1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

موارد مهم برای کاشت، نگهداری گل آلوئه ورا در آپارتمان(بخش اول)

شروع موضوع توسط sima00 ‏13/4/21 در انجمن گل و گیاه

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏6/3/21
    ارسال ها:
    17
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]

    یکی از گونه های گیاهی که جزو گل مناسب آپارتمان محسوب می شود و می توان آن را در منزل نگهداری کرد، گیاه آلوئه ورا می باشد. این گیاه علاوه بر اینکه منزل شما را زیباتر می کتد، خواص درمانی زیادی نیز دارد. بیشتر افرادی که از این نوع گل مخصوص آپارتمان در منزل خود دارد علاوه بر اینکه از زیبایی های آن استفاده می کنند، خیلی راحت و بدون دردسر از ژل داخل برگ های آن برای زیبایی پوست خود نیز استفاده می کنند.
    چنانچه شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به نگهداری این نوع گل مناسب آپارتمان علاقمند هستید؛ و نمی دانید شرایط نگهداری آن به چه صورت است، این مطلب را بخوانید تا با طرز نگهداری از گیاه آلوئه ورا آشنا شوید.

    طریقه نگهداری و پرورش گیاه آلوئه ورا

    ممکن است خیلی از شما این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چگونه از گیاه آلوئه ورا در منزل نگهداری کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که گیاه آلوئه ورا گیاهی شبیه به کاکتوس می باشد که به اسم هایی مثل صبر زرد و همین طور در هندوستان به نام «آیورودا» نیز شناخته می شود. افرادی که علاقمند به نگهداری این گل مخصوص آپارتمان هستند بهتر است بدانند که نگهداری از آن اصلا کار سختی نیست.

    افرادی که از این گیاه در خانه دارند برایشان به یک پایه ثابت در پذیرایی، تراس و یا اتاق خواب یا گلخانه تبدیل شده است. این گیاه علاوه بر زیبایی خواص درمانی فراوانی دارد و همین طور در برخی از موارد به صورت خوراکی یا موضعی استفاده می شود.

    دمای مناسب نگهداری آلوئه ورا

    گیاه آلوئه ورا جزو گیاهانی می باشد که اکثرا در مناطق گرمسیری و خشک پروش پیدا می کنند. این گیاه زیبا و درمانی به دمای 17 الی 24 درجه سانتی گراد احتیاج دارد و بهتر است بدانید که در گرما و سرمای زیاد از بین می رود. اگر قرار است از این گل مناسب آپارتمان در منزل خود نگهداری کنید بهتر است به دمای نگهداری ان بیشتر دقت کنید. اگر محل زندگی شما شب های سرد و روز های گرم دارد بهتر است از نگهداری این گیاه در خانه خود صرفه نظر کنید زیرا در این شرایط گیاه شما آسیب می بیند.

    یکی دیگر از مواردی که در نگهداری بهتر این گل مخصوص آپارتمان تاثیر دارد این است که بهتر است این گیاه را در برخی از ساعات روز به تراس یا بیرون ازخانه ببرید تا به آن نور آفتاب به صورت مستقیم بخورد.

    آبیاری گیاه آلوئه ورا

    برای آبیاری گیاه آلوئه اورا بهتر است بدانید که هر 22 یا 14 روز یک بار آن را زمانی که خاک آن خشک شد آبیاری کنید، زیرا که آبیاری بیش اندازه این گیاه موجب می شود که له آسیب وارد شود و خراب شود. توجه داشته باشید که آبیاری به این نوع گیاه بایستی به گونه ای باشد که آب از قسمت زهکش گلدان خارج نشود و اگر آب در زیر گلدانی شما جمع شد فورا آب داخل آن را خارج کنید. توجع کنید که آب اضافه موجب می شود ریشه گیاه فاسد شود. شما می توانید با ارسال گل آلوئه ورا برای عزیزانتان آنها را خوشحال کنید.


    نکته ی دیگری که درباره این گیاه زیبا وجود دارد این است که این گیاه در زمستان نیاز به آبیاری کمتری دارد. گیاه آلوئه اورا در زمستان به خواب می رود و به آب کمتری نیاز دارد، بنابراین بهتر است آبیاری آن را هر یک ماه یکبار انجام دهید تا گیاه آسیب نبیند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏13/4/21