1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چگونه ماندگاری عطر را بیشتر کنیم؟

شروع موضوع توسط Anoosh ‏12/4/21 در انجمن سبک زندگی

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,403
    تشکر شده:
    26,308
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    پیدا کردن عطری که مال بدن شما باشد خودش یک داستان مفصل دارد. باید بدانید که هر عطری با بوی بدن هر کسی متفاوت می‌شود و بوی یک عطر روی دو نفر ممکن است کاملا فرق داشته باشد. اگر بالاخره توانستید عطر خودتان را بیابید باید بدانید چطور ماندگاری آن را بیشتر کنید.

    هرچند گفتن این نکته لازم است که هر عطری ویژگی خودش را دارد برخی ماندگاری بیشتری دارند و برخی خط بوی بیشتری دارند. هر دو ویژگی هم برای استفاده از یک عطر جذاب است. اما باید بدانید استفاده از عطر مناسک و قوانینی دارد که اگر آن را رعایت کنید از خرید عطرتان پشیمان نمی‌شوید.

    اگر می خواهید ماندگاری عطر بیشتر شود از وازلین استفاده کنید.

    عطر روی پوست‌های خشک نمی‌ماند. به همین منظور بهتر است قبل از استفاده از عطر بدن را با لوسیونی که از اسانس همان عطر است مرطوب کنید و بعد عطر را روی آن بزنید تا عطرتان ماندگارتر شود. اگر لوسیون هم بو با عطرتان ندارید می‌توانید از وازلین استفاده کنید. مقداری وازلین بی‌بو به آن قسمت از بدن که می‌خواهید عطر بزنید بمالید،معمولا روی نبض مچ دست و یا پشت گوش. این راه موثرترین و کم هزینه‌ترین روش برای افزایش ماندگاری عطر است.
    برای ماندگاری عطر قبل از لباس پوشیدن آن را به تن خود بزنید.

    عطر شما نباید آخرین گزینه شما برای آماده شدن و بیرون رفتن باشد. در واقع باید اولین مرحله آماده شدن باشد. عطر ممکن است لباس و یا جواهرات شما را لک کند و همینطور اینکه مولکول های عطر برای پوست بدن ساخته شده‌اند ونه پارچه.پس قبل از لباس پوشیدن عطر بزنید.

    عطر را در نقاط درست بدن بزنید.

    از قدیم گفته شده است که عطر را به نبض بدن بزنید. معمولترین آن هم نبض مچ دست و پشت گوش است. شما همینطور می‌توانید عطر را پشت زانوها و داخل آرنج بزنید و حتی روی گلو، این نقاط بهترین جا برای پخش شدن بوی عطر هستند.

    برای ماندگاری عطر آن را روی نبض نمالید.
    خیلی‌ها این عادت بد را دارند که بعد از زدن عطر به مچ دست و یا هر جای دیگر آن را می‌مالند با این تصور که در اثر گرمای ایجاد شده عطر بهتر جذب می‌شود. اما وقتی شما عطر را روی پوست می‌مالید باعث می‌شوید بوی عطر تغییر کرده و از بین برود.

    برای ماندگاری بیشتر می‌توانید از ابر عطر استفاده کنید.

    یک راه دیگر برای اینکه همه بدن کامل بوی عطر بگیرد این است که عطر را در فضا بزنید و سریع از فضای عطری عبور کنید. هر چند این راه برای استفاده از عطر بسیار موثر است اما خیلی گران تمام می‌شود چون عطر زود تمام می‌شود. بنابراین برای عطرهای گرانتان این روش را پیاده نکنید.

    برای ماندگاری عطر خود به برس و شانه خود عطر بزنید.

    متاسفانه برخی خانم‌ها برای اینکه موهای خود را خوشبو کنند عطر را مستقیم به موی خود می‌زنند که این کار برای مو بسیار مضر است. میزان الکل عطر مو و ریشه آن را خشک می‌کند. اگر می‌خواهید موهایی خوشبو داشته باشید قبل از شانه زدن عطر را به برس خود بزنید بعد یک دقیقه صبر کنید که الکل آن بپرد و موهای خود را با آن برس شانه کنید.

    هرگز عطر را روی موی چرب و کثیف نزنید.

    اگر عجله دارید و وقت نمی کنید موهای خود را بشویید این اشتباه را نکنید که با زدن عطر به موهای خود بوی کثیفی آن را از بین ببرید. چون بوی عطر با چربی مو مخلوط می‌شود و بوی بدتری می‌گیرد. بهتر است موهای شما بوی خوب ندهد تا اینکه بوی بدی بدهد.
    برای ماندگاری بیشتر عطر آن را در جای مناسب بگذارید.

    اگر می‌خواهید بوی عطر شما تغییر نکند باید آن را در جای درست بگذارید. بوی عطر در مکان‌های گرم و نور مستقیم آفتاب از بین می‌رود. هیچ وقت عطر را خود نزدیک پنجره آفتاب‌گیر نگذارید. عطر را در جای خشک و خنک و تاریک نگه دارید. جعبه اصلی آن را دور نریزید و عطر را همیشه بعد از مصرف در جعبه خودش بگذارید تا زود نپرد.

    برای ماندگاری عطر خود به عمر و تاریخ عطر دقت کنید.

    بدون شک عطر و ادکلن از جمله زیورآلات نامرئی حساب می‌شوند که هر کسی باید به اندازه توانایی خود برای زیباتر جلوه دادن خود از آن استفاده کند. اگر می‌خواهید بوی عطرتان ماندگار باشد به تاریخ مصرف و عمر آن دقت کنید. معمولا عمر عطرها از ۳ تا ۵ سال است. اگر دیدید رنگ وبوی عطرتان تغییر کرده از آن استفاده نکنید.

    در آخر اینکه خیلی مهم است که با عطرتان خیلی اغراق نکنید. استفاده بیش از حد از عطر باعث سردرد خودتان و دیگران می‌شود. موضوع مهم این است که وقتی کسی نزدیک شما می‌شود شما بوی خوبی بدهید نه اینکه تصور کنید با بوی خود می‌توانید یک سالن و یا یک خانه را خوشبو کنید. مهمتر اینکه سلیقه عطری هر کسی با دیگری بسیار متفاوت است و از اینکه عطر شما را کسی نپسندد هیچ وقت ناراحت نشوید.