1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

با آسپرین ۲۹ درصد ابتلا به کرونا را کاهش دهید

شروع موضوع توسط m naizar ‏1/4/21 در انجمن تازه های پزشکی

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,265
    تشکر شده:
    98,877
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    با آسپرین ۲۹ درصد ابتلا به کرونا را کاهش دهید
    [​IMG]


    محققان با بررسی میزان عفونت و سرعت روند بهبودی ۱۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا به این نتیجه رسیده اند که مصرف یک عدد قرص ۷۵ میلی گرمی آسپرین در روز، خطر ابتلا به بیماری کرونا را تا ۲۹ درصد کاهش می دهد.

    اوایل دی ماه خبرهای مختلفی در مورد تاثیر آسپرین بر جلوگیری از ابتلا به کرونا منتشر شده بود. تا جایی که حتی برخی پزشکان مصرف این داروی مسکن را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را ممنوع اعلام کردند و رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به عنوان اصلی مهم در پیشگیری بیش از هر دارویی مورد توجه قرار دادند.

    اکنون تحقیقات پزشکان متخصص روی داده های پزشکی بیش از ده هزار نفر از بهمن ماه سال گذشته تا خرداد ماه امسال نشان می دهد که مصرف روزانه آسپرین می تواند به کاهش ۲۹ درصدی ابتلا به ویروس کرونا کمک کند. هرچند هنوز این تحقیقات ادامه دارد و دقیقا مشخص نیست که آسپرین چگونه می تواند چنین کاری را انجام دهد.

    [​IMG]

    آسپرین به عنوان دارویی ارزان و بی خطر اغلب برای جلوگیری از بیماری های قلبی، سکته مغزی و همچنین به عنوان داروی مسکن بدون نسخه پزشک هم تجویز می شود. برخی پزشکان مصرف روزانه آسپرین را برای جلوگیری از سکته مغزی تجویز می کنند و برخی دیگر از آسپرین استفاده نمی کنند.

    محققان همچنین دریافتند افراد مبتلا به آسپرین کمتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند، اما در صورت ابتلا به ویروس نیز سریعتر از بقیه بهبود پیدا می کنند.

    بررسی های جدید پزشکان متخصص نشان می دهد که میانگین زمان بین اولین آزمایش مثبت بیمار و دومین آزمایش منفی در صورت مصرف آسپرین از ۱۹.۸ روز به ۹.۹ روز کاهش یافته است که نشان می دهد آسپرین می تواند روند بهبودی بیماران مبتلا را نیز سرعت ببخشد.

    بی شک روند تحقیقات در مورد تاثیر آسپرین و سایر داروها بر ویروس کرونا ادامه دارد ولی آنچه مسلم است نباید بدون تجویز پزشک و مشورت با افراد متخصص، اقدام به مصرف آسپرین یا هر داروی دیگری کرد.

     
    Anoosh و mj12 از این پست تشکر کرده اند.