1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

موارد مهم برای کاشت، نگهداری گل آلوئه ورا در آپارتمان(بخش دوم)

شروع موضوع توسط sima00 ‏13/4/21 در انجمن گل و گیاه

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏6/3/21
    ارسال ها:
    17
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    در این بخش قصد داریم شما را با یک گل مناسب آپارتمان به نام گیاه آلوئه ورا آشنا کنیم. همچنین شما با خواندن این مطلب با چگونگی پرورش گل مخصوص آپارتمان نیز آشنا خواهید شد، پس با ما همراه باشید.

    از چه کودی استفاده کنیم؟

    یکی از مواردی که برای رشد و پرورش گل و گیاهان لازم است، کود می باشد. شما بایستی از کود رقیق(آبکی) و یا از نوع نمیه قوی (10-40-10) برای رشد این گیاه استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر خاک گیاه خاصلخیز نباشد، بایستی از کود نیمه قوی استفاده شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید تا این گل مناسب آپارتمان به خوبی رشد کند این است که بایستی کود نیمه قوی را در هر ماه یکبار از اول فضل بهار تا آخر فصل تابستان، به این گل مخصوص آپارتمان داد. از کود های گرم و ارگانیک می توان در گیاهانی که در محیط باز بیرون کاشته شده اند، استفاده کرد. شما می توانید با ارسال تاج گل آلوئه ورا برای دوستانتان و آشناینان آنها را خوشحال کنید.


    خاک آلوئه ورا و تعویض گلدان

    مرغوب ترین خاک برای رشد گیاه آلوئه ورا ترکیبی از ماسه یا پولیت 40 درصدی با خاک برگ می باشد. توجه داشته این خاک ترکیبی بایستی در یک گلدان سفالی ریخته شود و سپس این گل مناسب آپارتمان در آن کاشته شود. نکته ی دیگری که درباره این گیاه وجود دارد این است که بایستی در هنگام خرید گلدان برای این گل مخصوص آپارتمان به سایز گل توجه شود. توجه داشته باشید از خرید گلدان کوچک برای این گیاه بپرهیزید. شما می توانید با ارسال آلوئه ورا برای دوستانتان و آشناینان آنها را خوشحال کنید

    زمان تعویض گلدان گیاه آلوئه ورا یک سال بعد از کاشت آن است زیرا در این زمان ریشه های این گیاه به اندازه کافی رشد کرده اند. زمان مناسب تعویض خاک این گل مناسب آپارتمان نیز هر 6 ماه یکبار است. نکته ای که باید در هنگام عوض کردن خاک این گل مخضوص آپارتمان به آن توجه کرد این است باید حواستان باشد زهکشی گلدان را مسدود نکنید؛ زیرا وجود زهکشی از فاسد شدن ریشه گیاه جلوگیری می کند. شما می توانید با ارسال تاج گل آلوئه ورا برای دوستانتان و آشناینان آنها را خوشحال کنید.

    تکثیر گیاه آلوئه ورا

    برای اینگه گیاه آلوئه ورا را تکثیر کنید چند روش وجود دارد ولی ساده ترین راه برای اینکه این گل مناسب را در خانه تکثیر کنیم، پاجوش است. پاجوش ها یا جوانه ها در قاعده این گل مخصوص آپارتمان هر 6 ماه یکبار رشد می کند. این روش یعنی این جوانه ها بهترین و ساده ترین راه تکثیر گیاه آلوئه ورا در خانه می باشد.

    این روش به این صورت است که به آهستگی و خیلی آرام این جوانه ها را با ریشه از گیاه جدا کنید و آن را در گلدانی دیگر بکارید. با این کار بعد از گذشت سه هفته مشاهده خواهید کرد که ریشه های گیاه رشد خواهند کرد و یک گل آلوئه ورا را به وجود خواهند آورند.

    نکات مهم قبل از خرید آلوئه ورا

    گیاه آلوئه ورا نیاز به نور فراوان و غیر مستقیم دارد.
    گیاه آلوئه ورا مشابه با کاکتوس می باشد و احتیاجی به آبیاری روزانه ندارد.
    گیاه آلوئه ورا احتیاجی به اسپری کردن برگ هایش ندارد.
    خاک گیاه آلوئه ورا نیز بایستی مثل خاک کاکتوس شنی باشد.

    توجه داشته باشید که هنگام تکثیر این گیاه و جدا کردن پاجوش های آن باید دقت کرد در معرض هوا قرار نگیرند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏13/4/21