1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

رکورد سرعت اینترنت ایران در تهران شکسته شد

شروع موضوع توسط M!LAD ‏3/3/21 در انجمن فناوری

  1. Evergreen مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/2/19
    ارسال ها:
    1,283
    تشکر شده:
    6,392
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    با راه‌اندازی اولین سایت 5G همراه اول در تهران رکورد سرعت اینترنت در کشور شکسته شد. پس از دو سایت 5G این اپراتور در مشهد، این سومین سایت آنها به حساب می‌آید.

    روز گذشته همراه اول همراه اول مراسم رونمایی از سایت جدید خود در برج ستاره ونک واقع در شهر تهران را برگزار کرد. پیش از این در 4 اسفندماه این اپراتور در دو نقطه از مشهد از سایت‌های Outdoor خود برای اولین بار رونمایی کرده بود. طبق گفته این اپراتور ، آنها از سال 95 فعالیت خود در توسعه نسل پنجم شبکه موبایلی را آغاز کرده و با کمک تیم‌های فنی و شرکت‌های داخلی در جهت بومی کردن آن تلاش کرده بود.

    راه‌اندازی سایت 5G همراه اول در تهران
    آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارند تا پایان کار دولت سایت‌های فعلی اینترنت را به نسل پنج مجهز کنند و آنها را به صورت نقطه‌ای برای اینترنت خانگی ارتقا دهند. در همین راستا همراه اول نیز چندی پیش نخستین سایت 5G خود را در حرم مطهر رضوی و کارخانه نوآوری مشهد راه‌اندازی کرد.

    در مراسم رونمایی از سایت 5G در تهران، مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل اپراتور همراه اول در این مراسم اعلام کرد که در دوران کرونا افزایش تقاضا از سمت کاربران فشار زیادی به آنها متحمل کرد و دیتاسنترهای آنها در سال جاری چندین برابر سال گذشته ترافیک به داخل شبکه تزریق کردند. او با اشاره به اینکه در حال حاضر میزبانی برنامه “شاد” به صورت کامل در دیتاسنترهای همراه اول انجام می‌شود، عنوان کرد این در حالیست که شاد سال گذشته وجود نداشت و در عرض چند ماه شکل گرفت.

    مدیرعامل همراه اول معتقد است که تا حد ممکن از نسل چهار ارتباطات استفاده شده و حالا نوبت به نسل 5 رسیده است. او اعلام کرد که پس از راه‌اندازی این سایت در تهران، تا پایان سال علاوه بر تعدادی سایت در تهران، در اصفهان، شیراز، اهواز و تبریز هم سایت‌های 5G برای ارائه سرویس به کاربران راه‌اندازی شود. اخوان بهابادی ابرا امیدواری کرد که سرعت بالای اتصال در نسل جدید اتصال بتواند به تقاضاهای کشور پاسخ بدهد. او با اشاره به تعداد کم دستگاه‌‌های 5G در کشور افزود که این موضوع به سرعت حل خواهد شد و مردم موفق خواهند شد از طریق ابزار مناسب به شبکه متصل شوند.

    سرعت اینترنت 5G در تهران
    در مراسم رونمایی از سایت 5G همراه اول در تهران سرعت 3.66 گیگابیت بر ثانیه در حضور کارشناسان به ثبت رسید. گفته شده که پیش از شروع سرعت 3.8 گیگابیت بر ثانیه نیز ثبت شده بود.


    منبع:Sakhtafzarmag
     
    M @ H @ K، mj12 و AftabGardoon از این ارسال تشکر کرده اند.