار در سال این کار را انجام بدهید مانند شستشو، روغن کاری و …

    • ***** هوای اسپیلت گرفته باشد
    تمیز بودن ***** هوای کولر گازی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید آن را از هر گونه کثیفی تمیز نمایید. در واقع با چنین کاری شما باعث می شوید تا جریان هوا به درون کولر گازی به خوبی راه پیدا کند و اصلا به مشکلی بر نخورد. تازه بد تر از آن این است که کویل هایی که باعث خنک کردن هوا می شوند، حالتی برفکی مانند به خودشان بگیرند و در نتیجه مسدود شدن را بیشتر باعث شوند. همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا جریان باد به راحتی و آسانی نتوانند حرکت یا عبور نمایند و در نهایت باد خروجی حاصل از آن گرم می شود. ترفندی که می توانید در این گونه مواقع بزنید این است که ***** را عوض نموده یا با محلول سرکه و آب و نمک آن را شستشو بدهید.

    • گاز کمپرسور احتیاج به شارژ کردن داشته باشد
    اولین نکته مهم و اساسی این است که ممکن است در حالت گاز کردن نشتی وجود داشته باشد. بنابراین نیاز است که این نشتی را بگیرید و سپس اقدام به شارژ کردن بکنید. حال برای بقیه زمان هایی که مطمئن هستید که وسیله دچار نشتی نمی باشد، کولر گازی را بایستی هر چند وقت یک بار شاژر نمایید در غیر این صورت از باد خنک تبدیل به باد گرم می شود و این حالت غیر قابل تحمل می باشد. تنها ترفندی را که می توانید در این موقع به کار بگیرید این است که با متخصصین و کارشناسان در این زمینه صحبت نموده و مشکل را تا دیر نشده است بر طرف نمایید.

    • فن را بررسی کنید
    این امکان همیشه وجود دارد که فن یا همان موتور فن سوخته باشد در چنین مواقعی شروع به باد گرم کردن می زند. به عبارتی دیگر با قطع شدن سیم ها یا اتصالی آن ها یا سوختگی فن شما باد گرم را حس خواهید کرد و باید مشکل را بر طرف نمایید. یکی از راه حل های موجود این است که کارشناس مربوطه فن را آنالیز کند و سپس دستور بدهد که چه کاری را انجام بدهید برای دستگاه بهتر است. اصولا در این گونه مواقع یعنی سوختگی یا معیوب بودن بیان می کنند که آن را تعویض نمایید.

    نتیجه گیری های پایانی

    علت های خرابی فن کولر گازی می تواند خازن ها، بلبرینگ های فن باشند، نیم سوز شدن برد کولر گازی باشد و … بنابراین خیلی خیلی این وسیله برقی پر کاربردی را جدی بگیرید. حتی به مطالب مفیدی که برایتان به صورت مفصل و کامل شرح دادیم دقت فراوان داشته باشید تا مبادا با گذشت زمان به مشکل بر بخورید. اگر بنا به دلایلی مثل روشن نشدن کولر گازی، یخ زدگی آن، کار نکردن ریموت آن یا حتی با فشار دادن دکمه ریموت روشن نشود و … مشکلاتی از این قبیل. حتما نسبت به تعمیر کردن و سرویس دهی آن اقدام نمایید. چنین مواردی به مرور زمان می تواند برای شما دردسر ساز باشد و بعدا خسارت های جبران ناپذیری را برای شما به بار بیاورد.

    هر زمان که دچار مشکل شدید می توانید با نمایندگی تعمیرات کولر گازی فریجیدر تماس گرفته و بهترین باز خورد ها را داشته باشید. اگر هیچ نشانه ای ندیدید، سالی 1 بار آن را حتما سرویس کنید. چرا کولر گازی باد گرم می دهد

    منبع: چرا کولر گازی باد گرم می دهد؟ + راه حل های برطرف کردن آن
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏14/4/21