1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

در صورت لغو بلیت هواپیما، مبلغی برنمی گردد!

شروع موضوع توسط saddaf ‏7/3/21 در انجمن اخبار فرهنگی

  1. کاربر مفید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/7/15
    ارسال ها:
    655
    تشکر شده:
    3,051
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    رکنا: دبیر انجمن خدمات مسافرت هوایی و گردشگری از صدور بخشنامه ای خبر داد که در صورت لغو بلیت هواپیما مبلغ بلیت بر نمی گردد.

    به گزارش رکنا، اخیرا بخشنامه‌ای در حوزه گردشگری به آژانس‌های هوایی و دفاتر خدمات مسافرتی ارائه شده که در یکی از بندهای آن آمده که در صورتی که مسافران بلیت و یا تورهای گردشگری را کنسل کنند، مبالغ آن به مسافران استرداد نخواهد شد. حال آنکه این موضوع خود باعث وارد شدن ضربه سنگینی به حوزه‌های مختلف گردشگری و مسافرتی خواهد شد.

    در همین رابطه حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با بیان اینکه متاسفانه اخیراً بندی در یکی از بخشنامه‌های دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین آژانس‌های هواپیمایی ابلاغ شده که بر اساس آن در صورت لغو (کنسل شدن) بلیت به هر دلیل مبالغ آن به مسافران استرداد نخواهد شد، گفت: طبق این بخشنامه به همه آژانس‌ها اعلام شده در صورت کنسلی و یا باطل شدن بلیت در بخش‌های مختلف حمل و نقلی و یا تورهای گردشگری مبلغی به مسافر بازگردانده نمی‌شود که همین امر باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی هم برای مسافران هم برای آژانس‌ها می‌شود.

    او ادامه داد: همان گونه که در سال گذشته بخشنامه‌ای در رابطه با بازگرداندن کل مبالغ بلیت به مسافران به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا توسط دولت به آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ شد به طور قطع این بند از بخشنامه هم خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای آژانس‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی و هم برای مسافران می‌شود.

    رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی توضیح داد: به هیچ عنوان این بخشنامه قانونی نیست و به هیچ عنوان هم اجازه نخواهیم داد آژانس‌ها این بند از بخشنامه را اجرا کنند.

    رفیعی بیان کرد: زمانی که این بند از بخشنامه به مسافران توسط مدیران آژانس‌ها اعلام شود، مسافران نه تنها آن را قبول نمی‌کنند بلکه به هیچ عنوان بلیتی در این ایام خریداری نمی‌کنند و همین خود باعث ایجاد ریزش چشمگیر مسافران در بخش‌های مختلف و گردشگری خواهد شد.

    رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی توضیح داد: تعداد آژانس‌های غیر مجاز در کشور به علت کمبود نظارت توسط دستگاه‌های دولتی افزایش یافته و در برخی موارد هم شاهد آن هستیم که تعداد آنها برابر با آژانس‌های مجاز است. در صورتی که سوداگران متوجه این بند بخشنامه شوند، اقدام به ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای مسافران می‌کنند و با کنسل کردن بلیت‌ها، مبالغ بسیار زیادی را کلاهبرداری می‌کنند.

    رفیعی با بیان اینکه من به هیچ عنوان اجازه اجرایی شدن این بند از بخشنامه را نمی‌دهم و به صورت کامل با این موضوع برخورد خواهم کرد، افزود: دولت به جای چنین اقداماتی سعی کند با همکاری بخش خصوصی برای گردشگری و ساماندهی این بخش همکاری لازم را انجام دهد.

    این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: چنین بخشنامه‌هایی باعث می‌شود که هم پول مردم سوخت شود و هم شاهد ریزش سنگین مسافر باشیم، از سوی دیگر صدور بخشنامه‌های غیر کارشناسی و بلا استفاده توسط دولت خود تبعات بسیار سنگینی را به همراه خواهد داشت./باشگاه خبرنگاران جوان
     
    erteash، m naizar و M @ H @ K از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. مدیر تالار مذهبی عضو کادر مدیریت ❂مدیر انجمن❂

    تاریخ عضویت:
    ‏14/8/20
    ارسال ها:
    981
    تشکر شده:
    8,303
    امتیاز دستاورد:
    126
    جنسیت:
    مرد
    عجب !!
     
  3. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏1/7/20
    ارسال ها:
    324
    تشکر شده:
    2,955
    امتیاز دستاورد:
    130
    خو چرا وقتی می دونن همچین کارایی می کنن |: