1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

60 گیگابایت اینترنت هدیه برای دانشجویان

شروع موضوع توسط Avaaa98 ‏16/2/21 در انجمن اخبار و بررسی

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏15/11/20
    ارسال ها:
    21
    تشکر شده:
    29
    امتیاز دستاورد:
    13
    جنسیت:
    زن
    در پی همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از مشاغل، دانش آموزان و دانشجویان درس‌ها و آموزش‌های خود را از خانه و بر طبق پلتفرم‌های آموزش آنلاین پیگیری می‌کنند. به دلیل استفاده از این بسترهای آنلاین مصرف اینترنت و هزینه های ناشی از آن افزایش یافته و بسیاری از دانشجویان و خانواد‌ی دانش‌آموزان در تامین این هزینه‌ها دچار مشکل شدند. به همین جهت نسبت به رایگان نبودن و هزینه‌های بالای اینترنت اعتراض داشته و خاستار رایگان بودن آن شدند. پس از ماه ها مشورت و نتیجه‌ گیری‌های متفاوتی که وزارت علوم و وزارت ارتباطات با یکدیگر داشتند، به این تصمیم رسیدند که بهترین راه اختصاص اینترنت رایگان به دانشجویان و دانش آموزان برای برگزاری‌ کلاس‌های آنلاین‌شان می‌باشد، بر طبق همین تصمیم محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات خبر تخصیص اینترنت رایگان به دانشجویان را در صفح‌ه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد.


    به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشور، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود خبر تخصیص 60 گیگابایت اینترنت به دانشجویان و طلاب را اعلام نمود. مشکلاتی که در ارتباط با رایگان شدن سامانه‌های دانشگاهی وجود داشت عامل اصلی اتخاذ چنین تصمیمی بود. بسیاری از سامانه‌های مربوط به دانشگاه‌های سراسر کشور بر روی سرور ملی نیستند و همین امر موجب می‌شود اطلاعات دقیقی از سوی آن‌ها به وزارت ارتباطات کشور انتقال پیدا نکند؛ بنابراین بسیاری از دانشجویان از رایگان نبودن سامانه دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستند، اعتراض کردند. در نهایت تخصیص 60 گیگابایت اینترنت رایگان به هر دانشجو و طلبه، راهی منطقی‌تر و بی‌دردسرتری نسبت به رایگان کردن سامانه‌ها به نظر آمد.




    آذری جهرمی در رابطه با جزئیات اینترنت رایگان افزود: دانشجویان می‌توانند به مدت دو هفته نسبت به فعال سازی 60 گیگابایت اینترنت هدیه خود اقدام کنند. هر چقدر این اقدام سریع‌تر انجام شود، بهتر است؛ چرا که مهلت فعال‌سازی آن تمدید نخواهد شد.

    بسیاری از والدین دانش آموزان و یا دانشجویان از این بابت اعتراض کرده و در پی این اعتراضات وزارت ارتباطات تصمیمی را مبنی بر اختصاص اینترنت رایگان به دانشجویان اتخاذ نمود.

    با مراجعه به صفحه مخصوص ثبت نام اینترنت هدیه وزارت و فناوری اطلاعات که از طریق آدرس ictgifts.ir قابل دسترسی است، می‌توانید اینترنت هدیه خود را به مدت 6 ماه فعال کنید. فعال سازی اینترنت بر روی سیم کارت‌های ایرانسل، همراه اول، رایتل و یا اینترنت ثابت صورت می‌گیرد. بنابراین می‌توانید بر اساس نیاز خود هر کدام را که مایل هستید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تطابق شماره تلفن سیم کارت و شماره ملی که برای آن ثبت شده است جهت احراز هویت دانشجویان الزامی می‌باشد.

    به گفته معاون وزیر ارتباطات کشور، با استفاده از اینترنت هدیه‌ای که برای دانشجویان و طلاب در نظر گرفته شده است، هزینه آموزش بیش از 4 میلیون نفر در کشور کاهش پیدا کرده و تمامی اطلاعات و تبادلات سامانه دانشگاه‌های سراسر کشور در بستر اینترنت ملی صورت خواهد گرفت.
     
    بازدید اینستاگرام و کوکی♥❄ از این پست تشکر کرده اند.