1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

گل مناسب برای مراسم ترحیم کدام اند؟

شروع موضوع توسط sima00 ‏13/4/21 در انجمن بازارچه انجمن

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏6/3/21
    ارسال ها:
    17
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    از گذشته در مراسم و مهمانی های مختلف و یا مناسبت های گوناگون، در غم و شادی ها ، هدیه دادن گل مرسوم بوده است. گل را برای مراسم های مختلف از مراسم روز خواستگاری، روز تولد، سالگرد ازدواج، مراسم ختم، مراسم سالگرد و ... میتوان هدیه داد. این گلها به نشانه عشق، ابراز همدردی و همیاری، محبت، تشکر و ... هستند. دادن هدیه دادن گل مناسب برای هر مراسم از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد گل مناسب برای مراسم ترحیم اطلاعاتی را ارائه دهیم تا با دانش کافی بتوانید گل مورد نظر خود را تهیه کنید.


    یکی از نکاتی که برای گل ترحیم به آن باید توجه کنید، رنگ آن است. برای مراسم سوگواری، سالگرد معمولا از رنگ های تسلی بخش و آرام استفاده میکنند. رنگ های ملایم و رنگ های سفید رنگ های مناسب برای مراسم سوگواری هستند.

    گل هدیه دادن، در مراسم ختم برای ابراز همدردی با خانواده متوفی است، که می‌تواند به شکل های متفاوت مانند سبد گل، تاج گل و یا دسته گل باشد. تاج گل در بین تمامی موارد ذکر شده مرسوم تر است. شما با در نظر داشتن همه جوانب میتوانید انتخاب مناسبی برای ابراز همدردی داشته باشید .

    در مراسم سوگواری و عزاداری استفاده از تاج گل ترحیم مناسب است. . معمولا در سازمان های مختلف در ایام های عزاداری یا سوگواری از تاج گل و یا خرید گل استفاده می کنند.
    انواع گل های متنوعی برای تسلیت موجود است که هر کدام مفاهیم متنوعی دارند، و نشانگر مفهوم خاصی هستند در ادامه به صورت مختصر چندین مورد رایج آن ها را نام خواهیم برد و در مورد آنها توضیح میدهیم.
    • گلایل


    گلایل به عنوان یکی از گل های عرض تسلیت و ابراز همدردی به کار می رود. معمولاً این گل را در تاج گل یا سبد گل تسلیت مشاهده می کنیم.

    پر گل بودن گلایل از عمده دلایل استفاده گلایل برای مراسم ختم است. پر طرفدار ترین رنگ گل گلایل سفید آن است. رنگ سفید نماینگر صداقت، پاکی است. در مراسم ختم نیز بیانگر آمرزش برای عزیز از دست رفته است. شما با تقدیم کردن گلایل برای فرد متوفی، طلب آمرزش خود را نشان می دهید. به همین علت گلایل یکی از بهترین گل ها برای عرض تسلیت است. رنگ سفید گل گلایل هارمونی بسیار تاثیر گذاری بر انواع گل ها داشته و انتخاب مناسبی برای پس زمینه سبد گل یا تاج گل است.
    • رز


    رز یکی از زیبا ترین گل های دنیا است که در سراسر دنیا محبوبیت بسیاری دارد. در سال های اخیر از این گل برای بیان تسلیت نیز استفاده می شود. شما با خرید جعبه گل رز می توانید غم و همدردی خود را ابراز کنید. معمولاً مردم این گل را می پسندند. گل رز با توجه به تنوع رنگی که داراست ، در تاج گل ترحیم نیز کاربرد دارد.رز قرمز است نشان دهنده عشق حقیقی و رز زرد را نماد دوستی عمیق و طولانی است. رز سفید برای عرض تسلیت و ابراز همدردی گل مناسبی است و با هارمونی که دارد باعث تسلی خاطر خانواده متوفی خواهد شد. رنگ سفید سمبل بی گناهی و پاکی است.