1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

10 ابزار دشوار برای نواختن موسیقی

شروع موضوع توسط Anoosh ‏6/4/21 در انجمن موسیقی

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,738
    تشکر شده:
    27,447
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    موسیقی این قدرت را دارد تا روح‌های خفته را بیدار و هشیار کند. در واقع طبع زیبا طلب انسان‌ها باعث به وجود آمدن موسیقی‌دانان و ابزارهای موسیقی شد. با 10 ابزار دشوار برای نواختن موسیقی آشنا شوید.


    10 ابزار دشوار برای نواختن موسیقی
    "موسیقی چیزی را بیان می‌کند که در قالب کلمه نمی‌توان آن را بیان کرد و چیزی را می‌گوید که نمی‌تواند نگفته بماند. "
    بعضی‌ها از موسیقی به عنوان روح جهان یاد می‌کنند که به ذهن بال و پر داده و به همه چیز زندگی می‌بخشد. هر موسیقی ساخته‌شده می تواند ضمیر ناخودآگاه را به ضمیر خودآگاه متصل کند. موسیقی این قدرت را دارد تا روح‌های خفته را بیدار و هشیار کند. در واقع طبع زیبا طلب انسان‌ها باعث به وجود آمدن موسیقی‌دانان و ابزارهای موسیقی شد. امروزه ما فلوت، پیانو، گیتار، ارگ، طبل، نی، شیپور و بسیاری سازهای دیگر را به عنوان ابزارهای موسیقی داریم. این ابزار، موسیقی جاودانی می سازند که قدرت دارد روح خسته را آرام کرده و فردی شاد را شادتر کند. موسیقی ارتباط میان بدن و ذهن را تقویت می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا از نظر عاطفی موفق و رسا باشید.

    در ادامه ده ابزار موسیقی که نواختن آن دشوار است آورده شده است:
    جزء گروه سازهای کوبه ای است. این ساز حداقل یک غشاء دارد که پرده‌ی صماخ یا پوست طبل نامیده می‌شود که روی یک پوسته خارجی کشیده شده و با استفاده از یک چوب روی آن ضربه زده می‌شود. طراحی ساده آن به عنوان قدیمی‌ترین ابزار موسیقی در جهان به صورت تغییر نکرده باقی‌مانده است. طبل جمبه (Diembe) نوعی طبل است که توسط یک نفر می‌تواند نواخته شود درحالی‌که طبل‌های دیگر مانند بانگو (bongo) یا تیمپانی (timpani) نیاز به گروهی دو نفره یا بیشتر دارند. یک نوازنده‌ی طبل جاز، نیاز به طبل‌هایی دارد که صدایی با فرکانس بالا (high pitched) و پرطنین داشته باشند، درحالی‌که نوازنده‌ی موسیقی راک طبل‌هایی را ترجیح می‌دهد که صدایی با فرکانس پایین (low pitched)، بلند، و خشک داشته باشند. امروزه از طبل‌های دست‌ساز، برای طبیعت لمسی آنها، در موسیقی درمانی استفاده می‌شود. طبل‌ها در قرون گذشته برای مراسم مذهبی نیز استفاده می‌شدند.

    9- آکوردئون | ACCORDIONS

    آکوردئون
    آکوردئون جزء خانواده ی سازهای جعبه‌ای شکل است که دم محور هستند. این ابزار با نام قارمان نیز شناخته می‌شود. هارمونیوم و ساز بادی آمریکایی نیز به همین خانواده تعلق دارند. یک نوازنده‌ی آکوردئون همزمان با بازکردن و یا بستن دم آن، کلیدها را فشار داد و آن را می‌نوازد. در اروپا، و شمال و جنوب آمریکا، از این ابزار اغلب در موسیقی محلی استفاده می‌شود. از آکوردئون به عنوان ابزار تک نوازی، یا ساز همراهی کننده در موسیقی کلاسیک نیز استفاده می‌شود. زمانی آکوردئون با نام هارمونیکا (harmonica) نیز شناخته می‌شد که این نام، از یک کلمه یونانی به معنی هارمونی الهام گرفته شده بود.

    8- گیتار کلاسیک

    گیتار کلاسیک
    گیتار کلاسیک یک نوع گیتار چوبی است که در موسیقی کلاسیک کاربرد دارد. این ساز مربوط به خانواده‌ی گیتار است و شش تار دارد. در حال حاضر گیتار کلاسیک شبیه به گیتارهای مدرن ساخته می‌شود اما می‌توان گیتارهای تاریخی کلاسیک که شبیه گیتارهای رومانتیک باستانی فرانسه و ایتالیا است نیز پیدا کرد. از پلیمرهایی مانند نایلون برای ساخت تارهای گیتار کلاسیک استفاده شده و روی تارهای بم آن، رشته نازکی از سیم پیچیده می‌شود طراحی های یوتیر آنتونیو تورس خورادو اسپانیایی در قرن 19 میلادی بود که به گیتار کلاسیک مدرن شکل داد. گیتار مشهور فلامنکو نسخه متحول شده گیتار کلاسیک است. اولین گیتار کلاسیک حدود 4 قرن قبل اختراع شد و ترکیبی از تار، گیتار ویهوئلا و گیتار باروک بوده است.

    7- پیانو

    پیانو
    پیانو توسط یک صفحه‌کلید نواخته می‌شود و به طور گسترده در موسیقی جاز و کلاسیک برای تک نوازی، موسیقی مجلسی، همراهی در موسیقی، آهنگسازی و تمرین استفاده می‌شود. تخته‌ی صدا و رشته‌های فلزی توسط یک قاب چوبی محافظ پوشانده شده‌اند. پیانو یکی از شناخته‌شده ترین آلات موسیقی در دنیا است که در حقیقت کوتاه شده‌ی کلمه‌ی ایتالیایی این ابزار، با نام پیانو فورته (pianoforte) است. پیانو و فورته در ایتالیایی اشاره به نرمی و قدرت دارد که این به نوبه خود به تنوع در میزان صدایی که پیانو در پاسخ به لمس دکمه‌ها توسط نوازنده ایجاد می‌کند اشاره دارد.

    6- چنگ

    چنگ
    چنگ یک آلت موسیقی چند رشته‌ای است که متعلق به گروه سازهای زهی (سازهای رشته دار) می‌باشد. از نظر تکنیکی، چنگ شامل یک گردنه، تشدیدکننده، و رشته‌هایی می‌باشد که به صورت عمودی به نسبت صفحه‌ی صدا قرارگرفته‌اند. از نایلون، روده، سیم یا ابریشم، برای ساخت رشته‌های چنگ استفاده می‌شده است. بسیاری از آهنگسازان کلاسیک و باروک مانند موتزارت و دوسک از چنگ به عنوان ابزاری برای تک نوازی در کنسرت و ارکستر ها استفاده می‌کردند. کاسپر ریردان که یکی از پیشگامان در دنیای موسیقی بود، اولین فرد شناخته‌شده‌ای است که از چنگ برای نواختن جاز استفاده کرد. بهسازی‌های منظم در طراحی این ابزار، باعث شد که چنگ راه خود را در موسیقی مدرن پیدا کند.

    5- نی انبان

    نی انبان
    نی انبان، سازی هواصدایی (گروهی از سازهای موسیقی) است که از نی‌های مجاور هم تشکیل شده است. این ساز از زمان اختراع خود، در اروپا، اطراف خلیج‌فارس، و شمال آفریقا، موسیقی شورانگیزی را ایجاد کرد. نی انبان نه نُت متفاوت دارد که باید با فشاری ثابت نواخته شوند تا مانع خروج خواننده از آهنگ گردد. اگرچه زمان دقیق اختراع نی انبان مشخص نیست اما تاریخ موسیقی آکسفورد، رویت شکلی از نی انبان را در لوح هیتی ها واقع در ایوک در خاور میانه ثبت کرده است که به حدود 1000 سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد.

    4- ابوا

    ابوا
    ابوا که یک لوله‌ی چوبی 65 سانتی‌متری است دارای کلیدهای فلزی، یک لوله مخروطی و یک زنگ قیفی شکل است. این ساز در بازه‌ی سازهای دارای صدای زیر دوقمیشی بوده و در خانواده سازهای بادی چوبی قرار می‌گیرد. صدای مشخص ابوا که توسط فلوت زن نواخته می‌شود، با عنوان "روشن" شناخته می شود و توسط دمیدن در نی و ارتعاش ستون هوا ایجاد می‌شود. این ابزار قبل از گرفتن نام کنونی‌اش، به نام‌های هابوی یا هابوی فرانسوی نامیده می‌شد. " هم‌نشین با نشاط " یک کتاب راهنما است که از آبوا به عنوان ابزاری "باشکوه و مجلل، که خیلی از ترومپت پایین‌تر نیست" یاد کرده است. در میان گروه‌های مختلف سازهای موسیقی، ابوا از همه آسان تر قابل شنیدن است زیرا صدایی رسا و نافذ دارد. نی مهم‌ترین بخش ابوا است زیرا اثر بسیار مهمی روی صدای تولیدشده دارد. ابوا که در قرن 17 ساخته شد، سازی بود که با الهام از شاوم که یک ساز موسیقی قبل از آن بود، ساخته شد.

    3- ارگ

    ارگ
    ارگ یکی از سازهای دارای صفحه‌کلید است و از یک یا چند بخش تشکیل شده است؛ که هر بخش دارای صفحه‌کلید جداگانه‌ای است که می‌تواند با دست یا پا نواخته شود. ارگ که یک قطعه هنری نسبتاً قدیمی است، در کنار ساعت به عنوان یکی از پیچیده‌ترین اختراعات مکانیکی قبل از انقلاب صنعتی شناخته می‌شود. از زمان اختراع ارگ آبی توسط سستیبوس از الکساندریا، ارگ، قلب و روح سنت موسیقی غرب بود. متمایزترین ویژگی ارگ، توانایی آن در تولید صدای بسیار ملایم تا بسیار قوی است. تعجبی ندارد که ولفگانگ آمادئوس موتزارت، ارگ را شاه ابزارهای موسیقی نامید.

    2- کر یا هورن یا فرنچ هورن|FRENCH HORN

    کر یا هورن یا فرنچ هورن
    هورن که با نام کر یا فرنچ هورن نیز شناخته می‌شود، یک ابزار برنجی است. این ابزار از بیش از 6 متر لوله که به شکل حلقه به هم پیچیده شده و دارای یک دهانه مخروطی شکل است، تشکیل شده است. هر نوع ساز بادی که یک دهانه ا‌ی مخروطی شکل برای خروج صدا داشته باشد، با نام هورن (شیپور) شناخته می‌شود. روش استفاده درست از دهانه، برای تبدیل شدن به نوازنده خوب هورن بسیار کلیدی است. تنظیم فشار لب روی دهانه، به کنترل زیر و بم بودن صدا کمک می‌کند. استفاده درست از دریچه ها توسط دست چپ که مسیر هوای داخل لوله را تنظیم می‌کند نیز به همین نسبت از اهمیت زیادی برخوردار است. فرنچ هورن (شیپور فرانسوی) نسلی از شیپورهای طبیعی (شیپورهای بدون دریچه) است و منشأ آلمانی دارد.

    1- ویولن

    ویولن
    ویولن که با نام فیدل نیز شناخته می‌شود کوچک‌ترین ابزار موسیقی زهی با دانگ صدای بالا (high pitch) است. این ابزار اغلب 4 رشته سیم دارد که برای ایجاد فاصله پنجم درست کوک شده‌اند. نوازنده‌ی ویولن یا فیدل اغلب از یک آرشه‌ استفاده کرده و با کشیدن آن روی سیم‌ها، صداها را ایجاد می‌کند. نام این ساز از لغت لاتین قرون وسطایی ویتولا (vitula)، که به معنای ساز زهی می‌باشد گرفته‌شده است. اغلب ویولن با استفاده از انواع مختلف چوب به وسیله‌ی یک سازنده‌ی ساز ساخته می‌شود و با رشته هایی از جنس روده، مواد مصنوعی، و یا فولاد بسته می شود. با این که ویولن منشأ باستانی دارد، ولی توانسته است به نوازندگان کمک کند که موسیقی‌های مختلفی از جمله کلاسیک، جاز، موسیقی محلی، راک اند رول، موسیقی راک و ... را بنوازند.
     
    m naizar، M @ H @ K و mj12 از این ارسال تشکر کرده اند.