1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

روش درمان افتادگی شکم

شروع موضوع توسط HadiFereydoun ‏8/2/21 در انجمن تازه های پزشکی

Tags:
  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏19/1/21
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    در این تاپیک به بررسی بهترین روش درمان افتادگی شکم می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.
    افتادگی شکم در اثر چه عواملی ایجاد می‌شود؟ چگونه می‌توان افتادگی شکم را برای همیشه درمان کرد؟ درمان افتادگی شکم با لیزر چگونه ممکن است؟ بسیاری از افراد به دلایل گوناگونی با افتادگی پوست شکم خود مواجه می‌شوند. افتادگی پوست شکم می‌تواند موجب کاهش اغتماد به نفس فرد شود. روش‌های مختلفی برای از بین بردن این مشکل وجود دارد که می‌توانید با در نظر گرفتن نظر پزشک متخصص از هر یک از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم درباره درمان افتادگی شکم با لیزر صحبت کنیم. با ما همراه شوید.

    علت افتادگی پوست شکم چیست
    [​IMG]

    بسیاری از افراد همواره به دنبال روش‌هایی برای درمان افتادگی پوست شکم خود هستند. برای درمان این معضل روش‌های گوناگونی از جمله استفاده از لیزر در دسترس است. اما بهتر است پیش از هر چیز با عواملی که ممکن است موجب افتادگی پوست شکم شوند آشنا شویم:

    افزایش سن
    الاستین از جمله پروتئین‌های مهم در پوست است که به آن خاصیت ارتجاعی می‌بخشد. با افزایش سن این پروتئین در پوست کاهش پیدا کرده و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. البته این پروتئین ممکن است تحت شرایط دیگری نیز از بین برود. به طور مثال مصرف سیگار و الکل و همچنین قرار گرفتن در برابر اشعه‌های مضر خورشید از جمله عوامل تخریب الاستین پوست هستند.

    کاهش وزن
    کاهش وزن از دیگر دلایلی است که بسیاری از افراد را دچار افتادگی شکم می‌کند. هر اندازه وزن بیش‌تری را در زمان کم‌تری از دست دهید، به احتمال بیش‌تری با افتادگی پوست شکم خود مواجه خواهید شد. البته سن فرد نیز در این مورد بی‌اثر نخواهد بود. پوست‌های جوان‌تر سریع‌تر و راحت‌تر به حالت قبلی خود باز می‌گردند.

    بارداری
    از دیگر عوامل افتادگی شکم بارداری و زایمان است. در بارداری‌های چندقلو امکان افتادگی پوست شکم پس از زایمان بسیار بیش‌تر خواهد بود. همانطور که گفتیم سن مادر نیز تاثیرگذار بوده و هر اندازه که فرد جوان‌تر باشد راحت‌تر می‌تواند شل شدن پوست شکم خود را درمان کند.

    روش‌های درمان افتادگی شکم چیست
    افتادگی شکم برای بسیاری از افراد بسیار آزاردهنده است. روش‌های گوناگونی برای درمان افتادگی و شل‌شدگی پوست شکم وجود دارد. بسیاری از افراد ممکن است بتوانند با استفاده از درمان‌های خانگی افتادگی شکم را به تدریج درمان کنند. به طور مثال استفاده از روغن بادام یا آلوئه ورا از جمله راهکارهای خانگی است که می‌تواند به سفت‌تر شدن پوست شما کمک کند. اما در بسیاری از موارد استفاده از درمان‌های خانگی به هیچ وجه کافی نخواهد بود و فرد ناچار به استفاده از روش‌های نوین‌تر مانند جراحی می‌شود.

    [​IMG]

    یکی از روش‌های تاثیرگذار برای سفت‌تر کردن بافت شکم استفاده از جراحی شکم است. در این روش چربی‌های اضافه زیر پوست خارج شده و سپس عضلات نیز به شیوه‌ای خاص به یکدیگر بخیه زده می‌شوند. این عمل در هر فردی با هر سن و جنسیتی می‌تواند موجب سفت‌تر و البته کوچک‌تر شدن بافت شکم شود. روش دیگر استفاده از لیزر است. امروزه درمان افتادگی شکم با لیزر رواج زیادی پیدا کرده است. در ادامه قصد داریم بیش‌تر به بررسی این روش بپردازیم.

    درمان افتادگی شکم با لیزر
    بسیاری از افراد استفاده از لیزر را برای درمان افتادگی شکم خود ترجیه می‌دهند. با لیزر می‌توان پوست هر ناحیه از بدن را که در اثر بارداری یا کاهش وزن شل شده است را سفت‌تر و جوان‌تر کرد. با استفاده از لیزر می‌توان خاصیت کشسانی پوست را افزایش داد. در واقع استفاده از لیزر بر روی پوست شکم می‌تواند تولید الاستین و کلاژن را تحریک کرده و از این طریق به بهبود خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست کمک کند.

    در درمان افتادگی شکم با لیزر، گرمای تولید شده توسط لیزر از لایه اپیدرم عبور کرده و به لایه درم وارد شده و تغییرات قابل توجهی را در این لایه ایجاد می‌کند. لیزردرمانی طبق نظر و تشخیص دکتر پروانه منصوری در چند جلسه انجام می‌شود. پس از جند جلسه و تکمیل فرایند تولید کلاژن توسط بدن، می‌توان به وضوح سفت‌تر شدن پوست ناحیه شکم و کم‌تر شدن افتادگی آن را مشاهده کرد.

    تعداد جلسات درمانی که برای درمان افتادگی با لیزر به آن نیاز خواهید داشت به عوامل مختلفی از جمله نوع لیزر و قدرت آن، میزان افتادگی پوست، و همچنین شدت واکنش بدن به لیزر بستگی خواهد داشت. از جمله دستگاه‌هایی که از آن برای درمان افتادگی شکم استفاده می‌شود دستگاه آر اف نام دارد.

    این دستگاه با تولید حرارت و گرما و با استفاده از امواج رادیویی موجب لاغری و سفت‌تر شدن پوست بدن فرد خواهد شد. البته نوع لیزر استفاده شده و قدرت آن نیز کاملا به نظر پزشک متخصص شما بستگی خواهد داشت. معمولاً توصیه می‌شود افرادی که در حال کاهش وزن هستند به طور همزمان از لیزردرمانی نیز استفاده کنند تا در انتها دچار افتادگی شکم در اثر کاهش وزن نشوند. یکی از مواردی که بیماران را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، هزینه جراحی شکم است. پیش از جراحی حتما باید بدانید که چه عواملی بر هزینه جراحی شکم اثرگذار است و در انتخاب‌های خود منطقی تصمیم بگیرید.

    هزینه درمان افتادگی شکم با لیزر چقدر است
    یکی از موارد مهمی که ممکن است بسیاری از بیماران را نگران کند، هزینه‌های مربوط به لیزردرمانی است. ممکن است هزینه استفاده از لیزر برای درمان افتادگی شکم کمی بالاتر باشد، اما بسیاری از افراد آن را به استفاده از جراحی ترجیه می‌دهند؛ زیرا استفاده از جراحی شکم نیز عوارض و مشکلات مربوط به خود را دارد.

    هزینه‌های درمان افتادگی شکم با لیزر به عوامل گوناگونی بستگی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به نوع لیزر، تعداد جلسات مورد نیاز، حجم و میزان افتادگی شکم، و همچنین کلینیک درمانی اشاره داشت. بهتر است برای استفاده از لیزر به کلینیک‌ها و مراکز درمانی معتبر مراجعه کرده و از نظرات پزشکان متخصص و باتجربه استفاده کنید و زیر نظر بهترین جراح شکم باشید.

    به طور خلاصه
    همانطور که گفته شد، بسیاری از افراد ممکن است به دلایل گوناگونی از جمله افزایش سن، بارداری، و یا کاهش وزن دچار افتادگی شکم شوند. افتادگی شکم می‌تواند فرد را آزار داده و اعتماد به نفس وی را کاهش دهد. روش‌های مختلفی برای درمان افتادگی شکم و سفت کردن پوست این ناحیه وجود دارد. در این مقاله به معرفی لیزردرمانی برای درمان این مشکل پرداختیم. بهتر است برای درمان افتادگی شکم با لیزر به پزشکان متخصص مراجعه کنید تا در انتها نتیجه دلخواه خود را دریافت کنید. هزینه‌های مربوط به لیزردرمانی نیز به عوامل گوناگونی بستگی خواهد داشت که در این مقاله آن‌ها را معرفی کردیم.
    منبع: کلینیک بیتا
    https://bita.clinic/laser-treatment-abdominal-prolapse/