1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ابراز نگرانی مقام وزارت بهداشت از ایجاد 'سازمان طب اسلامی'؛

شروع موضوع توسط Anoosh ‏30/3/21 در انجمن رشته پزشکی

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,815
    تشکر شده:
    27,745
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ایران در یک مجموعه توییت در واکنش به طرح گروهی از نمایندگان مجلس ایران برای "ایجاد سازمانی با عنوان طب اسلامی" نوشت: "هر وقت به ابداعی بنام طب منسوب به اسلام برخوردید نگران باشید."

    آقای جهانپور "طب اسلامی" را واژه ای "ابداعی" خواند و افزود که از این عبارت ساخته شده، "برای فرار از آزمون منطقی" استفاده می‌شود و ربطی به طب سنتی، طب ایرانی و حتی |ربطی به آموزه های دینی سلامت هم ندارد.

    قبلا مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت ایران گفته بود که موضوعی به نام "طب اسلامی" وجود ندارد.

    دکتر محمود خدادوست گفته بود می‌توان از ظرفیت‌های دین اسلام برای ارتقا سلامت کمک گرفت، اما نباید از آن سوءاستفاد کرد و به مردم داروی امام کاظم، بخور حضرت مریم و داروی امام رضا تجویز کرد.

    به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه ۲۷ اسفندماه، ۲۶ تن از نمایندگان مجلس ایران طرح تشکیل "سازمان طب ایرانی اسلامی" را تهیه و تدوین و امضا و برای بررسی های بیشتر و تصویب نهایی به هیات رییسه مجلس ارائه دادند که در صورت تصویب و تأیید نهایی شورای نگهبان، به قانون تبدیل می‌شود و لازم‌الاجرا خواهد بود.

    رئیس سازمان نظام پزشکی ایران هم دو روز پیش در توییتی طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس را "نگران‌کننده" خواند و نسبت به "بازی با آبروی ملت" هشدار داد